Gå til innhold

Satt i sammen PC for første gang (fan controller?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, den er i Explorer. Eg formaterte F3'HDDn nå, via Administrative verktøy : Datamaskinbehandling : Lagringsplass. 931gb ledig av 931gb står det nå.

Men nå når eg setter i Crysis 2 DVD'n, så kommer det kun opp alternativet "PLAY", og ikke "INNSTALL", selv om spillet og alle filene er fjernet fra F3 disken . Så eg får ikke innstalert spillet på SSD'n. Hmmm

Lenke til kommentar

Trur at det ikke er blitt installert skikkelig.

Når jeg installerer tinga på den andre hdd min, så bare bytter jeg "C" med "E" å ikke gjør noe annet :) For da er mappa å alt du trenger der i den mappa dei skal være osv :)

Skjønner det - men problemet mitt er at det ikke er NOENTING på den vanlige HDD'n. Den er helt tom. Og eg får ikke innstalert noe på den uten å opprette en mappe (da får eg advarsel om at innstallasjonen kan føre til et ustabilt system ..

Men nå får eg ikke innstalert spillet på noen som helst måte, verken på SSD eller HDD. Fordi det kommer opp "PLAY", og ikke "INSTALLER". Selv om alle filene, inkludert Crysis 2, er slettet fra HDD'n.

Lenke til kommentar

Ahh.. Nå fikk eg fjernet Crysis 2 :) Skal prøve å innstalere det på SSD'n nå, og se hva som skjer da.

Eg laget en vanlig mappe på HDD nå, tok 10 bilder og kopierte inn. Det gikk unna i en fart det, og bildene ble liggende (ingen feilmeldinger). Så det virker som om HDD fungerer ..

Men på Administrative verktøy - datamaskinbehandling - lagringsplass - diskbehandling . Der får eg opp (C:) (som er SSD'n), (D:) (som er DVD-leseren), (E:) lokal disk 2 (som er HDD) og "Reservert av systemet".

..skal eg sjekke noe/endre der ? Om man høgreklikker kan man velge "merk partisjon som aktiv" og diverse andre innstillinger eg har INGEN anelse om hva er .

Forresten, eg endret navn på HDD (E:), til "Lokal disk 2". Kan det ha ødelagt noe?

Endret av losid
Lenke til kommentar

Crysis 2 kjører på full guffe (full oppløsning og ultra) når det var innstalert på SSD'n .. :thumbup:

Så det betyr at HDD'n ikke er innstalert skikkelig ... Fordi det går fint å lese/skrive filer til disken. Men ikke "kjøre filer". Iallefall ville ikke Crysis 2 kjøre.

Edit: både HDD og SSD er koblet til SATA 6gb/s kontaktene på HK. Og strøm til begge. Det skal vere rett?! Når eg får opp begge diskene, så skal jo de vere innstalert rett FYSISK - men det kan vere noen innstillinger som må til?

Endret av losid
Lenke til kommentar

Kan ikke se noen feil der i farta nei.

Identisk med oppsettet mitt.

I utgangspunktet skal disken virke uten problemer , men det kan jo være noe feil som ikke dukker opp via Smart , en enkel måte å teste den ut på er å prøve med en annen kabel og sørge for å koble den til et annet punkt på hovedkortet.

Det kan forsåvidt være at det er en innstilling i bios som du har justert feil , skal se om jeg tar en titt på det om en liten stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg gav opp hele SSD'n. Den begynte med bluescreen, flere ganger. Så måtte eg starte maskina 3-4 ganger før den begynte å boote. Så til slutt, så nekta den å gå lenger enn til boot, med en feilmelding om at "bootmanager mangler". Så nå har eg innstalert Windows 7 på HDD'n, og alt kjører stabilt til nå.. :) Litt tregere lasting av Windows, men det får så være... heller det en ustabil PC.

Sender tilbake SSD'n og krever pengene tilbake...

Lenke til kommentar

Bytt til crucial !

Kanskje det er ein god idè ja.

Nå kjører forresten Crysis 2 på den vanlige HDDn. PC'n starter uten å måtte trykke på startknappen 3 ganger, og det er ingen bluescreen. Heller ingen hakking i Crysis 2, noe eg opplevde flere ganger da det var på SSD'n.

:D

Lenke til kommentar

Hehe... argh... men nå trur eg ikkje eg gidder mer SSD tull :tease: Nå er win7 på HDD, og alle drivere er på plass osv. Men kan prøve, ja :)

Forresten, hvor er det man kan styre HK/prosessor, og evt overklokke? Må eg innstallere noe, eller gjøres det i BIOS? (er egen ASUS bios på denne, så slipper den blå skjermen)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å overklokke inne i bios.

Men du kan også bruke Softwaren som følger med å gjør det i windows. Det beste du kan gjøre viss du aldri har overklokket før, er å la pcen gjøre det selv ved den dere 1 klikk greiene å cpuen klokker seg selv :)

Trur du havner rundt om 4.5GHz da :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ja, såg den i BIOS. Der står det "POWER SAVING" og "NORMAL" og "PERFORMANCE". Setter den på "Performance" eg da :)

Er det noen måte å se hva eg kommer på i GHz, i windows?

Eg innstallerte de dere ASUS atilities fra CD'n til hovudkortet igår. Men da gikk hele PC'n i stå, og ville ikke starte. Så det vil eg ikke gjøre igjen :nei:

Lenke til kommentar

Ja, såg den i BIOS. Der står det "POWER SAVING" og "NORMAL" og "PERFORMANCE". Setter den på "Performance" eg da :)

Last ned cpu-z for å se hvor mye overklokk den stopper på. Last så ned intel burn test og kjør noen runder med det eller prime95 og kjør noen timer med det for å sjekke stabilitet og tempen på cpu.

Iexo.

Lenke til kommentar

Last ned cpu-z for å se hvor mye overklokk den stopper på. Last så ned intel burn test og kjør noen runder med det eller prime95 og kjør noen timer med det for å sjekke stabilitet og tempen på cpu.

Iexo.

Skjønte ikkje så mykje av det programmet. Ser ikke klokkehastigheten? Bilde:

post-260226-0-94055100-1316952424_thumb.png

edit: søkte litt, og leser på div forum at andre med Intel i5 får opp mye det samme. At det er "Speedstep", som styrer Ghz/MHz, opp og ned, lavere når idle, og høyere når man spiller.

Endret av losid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...