Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automatgir eller masse utstyr?

smurfine

Anbefalte innlegg

Vi er rimelig sikre på at vi vil ha en Hyundai i40. Spørsmålet er; hvis vi må velge, hva lønner seg mest av enten automatgir eller masse utstyr med tanke på verditap? Koster oss 10 000.- mer med premium pack (toppmodellen)enn automatgir og comfort modellen som ikke har like mye utstyr. Vi har mest lyst på premium pack og manuelt gir igrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får følgende:

- Filskiftevarsler

- Adaptivt frontlyssystem med Xenon

- Sotede bak- og sideruter

- Navigasjon med 6.5" berøringsskjerm

- Oppvarmet ratt

- Panorama soltak, to- delt

- Radio CD/Mp3- spiller med AUX- og USB inngang, 6

høytalere og subwoofer (På comforten er det ikke 6 høyttalere eller subwoofer)

- Ryggekamera

- Nøkkelløst Start/Stopp-system

- Skinnseter

- El. innstillbart førersete m/minnefunksjon og

korsryggstøtte (ikke minne på comforten)

-

Lenke til kommentar

Hvis det er utstyr du får ekstra ville jeg gjort det samme som dere, satset på manuell kasse. Først og fremst pga at du får xenon, skinn og navi. Det skader jo eller ikke at du får ryggekamera, noen som er kjekt på de fleste større stv. Automatkasser krever mer service enn manuell så du vil også spare noen kroner der selv om det er snakk om realtivt lite penger iløpet av f.eks 5 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg vet hva jeg ville valg, men: Tenk mest på du/dere vil ha selv, automat eller manuell. Dere skal (sikkert) bruke bilen i noen år, så det viktigste er at den funker best mulig for dere.

Lenke til kommentar

det du gjør, innhent pris fra flere steder med full utstyrspakke, hengerfeste(avtagbart), så tar du runden flere ganger.

da får du en bil som er attraktiv for kjøpere når du skal selge igjen.

biler uten utstyr og riktig kombinasjon blir lett krysset vekk når man siler på finn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For meg også er tilhengerfeste førstevalg, da det er noe jeg bruker minst en gang i måneden (har en liten varehenger, og hus og hage). Når jeg kjøper brukt, er det vesentlig at dette er montert, da ettermontering kan koste opp mot 40.000 på enkelte modeller.

Lenke til kommentar

En diesel bil er så kjedelig å kjøre at du kan like gjerne gjøre det komplett med å velge en automatkasse. Det er helt suverent til køkjøring og bykjøring. Jeg ville helt klart valgt det som var billigst mulig med manuell girkasse, automat krever kanskje enn større motor enn den bilen har, men jeg ville vurdert mulighetene for Xenon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...