gerrardo Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg bruker efexor 150 mg daglig mot angst. Drikker ikke mye, men liker og ta en fest i helger. Jeg husker jeg ringte en lege for en stund siden, han sa at det ikke hadde noe påvirkning på hverandre i det heletatt. Stemmer dette? Det har de fleste leger jeg har snakket med sagt, men at alkohol uansett ikke er positivt når du sliter. Håper noen hjelper, sånn at jeg ikke må gå og tenke på dette heletiden Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Wikipedia sier at det ikke er lurt. http://en.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine Endret 15. september 2011 av medisinOmsider Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Ja, men hvorfor er det ikke lurt? Legen sa jo noe annet.. Og hvorfor sier wikipedia noe annet? Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Legen kan si det basert på føre-var-prinsippet. Du får be legen om en referanse som støtter det han sier. Kanskje det ikke er forsket nok på en mulig sammenheng. Hvem vet. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Det kan så være.. Men hva mener du vil skje om du drikker litt når du bruker efexor? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Du bør utvise forsiktighet med alkohol når du bruker antidepressiva. Jeg siterer direkte fra boken "Legemidler og bruken av dem" som jeg har foran meg akkurat nå: [...] Ved bruk av andre legemidler som virker på hjernen, for eksempel antidepressiva, antipsykotika eller antiepileptika, bør pasienten informeres om at han må være svært forsiktig ved bruk av alkohol [...] Jeg mener en øl i ny og ne burde være greit, men jeg ville lagt drikke-hver-helg-livsstilen på hylla ved bruk av Efexor. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Ja, den er lagt til side. Jeg skal på fest i helga, så er redd det blir noen øl da.. Men jeg spurte legen min om det hadde noe å si for efekten av behandlingen med efexor. Da sa han at det hadde det ikke, men at alkohol skjenerelt ikke er heldig dagen derpå eller noe sånn, at du kan bli litt dårlig av det da.. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Eller så er det bare den generelle tanken at mennesker som går antidepressiva ikke bør drikke for mye alkohol. Den tanken bør ha falt deg inn på et punkt. Psykisk sett, ikke fysisk altså. Endret 15. september 2011 av medisinOmsider Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Så du mener at jeg bør la være å drikke i helgen? Jeg må høre med legen i morgen, tror jeg.. Nå blir jeg veldig i tvil.. Hadde jo gleda meg til denne helga.. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Nå har jeg akkurat ringt en allmennlege på eksperthjelp.no. Jeg spurte om hva som skjedde om jeg drakk alkohol når jeg gikk på efexor. Han sa det at det hadde ikke noe å si. Ingen krasj mellom dette. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg sa psykisk, ikke fysisk. Fortsett å drikke hver helg du, det er sikkert veldig lurt. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Neei, slapp av Var ikke sånn, jeg måtte bare vite! Jeg drikker ikke hver helg, men en gang i blandt! Lenke til kommentar
Suic Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Tok meg den frihet og google dette for deg: http://www.drugs.com/effexor.html What should I avoid while taking Effexor? Avoid drinking alcohol, which can increase some of the side effects of Effexor. Venlafaxine may impair your thinking or reactions. Be careful if you drive or do anything that requires you to be alert. Dette kan du lese mere om her: http://www.drugs.com/food-interactions/venlafaxine,effexor.html Endret 15. september 2011 av aR_ Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 gerrardo, jeg har lest en del av postene dine her, og jeg tror jeg trygt kan anbefale deg å ta deg en fest. Sprett flaska, drikk og kos deg og slapp av og la bekymringene fare for en kveld Efexoren trenger du ikke bekymre deg for, skulle du mot formodning oppleve interaksjoner vil det gå raskt over uansett. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Kan nevne at da jeg selv startet på Efexor (brukte det ca to og et halvt år) var jeg en del mer følsom for alkohol de første ukene. Etter det var det ingen forskjell i det hele tatt. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Har ikke noe å si. Inget synergistisk element, alkohol og efexor. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Okei, takk : ) Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har et lite spørsmål! Jeg har det skikkelig bra om dagen, går på 150mg efexor.. Men jeg kan ikke spise sjokolade, for da føler jeg at jeg blir nervøs, urolig i kroppen.. Serlig når jeg tar det om morgenen når jeg tar efexor.. Er dette bare tanker, eller kan det være noe i det? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Det er absolutt ikke noe galt med det nei. Går selv på 150mg og har gjort det i en god stund nå. Den eneste bieffekten av dette er at det tar lengre tid for meg å få utløsning under sex. Så det oppleves forskjellig fra person til person. Noen har noen ørsmå og rarfundige bivirkninger, som meg selv og deg, mens andre ikke føler noen forskjell i det hele tatt fra det hverdagslige. Om du føler deg rar/kvalm av sjokolade er jo det bare en god ting Tenk på alle kaloriene du slipper å få i deg! Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Så du tror ikke det kan ha noen krasj i det heletatt, at det bare er innbilldning? Da syns jeg det er utrolig rart hvor fort det kan gå fra å føle seg veeeldig bra, til å føle seg dårlig psykisk. Om det bare er jeg som forestiller meg det, mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå