Berniy Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 I oppgave 1b) 2) Høst 2010 så lurer jeg på om fasiten er feil? -1/4x + 2 = 2x - 5/2 (Gange hele med 4) -x + 8 = 8x - 10 -9x = -18 x = 9 Er det jeg får. Lenke til kommentar
annekstensland Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 I oppgave 1b) 2) Høst 2010 så lurer jeg på om fasiten er feil? -1/4x + 2 = 2x - 5/2 (Gange hele med 4) -x + 8 = 8x - 10 -9x = -18 x = 9 Er det jeg får. Du må huske å dele -18 på -9, slik du gjør på venstre side da får du som svar at x=2. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 I oppgave 1b) 2) Høst 2010 så lurer jeg på om fasiten er feil? -1/4x + 2 = 2x - 5/2 (Gange hele med 4) -x + 8 = 8x - 10 -9x = -18 x = 9 Er det jeg får. Du må huske å dele -18 på -9, slik du gjør på venstre side da får du som svar at x=2. Stemmer dette? Lol jeg som bare så over fasitten litt kjapt, mente x=2 ja Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Håper det blir færre oppgaver enn til våren. Da var det alt for mange! Lenke til kommentar
annekstensland Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Håper det blir færre oppgaver enn til våren. Da var det alt for mange! Mange lærere har sagt at eksamenen våren 2011 var altfor vanskelig. Håper den blir bedre nå i høst da;) Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Syns det var en god arbeidsmengde, men den var fortsatt innenfor pensum. Den siste oppgaven var ikke noe vanskelig. Sannsynlighetsoppgaven var det mye tekst på, så det tok litt tid å få snurr på det. Men oppgaven var fortsatt innenfor pensum. Håper det blir en grei eksamen, har lest så jævlig nå i høst. Har prøvd å slappe av i dag, men føler jeg må lese på noe hele tiden. Du sier i høst som om eksamen ikke er i morgen! Den er i morgen. Lenke til kommentar
annekstensland Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Syns det var en god arbeidsmengde, men den var fortsatt innenfor pensum. Den siste oppgaven var ikke noe vanskelig. Sannsynlighetsoppgaven var det mye tekst på, så det tok litt tid å få snurr på det. Men oppgaven var fortsatt innenfor pensum. Håper det blir en grei eksamen, har lest så jævlig nå i høst. Har prøvd å slappe av i dag, men føler jeg må lese på noe hele tiden. Du sier i høst som om eksamen ikke er i morgen! Den er i morgen. Prøver å roe meg selv litt ned. Da hjelper det ikke akkurat å tenke på at den er i morgen, haha. Har lest fra klokken 13 i dag, tror kanskje det snart er på tide å slutte for dagen. Lykke til;) Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Er nå veldig spent på oppgavene! Hvorfor får man egenlig bruke boka på Del 2? Hadde da vært mye lettere uten når man kan det man skal kunne? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Leger noen ut oppgavene etter xamen, kan jeg sikkert slenge opp ei rask lf Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Leger noen ut oppgavene etter xamen, kan jeg sikkert slenge opp ei rask lf tryller fram den i morra jeg... Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Hvem er det som lager eksamen ? Er det ikke en gruppe faglærere som sitter på uni i oslo ? EDIT: Selvfølgelig er det lærere fra hele landet Endret 22. november 2011 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 5c fra V2011 går jo knapt an å gjøre i praksis. Hvordan kan man gi slike oppgaver? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Er da grei den ? Mye formlikhet, og vinkler. Men både a og b er jo veldig greie. Tipset er å spare slike oppgaver til slutt Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hvem er det som lager eksamen ? Er det ikke en gruppe faglærere som sitter på uni i oslo ? EDIT: Selvfølgelig er det lærere fra hele landet ja - der er noen utvalgte lærere i en komitee Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Berre lurte litt på hvor de satt. Vippet mellom bergen og oslo Lenke til kommentar
PayamLive Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hallo folkens, skal ha 1T eksamen i Bergen i morgen og lurte på hvordan dere har forberedt dere til eksamen? Jeg går i tredje klasse nå og har R2, så dette bør etter alt å dømme bli enkelt (tar faget som privatist pga. 5er i Vg1). Det er sannsynlighet som er det svakeste emnet mitt, så jeg gikk gjennom test deg selv oppgavene i læreboken vår. Gikk helt fint. Hvordan bør man ellers forberede seg? Har full kontroll på funksjoner, derivasjon, algebra, osv. Har gjort alle eksamener som er lagt ut i denne tråden også (må forresten benytte denne anledningen til å takke trådstarter for oversikt over alle eksamener). Lykke til i morgen! Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Heisann. Jeg skal og ta eksamen i 1T i Bergen. Snålt sted syns jeg, kunne vært mer sentralt. Du må være nøye på eksamen, om du har kontroll på pensum er det slurvefeilene som tar deg. Lese oppgaven skikkelig og lese svaret skikkelig. Selv er jeg redd for sannsynlighetsoppgaver, pga vanskeligheten ved å verifisere 100% at svaret avgitt er korrekt. Andre oppgaver kan jeg bekrefte på kalkulator. Koster meg to øre å prøve igjen om det ikke blir 6. Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Noen her som vil sette opp fire-fem-seks punkter som er viktige i forhold til denne 1T-eksamenenen. SOm sjekkliste, bla hvilke kapitler eller områder som gir/børgi høyest uttelling.. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Som jeg skrev i en liknende tråd. På tide å legge seg nå, stor dag i morgen. Chill dere er ferdige å øving nå, øving er bare skadelig, da det bare skaper unødvendig usikkerhet. Denne usikkerheten skader mer enn en ekstra formel dere husker på. Lykke til, til alle sammen! =) Endret 22. november 2011 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Colb Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ferdig! Syntes arbeidsmengden var grei, men vil etter min mening si det var en vanskelig 1T eksamen! Holdt på å gå i flere av fellene, spesielt i 7b, hvor man skulle finne ut hvor langt kulen falt i 1. sek 2. sek o.s.v. Hvordan gikk det med dere andre? Jeg tror jeg klarte alt, utenom Del 1 F) (kvadratorot greia) kan man få 6, med en deloppgave feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå