Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Notebookcheck har nå lagt ut en test av 7-serien (700Z5A), riktignok kun på tysk foreløpig, men de legger den vel ut på den engelskspråklige siden snart. http://www.notebookcheck.com/Test-Samsung-Serie-7-700Z5A-Notebook.65085.0.html

 

Den oppnår et vektet snitt på 83%, og det er i hovedsak konnektivitet og displayet som trekker ned.

 

Er svært skuffet over displayet, verdiene er jo dårligere enn for de fleste "billigdisplay" som man finner i de rimeligste laptopene. Ikke hva jeg hadde forventet av denne laptopen.

 

SKUFFA :thumbdown:

Lenke til kommentar

kan jo være billigversjonen de testa da, amazon søppelmaskinen...

 

LCD PanelID og oppløsning stemmer med det som skal sitte i maskinene som kommer her til lands, kan hende det finnes forskjellige produksjonskvaliteter av samme panelID/modell, men jeg er skeptisk.

 

Klikk/dinside sin "synsing" uten målte verdier tar jeg med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

sverger heller til P150, lei av å synse rundt med mellomklassemaskiner med fullt av jallabugs.. Denne ser fantastisk ut, men når de har klart og legge feks luftinga under pcen. gratulerer, og nok en ting som du nevner OC, gratulerer igjen.

 

Dårlig skjerm,

Dårlig musepad,

Dårlig kjøling.

=dårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Hei Morten A, forstår ikke hvorfor du driver å babler så mye om p150 i denne tråden. For de av oss som setter krav til mobilitet og byggekvalitet fremstår er p150 som en bælfeit plastleke fra clasern. Fete specs, men kundegruppen Samsung har i øynene med 7-serien kunne ikke brydd seg mindre. Virker som du rasjonaliserer over ditt eget valg ved å snakke drit om 7-serien. Og når det kommer til synsing, gratulerer, du stiller ikke mye bedre. Inntil det er mer foreligger tester vi vet faktisk vet er representative for det som kommer i Norge er ikke de bastante konklusjonene dine verdt fem øre.

 

Luftinntaket er dessuten foran, dog litt skrått vendt ned, og ikke under. Jeg har uansett ingen planer å purke med maskina i senga.

Lenke til kommentar

Var veldig interresert i denne men siden den ble forsinket gang på gang har eg gått bort ifra den. Desverre virker det som om det stemmer at skjermen er av "dårlig" kvalitet iforhold til andre maskiner i samme prislapp. Heldigvis fikk eg tid til å tenke om ka maskin eg egentlig vil ha og det er ikke denne. Skulle likt at denne hadde bedre skjerm, mulighet til å fjerne dvd-spill og erstatte med enda en hdd samt at den hadde bedre skjermkort.

 

 

Den er forsatt digg med den sexye designen og lette vekten på 2.3kg.

Lenke til kommentar

Vel, notebookcheck eller notebookreview er to seriøse testsider. Og synsing derfra er det hvert fall ikke. Maskinen utseendemessig er sexy, var en maskin som var nr en på min liste helt til det klart kom frem hos notebookcheck at skjermen var et svakt ledd.

 

Nå håper jo jeg selv at dette er drittmaskinen fra amazon de har testa. Men når det er samme panel i de norske versjonene er det nesten ingen tvil om at skjermen dessverre ikke er av beste kvalitet.

 

Det er helt klart en mobil maskin med heftig spesifikasjoner. 2,3kg er knallbra for en 15,6".

 

P150 er en murstein med muskler, dog ikke noe å drasse med seg om man er student akkurat. eller vil sitte på en cafè, folk ville jo bedt deg dempe viftestøyen.. ^^

 

Men venter til den kommer og dere får testa den og evt hw gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...