hoyre Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Klage sendt! Herlig at flere har tatt seg tid! Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Skal også sende selv om jeg fikk det til 1 Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Skal også sende selv om jeg fikk det til Great! Fint om du tar med at du ikke lærte dette fra året du hadde R1/R1-boken, men at du lærte utenom;) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og når ingen av lærebøkene har tolket det slik at dette er en del av pensum i R1, er det litt drøyt å forvente at elevene skal tolke det slik.. Det stemmer strengt tatt ikke. I Sigma R1, altså Gyldendals bok, står det om sirkelligninger. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og når ingen av lærebøkene har tolket det slik at dette er en del av pensum i R1, er det litt drøyt å forvente at elevene skal tolke det slik.. Det stemmer strengt tatt ikke. I Sigma R1, altså Gyldendals bok, står det om sirkelligninger. I hvilket kapittel da? Driver og titter på nettsiden til boken, men finner ingenting Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) I hvilket kapittel da? Driver og titter på nettsiden til boken, men finner ingenting Regner med at det er i geometrikapittelet, altså kap. 7. Men vet ikke sidetall eller noe, jeg har ikke den boken. Endret 28. november 2011 av Henrik B Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Men det hjelper uansett ikke om det står i en av bøkene. Det må nesten være med i begge for at det skal være rettferid for alle. Lenke til kommentar
nonstop Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Og når ingen av lærebøkene har tolket det slik at dette er en del av pensum i R1, er det litt drøyt å forvente at elevene skal tolke det slik.. Det stemmer strengt tatt ikke. I Sigma R1, altså Gyldendals bok, står det om sirkelligninger. En fremgamgsmåte for å omregne likningen til formen (x-a)^2+(x-b)^2 = c^2 finner du ikke i Sigma R1 boken. Jeg fant bak i fasiten noe om å "halvere, kvadrere, og addere" men ingen fremgangsmåte. Alt for lite informasjon i boken til å løse oppgaven. Geogebra omregnet likningen for meg tho.. =P Men jeg skrev likevel på i oppgaven at dette ikke er nevnt i boka en eneste gang. edit :Jeg sendte en klage Endret 28. november 2011 av nonstop Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvem er det som egentlig utformer eksamenene? Det kan da neppe være vanlige lærere, for da måtte det vel ha ringt noen bjeller. 1 Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Klage sendt! Noen som vet når vi får karakteren? Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Vi får karakteren på nyåret i januar en gang, rundt 15, tror jeg. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvem er det som egentlig utformer eksamenene? Det kan da neppe være vanlige lærere, for da måtte det vel ha ringt noen bjeller. Da svarer jeg på dette med å sitere kjemilæreren. Eksamen er lagd av gamle gretne gubber, som prøver å imponere hverandre med å lage vriende oppgaver. Lenke til kommentar
OCWendel Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Klage sendt! Skrev dere forklaring til konstruksjonen? Jeg hadde litt knapt med tid, så valgte å ikke gjøre det da det ikke stod presisert i oppgaven. I sensorveiledningen står det: Det presiseres at kandidaten må bruke passer og linjal, samt forklare konstruksjonen for å få full uttelling. Jeg sitter med oppgaven. Her står det presisert at det skal brukes passer og linjal, men ikke et ord om forklaring... Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 http://www.matematikk.net/ressurser/matteprat/viewtopic.php?t=30561 Lenke til kommentar
spilloholiker Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Noen som har fått svar på klagen de sendte? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) I det offentlige går ting tregt … Først skal det vel planlegges et planleggingsmøte for å planlegge et møte, og hvis e-postene faktisk kommer frem etter x fraværsassistenter i Outlook—og hvis de som jobber der har tid mellom alle kaffepausene—får dere kanskje svar utpå nyåret? Ellers synes jeg oppgavene så greie ut, kanskje bortsett fra ligning for sirkler. Vi hadde ligning for sirkler og elipser i 2MX (back in the days), kanskje det er noen gamle lærere som enda lever etter Reform-94? Endret 29. november 2011 av Jude Quinn Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Noen som kan klargjøre dette for meg: Mattelæreren min sa at jeg kunne løst oppgaven om sirkelligninger med avstandsformelen mellom to punkter(den om vektorer). Er dette mulig, i så fall hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Jau, det kan du … Si at du har to punkter (x,y) og (a,b). Avstanden mellom disse er √( (x-a)2+(y-b)2 ) = d ... Hvor d er avstanden. Hvis (a,b) er midt i sirkelen, og (x,y) ligger på kanten, så kan du sette d=r (radius). Så kan du opphøye begge sider i andrepotens: (x-a)^2+(y-b)^2=r^2 Endret 29. november 2011 av Jude Quinn Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Huff....Da er det vel forsåvidt ikke utenfor pensum, heller Det er en sekseroppgave, som jeg burde ha klart om jeg skulle ha hatt det. Da kan umulig klagene gå igjennom. Endret 29. november 2011 av hoyre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå