Gå til innhold

Satt i sammen PC for første gang (fan controller?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal strømkabel til skjermkortet :)

På ditt skjermkort er det 6pins + 8pins å det pleier som regel å stå på strømkabelen. "PCI-x" e.l.

Du ser på skjermkortet hvor ledningen skal kobles :)

Å du må også huske 8pins strøm til CPU og 24pins til hovedkort. Begge disse kontaktene kobles på hovedkortet :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Hei igjen :)

Da sitter eg på nye PC'n ! Førsteinntrykk: Fantastisk rask. Raskeste boot/innlasting av windows eg har sett. Og den er stille. Nesten ikke ein lyd... :thumbup: Har innstalert drivere til HK og skjermkort, alt går fint. Skal teste spill (Crysis 2) snart.

Den har funnet riktig RAM-størrelse, prosessor hastighet osv.

Men har ett problem : Får ikkje opp Samsung Spinpoint F3 HDDn i "Datamaskin" . Den finner SSD'n (der er windows 7 og drivere innstalert).

Men går eg inn i ENHETSBEHANDLING, så ser eg den. Men ikke i "Datamaskin" ..

Hjeeeelp? :whistle:

Endret av losid
Lenke til kommentar

Hei igjen :)

Da sitter eg på nye PC'n ! Førsteinntrykk: Fantastisk rask. Raskeste boot/innlasting av windows eg har sett. Og den er stille. Nesten ikke ein lyd... :thumbup: Har innstalert drivere til HK og skjermkort, alt går fint. Skal teste spill (Crysis 2) snart.

Den har funnet riktig RAM-størrelse, prosessor hastighet osv.

Men har ett problem : Får ikkje opp Samsung Spinpoint F3 HDDn i "Datamaskin" . Den finner SSD'n (der er windows 7 og drivere innstalert).

Men går eg inn i ENHETSBEHANDLING, så ser eg den. Men ikke i "Datamaskin" ..

Hjeeeelp? :whistle:

Det er altså disk nr 2? Om den er uformatert eller ikke inneholder data skal du gå inn på kontrolpanel : Administrative verktøy : Datamaskinbehandling : Lagringsplass og partisjonere den enheten du skal bruke der.

Lenke til kommentar

Fikk lagt til Harddisken, slik at den viser i "Datamaskin" som (E:) - men når eg prøver å innstalere noe der, så kommer det opp "Cannot innstall to the selected directory, because it may cause the system to become unstable"

:ohmy:

EDIT:

Prøvde å opprette en mappe i (E:), altså HDD, med navnet "spill". Så valgte eg den mappa. Nå innstalerer spillet.. Men er det OK å gjøre det slik?

Har aldri hatt SSD-disk før .. så er litt usikker på hvordan det fungerer med Windows 7 på SSD og spill/programmer på vanlig HD??

Kan du, Losid, ta et bilde av kabelrutingen din? :D

kabelruting ?

Endret av losid
Lenke til kommentar

Altså hvordan du la kabelene, og ledningene i og bak kabinettet :p

Hehe... ehhm, trur ikkje det er noe fantastisk lednings-ordninger :tease: Men fikk ryddet bort det meste, bortsett fra 24pin til hovudkort, og ledning fra kabinettet til "HD-sound" . Den var så kort, at den måtte gå over skjermkortet...

Lenke til kommentar

Tja, ser jo bra ut det der.

Da antar jeg at det er noe annet som skurrer og som gjør at du ikke får installert noe på den disken, har du tilgang til disken direkte via filutforsker?

Eg har innstalert et spill på F3'hdd nå. Det gikk fint. Men da dukker ikke spillet opp i START - alle programmer. Så må lage snarvei til skrivebord til RUN-fila til spillet. Men det er normalt? Siden win7 er innstalert på SSD'n.

Hvor er "Filutforsker" ?

Edit; får ikke til å starte Crysis 2 fra Samsung F3 harddisken.. Kommer opp svart skjerm med crysis logo i 0.5 sekunder, og så lukker det og standard windows feilmelding kommer opp "programmet har sluttet å virke ....)

Endret av losid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...