AnonymDiskusjon Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei. Kort om min situasjon først. Ble operert for litt over et år siden. Kirurgen klarte å ødelegge en nerve som har gjort at jeg får smerteanfall. Anfallene kommer ca 2-6 ganger i månden og gjør at jeg må ta sterke smertestillende. Jeg går på nobligan som fungerer veldig bra, men pågrunn av at jeg må ta høy dose blir jeg ganske satt ut av spill de neste to dagene. Selv om smertene forsvinner. Jeg er student og har blitt delvis ufør av dette. Med anfallene kan jeg aldri jobbe 100%. Saken om å erstatning og dekke nåværende og fremtidige tap er sendt til NPE. Håper jeg får gjennomslag der, eller så bringer jeg det inn for retten. Jeg finner meg ikke i at en kirurg skal ødelegge livet mitt delvis, uten at jeg får noe for det. Sykehuset har også brutt informasjonsplikten sin. De sa ingenting om at det var noen risiko med operasjonen, da tenker jeg på ødeleggelse av eventuelle nerver. Dette mener jeg stiller sykehuset svakt. Jeg har blitt rammet av dette resten av livet. Hva er sjansene mine for at jeg får medhold? Noen som har opplevd lignende? Etter hva jeg forstår kommer trygder som jeg eventuelt får fra nav i tilegg til en eventuell erstatning fra npe. NAV: Jeg oppsøkte først nav en gang. Jeg ble møtt med latter når jeg ba om støtte pågrunn av nerveskaden. Jeg var nemlig student og kunne glemme å få noe. En månded etter tar jeg kontakt igjen. Her blir jeg møtt av en hyggelig saksbehandler som sier jeg kan søke om arbeidsavklaringspenger selv om jeg er student. Dette var fordi det var sykdomen som var hovedgrunnlaget for trygden. Jeg skal nå søke om dette. Å legen min står klar til å skrive erklæring. I tilegg har jeg spesialisterklæring fra en lege i nevrologi som bekrefter diagnosen og nerveskaden. Hva er sjansene mine for å få gjennomslag her? Saksbehandler sa jeg kunne forvente et beløp på 2,5 G ca. Noe som tilsvarer et beløp nærmere 200 0000. Om jeg får medhold, noe jeg synes jeg burde få med min sykdom. Kan jeg da kreve etterbetaling for de 10 måndene jeg vert syk uten noe støtte? Håper på noen som kan hjelpe meg her På forhånd takk for hjelpen Postet av anonym: 3d892f278749ae44def4e951e14561bc Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) 1. Oppsøk advokat 2. Gå til retten Vis du tar det via statelige veien eller et statelig organ så vil saken gå alt for mye mer tregere. Edit: Leste ikke hele posten din på første forsøket. Men å true med advokat er fortsatt fornuftig. Endret 15. september 2011 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå