baguett Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 er bare klippe bort de ledningene til AC97, du kommer 99,999% sikkert ikke å bruke dem. Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Harddisk, SSD og DVD - hvilken SATA skal de inn i på hovudkortet? 6gb/s eller 3gb/s. Har kun 2 6gb/s kontakter på hovudkortet. Rekner med at DVD'n skal i 3gb/s og SSD og HDD i 6gb/s ? Endret 24. september 2011 av losid Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Og skal skjermkortet ha ekstra strøm koblet til? Står ikkje det i brukermanualene, der står det at det kun skal settes på plass i hovudkortet, men ser på nettet at noen skriver det? Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Ja, 1 6pin og 1 8pin er det vel. Endret 24. september 2011 av Fredrik.B Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Ja, 1 6pin og 1 8pin er det vel. Hva ? Til skjermkortet? Leser i brukermanualen nå, og det står ingenting om at noe som helst strøm skal kobles til kortet - bare at det skal settes på plass i hovudkortet.... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Det skal strømkabel til skjermkortet På ditt skjermkort er det 6pins + 8pins å det pleier som regel å stå på strømkabelen. "PCI-x" e.l. Du ser på skjermkortet hvor ledningen skal kobles Å du må også huske 8pins strøm til CPU og 24pins til hovedkort. Begge disse kontaktene kobles på hovedkortet Endret 24. september 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Ok, da er både 6 og 8 pins strøm koblet til skjermkortet. Og 8 pins strøm og 24 pins til hovudkortet. Så da tror eg faktisk alt er koblet. Håper eg ... haha Får rydde litt i ledningene nå Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Hei igjen Da sitter eg på nye PC'n ! Førsteinntrykk: Fantastisk rask. Raskeste boot/innlasting av windows eg har sett. Og den er stille. Nesten ikke ein lyd... Har innstalert drivere til HK og skjermkort, alt går fint. Skal teste spill (Crysis 2) snart. Den har funnet riktig RAM-størrelse, prosessor hastighet osv. Men har ett problem : Får ikkje opp Samsung Spinpoint F3 HDDn i "Datamaskin" . Den finner SSD'n (der er windows 7 og drivere innstalert). Men går eg inn i ENHETSBEHANDLING, så ser eg den. Men ikke i "Datamaskin" .. Hjeeeelp? Endret 24. september 2011 av losid Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei igjen Da sitter eg på nye PC'n ! Førsteinntrykk: Fantastisk rask. Raskeste boot/innlasting av windows eg har sett. Og den er stille. Nesten ikke ein lyd... Har innstalert drivere til HK og skjermkort, alt går fint. Skal teste spill (Crysis 2) snart. Den har funnet riktig RAM-størrelse, prosessor hastighet osv. Men har ett problem : Får ikkje opp Samsung Spinpoint F3 HDDn i "Datamaskin" . Den finner SSD'n (der er windows 7 og drivere innstalert). Men går eg inn i ENHETSBEHANDLING, så ser eg den. Men ikke i "Datamaskin" .. Hjeeeelp? Det er altså disk nr 2? Om den er uformatert eller ikke inneholder data skal du gå inn på kontrolpanel : Administrative verktøy : Datamaskinbehandling : Lagringsplass og partisjonere den enheten du skal bruke der. Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Tusen takk. Nå fikk eg lagt den til ! Må si at dere her på forumet er ein fantastisk gjeng Alltid hjelp å få, og det er bra for meg/oss som ikkje er veldig drevne innen data. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Kan du, Losid, ta et bilde av kabelrutingen din? Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Fikk lagt til Harddisken, slik at den viser i "Datamaskin" som (E:) - men når eg prøver å innstalere noe der, så kommer det opp "Cannot innstall to the selected directory, because it may cause the system to become unstable" EDIT: Prøvde å opprette en mappe i (E:), altså HDD, med navnet "spill". Så valgte eg den mappa. Nå innstalerer spillet.. Men er det OK å gjøre det slik? Har aldri hatt SSD-disk før .. så er litt usikker på hvordan det fungerer med Windows 7 på SSD og spill/programmer på vanlig HD?? Kan du, Losid, ta et bilde av kabelrutingen din? kabelruting ? Endret 24. september 2011 av losid Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Du sørget for å partisjonere og eventuelt formatere disken? Om den gir trøbbel kan det være problemer med den, sjekk S.M.A.R.T status (feks via : http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html ). Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Altså hvordan du la kabelene, og ledningene i og bak kabinettet Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Du sørget for å partisjonere og eventuelt formatere disken? Om den gir trøbbel kan det være problemer med den, sjekk S.M.A.R.T status (feks via : http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html ). Ja, den ble "formatert" sto det. Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Altså hvordan du la kabelene, og ledningene i og bak kabinettet Hehe... ehhm, trur ikkje det er noe fantastisk lednings-ordninger Men fikk ryddet bort det meste, bortsett fra 24pin til hovudkort, og ledning fra kabinettet til "HD-sound" . Den var så kort, at den måtte gå over skjermkortet... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Ok, sørg for å laste ned og innstallere det programmet jeg ga deg på SSD disken (det er såpass lite at det ikke vil slite ut den ) og få sjekket status på F3'en etterpå. Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Har innstalert programmet du linket til nå. Hva skal eg se etter/trykke på i programmet? Status på F3'HDD: GOD Status på SSD: GOD 100% Endret 24. september 2011 av losid Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Tja, ser jo bra ut det der. Da antar jeg at det er noe annet som skurrer og som gjør at du ikke får installert noe på den disken, har du tilgang til disken direkte via filutforsker? Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Tja, ser jo bra ut det der. Da antar jeg at det er noe annet som skurrer og som gjør at du ikke får installert noe på den disken, har du tilgang til disken direkte via filutforsker? Eg har innstalert et spill på F3'hdd nå. Det gikk fint. Men da dukker ikke spillet opp i START - alle programmer. Så må lage snarvei til skrivebord til RUN-fila til spillet. Men det er normalt? Siden win7 er innstalert på SSD'n. Hvor er "Filutforsker" ? Edit; får ikke til å starte Crysis 2 fra Samsung F3 harddisken.. Kommer opp svart skjerm med crysis logo i 0.5 sekunder, og så lukker det og standard windows feilmelding kommer opp "programmet har sluttet å virke ....) Endret 24. september 2011 av losid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå