Gå til innhold

Satt i sammen PC for første gang (fan controller?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

terryG - du kommer ikke til å angre. Er veldig fornøyd med PC'n, nå når eg fikk den til (men eg måtte droppe SSD'disken.. den likte ikke maskina mi..

Har testet litt nå. Kjører Crysis 2 på 1920x1080, ULTRA settings, samtidig med Wold Of Tanks med samme grafikkinstillinger, musikk på spotify, facebook, laster ned - og alt går helt fint, med fps mellom 80 - 140 i World of tanks, og 50-70 i Crysis 2.

Men har idag hatt problemer med at PC'n plutselig restarter, svart skjerm plutselig, og så omstart - men fant ut at TPU og EPU bryterne på Hovudkortet var ENABLED (PÅ). Så nå har eg tatt de av, og til nå (har testet i 2 timer etter det), så går alt som det skal ..

Så får håpe det holder seg slik. !

Lenke til kommentar

Gled deg :) Kjøpte du samme oppsett som meg? Eg ble overrasket over at PC'n klarer Crysis 2 på ULTRA, 1920x1080 med stabil 60 FPS ..det hadde eg faktisk ikke trodd. Helt fantastisk ! Så BF3 blir nok ingen problem :)

Eg har BF3 beta imorgen tror eg :D Har tilfeldigvis Tier 1 edition av Medal Of Honor :dribble:

Endret av losid
Lenke til kommentar

Godt du er fornøyd, og jeg har virkelig vurdert sterkt å kaste meg på samme oppsett. Jeg bare lurer på hvorfor ingen noen gang nevner 1366 socket. Er den dårlig? Er ikke 3 "spors" minne noe å ha på i en gamer? Jeg er bare litt redd for å kjøpe en PC som på sett og vis er et år gammel allerede, men jeg har ikke noe peiling heller. Noen som kan kaste litt lys på hvorfor alle går for socket 1155?

Lenke til kommentar

Godt du er fornøyd, og jeg har virkelig vurdert sterkt å kaste meg på samme oppsett. Jeg bare lurer på hvorfor ingen noen gang nevner 1366 socket. Er den dårlig? Er ikke 3 "spors" minne noe å ha på i en gamer? Jeg er bare litt redd for å kjøpe en PC som på sett og vis er et år gammel allerede, men jeg har ikke noe peiling heller. Noen som kan kaste litt lys på hvorfor alle går for socket 1155?

Socket 1366 er "gammel" teknologi.

Socket 1155 er veien å gå nå i dag :) mht ytelse og pris :)

Lenke til kommentar

Socket 1366 er "gammel" teknologi.

Socket 1155 er veien å gå nå i dag :) mht ytelse og pris :)

men så bra! trodde det var omvendt jeg :p

dere er så flinke her på forumet atte. Får bestille etter neste lønning tenker jeg da. Kommer nok innom og maser i egen tråd når dagen kommer. På gjensyn!

Lenke til kommentar

Da var varene betalt og på veg i posten :D

Så nå håper eg at eg ikke har glemt noe, igjen ... :tease:

-SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

-OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC

-MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

-LG W2453TQ-PF 24" WIDE TFT BLACK

-INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

-GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI +BATMAN GAME

-FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK

-D-LINK DWA-140 WIRELESS N W-LAN USB

-CORSAIR TX 750W M ATX12V 2.31 / EPS12V

-CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

-ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX

-PLEXTOR DVD±R/RW DL 24X SATA RETAIL BLACK

Gleder meg som ein 14-åring! :blush: Hehehe... Håper pakka kommer fredag.. Så kan eg kose meg i helga med bygging!

Hvor mye kostet det ?

Lenke til kommentar

En liten update idag (hehe, denne tråden begynner å bli lang :blush: ..) :

PC'n kjører helt stabilt. Har ikke vert noen krasj/plutselig reboots etter at SSD'n ble fjernet fra PC'n i går kveld. :hmm::) (den restartet plutselig ved spilling av Crysis 2, men det ser ut som om dette problemet har løst seg selv, etter flere "reperasjoner" av Windows 7 via Win7 CD'n).

CPU ligger på rundt 30 grader ved IDLE, og maks 60 ved spilling (Crysis 2).

GPU ligger på rundt 20 grader ved IDLE, og maks 50 ved spilling.

(Målt med 'CoreTemp')

Kabinettet er utrolig lyddempet. Det er omtreng ikke en lyd å høre (bortsett fra DVD-rommen når den kjører CD'er).

Men stusser over en ting, det er når eg starter maskina, så restarter den 1 gang, eller 2 ganger, før den begynner å boote. Søkte litt på google, og der skriver flere at det er noe med dette hovudkortet, at det kjører noen tester og restarter hele maskina flere ganger ved oppstart? Rare greier.. men men.

Og eg får heller ikke innstalert ASUS Utilities (alle programmene til hovudkortet som følgte med CD'n) Den vil ikke starte å innstallere fra CD'n - men drivere fikk eg innstalert.

Første gangen eg prøvde å innstallere programmene som følgte med HK, så gikk det, og ble bedt om å restarte maskina. Når eg gjorde det, fikk eg under boot beskjed om at "BOOTMNGR IS MISSING" - og kom ingen vei. Så måtte formatere disken og installere Win7 og alt på nytt igjen. Så vet ikke om eg tørr å prøve å innstallere igjen ..

Men det må eg si - dæven kor morro det er å bygge PC selv! Kjekt å bygge, kjekt å starte opp første gang, og så er det ALLTID noen barndomsplager som man må feilsøke og fikse.. hehe :tease:

Så nå stooorkoser eg meg med Crysis 2 på 1920x1080 og ULTRA settings! (noen andre som har spilt det spillet, og sett hvor utrolig mange BUGS det er? Mennesker/aliens henger i løse lufta, osv.. selv etter oppdatering med siste patch)

Endret av losid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare lurer på hvor kallt du har i rommet dit med den idle tempen på skjermkortet ? Hvilket program bruker du får å sjekke tempen på skjermkortet ?

Det høres fryktelig kallt ut spør du meg.

Iexo.

Lenke til kommentar

PC'n kjører helt stabilt. Har ikke vert noen krasj/plutselig reboots etter at SSD'n ble fjernet fra PC'n i går kveld. :hmm::) (den restartet plutselig ved spilling av Crysis 2, men det ser ut som om dette problemet har løst seg selv, etter flere "reperasjoner" av Windows 7 via Win7 CD'n).

GPU ligger på rundt 20 grader ved IDLE, og maks 50 ved spilling

Hvilken kjøler bruker du ?

EDIT: Og hvordan fungerer det trådløse nettet?

Endret av pmbpictures
Lenke til kommentar

Bare lurer på hvor kallt du har i rommet dit med den idle tempen på skjermkortet ? Hvilket program bruker du får å sjekke tempen på skjermkortet ?

Det høres fryktelig kallt ut spør du meg.

Iexo.

Det skulle være 30 grader ved IDLE. Beklager, skrev feil. Bruker et mini-program som heter AllCPUmeter og AllGPUmeter + CoreTemp. Har òg innstalert Gigabyte-OC-GURU som følgte med skjermkortet, og det viser akkurat samme gradene :)

Er ca 20 grader i rommet her nå. Om eg holder hånda bak vifta på PC'n, så kommer det faktisk kald luft ut bak. Knapt en liten lunk i luften..

Lenke til kommentar

GPU ligger på rundt 20 grader ved IDLE, og maks 50 ved spilling

Hvilken kjøler bruker du ?

EDIT: Og hvordan fungerer det trådløse nettet?

Standard kjøler på både CPU og GPU..

CPU ligger stabilt mellom 30-34 grader.

(men om programmet viser 100% riktig, det vet eg ikke.)

Men medfølgende Overklokke program til GPU viser samme temperatur som i AllGpuMeter.

Edit; Det trådløse nettet fungerer helt OK. Ikke noe super fart, men ... tror eg må flytte PC'n til et annet rom, da routeren er i etasjen over, på motsatt side av hvor eg sitter.

Endret av losid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...