Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt PC'en stående på lager over sommeren, og nå har jeg problemer med å få den igang. Når jeg skrur den på begynner viftene å snurre, jeg hører et relativt langt pip, skrur seg av og gjentar dette i loop. Jeg har prøvd å skru den på mange ganger, samme problem hver gang, untatt en. Fikk start og brukte PC'en som vanlig en 2 timers tid, før bilder frøs/hang seg.

 

Har en standard gaming pc, ca 4 år gammel, ati skjermkort, intel e6600 cpu, mist psu osv. Spørr gjerne om dere trenger mer info om HW. Har windows på disken.

 

Jeg har ellers fjernet støv og har sjekket at ledninger sitter som de skal.

 

Noen som vet hva som kan være galt? eventuellt hvordan jeg skal gå fram med feilsøking?

 

Mvh,

BatteryBoy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du clearet cmos?

Er en god svenskeknapp på de fleste problemer ved problemer ved oppstart

Ja og det gjør du enten ved å trykke på en knapp på hovedkortet ditt(ja noen hovedkort har det)

 

Eller så flytter du pinnen på hovedkortet hvor det står cmos en plass som regel til venstre i 5 sekunder, så setter du den tilbake(maskinen må være avslått)

 

Det bør funke:)

Endret av bovjer
Lenke til kommentar

1 forsettende beep indikerer at det er enten, strømforsyningen, hovedkortet eller løst PCI-kort.

Skjekk at ingen kort er løse.

 

Hvis alt sitter som det skal burde du prøve en annen strømforsyner.

 

Hovedkortet er det litt værre med, så hvis du har mulighet prøv en annen strømforsyning først.

 

Men du kan skjekke om tastaturet er skikkelig tilkoblet. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...