Gå til innhold

BK: Sjøfly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at du kanskje bevisst har plassert propellene tilnærmet i det gyldne snitt, likevel synes jeg ikke dette bildet viser flyet på noen spesielt god måte, det virker rotete. Jeg vet ingenting om hvordan opptaksmulighetene er på stedet i forhold til å bevege seg omkring motivet, så tar forbehold om det. Om bildet kun kan taes rett forfra slik som her, så ville det hjulpet om vi så begge pontongene. Om du kan bevege deg sideveis slik at vi også ser noe av flyets side ville det også vært bedre komposisjonsmessig. Et alternativ kan være å utelate mer ved å gå nærmere og istedet konsentrere seg om detaljer, det er du jo flink til med fuglebildene dine.

 

Sollyset og den hvite lakken går dårlig i sammen, tidspunktet for opptak er derfor ikke det gunstigste. Skydekke eller sola bak åsen ville gitt et bedre resultat.

Lenke til kommentar

Det måtte i hvertfall bli noe som flyr ;-)

 

Her har du allerede fått gode tips og jeg kan kanskje legge til et:

 

Det er tøft å forsøke seg på andre bilder enn de man mestrer godt. De man mestrer godt er gjerne fordi man har øvet gjentatte ganger og det er gjerne det som skal til med andre bidler også. Alle må vi forsøke oss utenfor vår egen komfortsone innimellom for å komme fremover som fotografer og da synes jeg det er spesielt spenstig at du legger det ut for vurdering og ber om tips. Det er slik vi alle lærer og jeg synes ikke du skal holde deg til måkene. Stå på, plutselig flater veien ut selv om man synes den så bratt ut!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...