SpiritousCop Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg skal til førstegangstjeneste i HM Kongens Garde den 4 oktober, men etter at jeg var på sesjon så har jeg pådratt meg en ryggskade som gjør det vanskelig for å bevege meg mye(falt av en hest). Også etter at jeg var på sesjon så har noen av de tingene jeg fortalte militærlegen om blitt verre. Jeg har veldig problemer med nakken som gjør det vanskelig for meg å stå rett. Og det gjør også at jeg får vondt når jeg løfter armene. Og når jeg bøyer meg så har jeg vansker for å reise meg opp igjen og det hender at jeg har problemer med å se en stund etterpå. Også når jeg bruker armene mye så blir jeg utrolig stiv langst nakken på venstre side som gjør at jeg såvidt klarer å bevege ordentlig på hodet. Har også problemer med ankelen, noe som gjør det vondt for meg å gå generelt! uff... lista er lang.- Jeg sliter også med litt psykiske problemer fordi kjæresten min er gravid (termin i januar), noe jeg fant ut for 2 uker siden, hun har nærmest blitt kastet ut av foreldrene sine, så vi ser på leilighet. Det at jeg skal inn i forsvaret om litt under 3 uker ødelegger meg nesten innvendig. Jeg har problemer med å sove og konsentrere meg fordi jeg er redd for at jeg ikke skal klare å være der for dem mens jeg er i militæret, og det har dessverre ført til noe selvskading .. Jeg har prøvd mange måneder nå å få en time hos legen for å skaffe en legeattest, men jeg har ikke fått noe før slutten av november! heller ikke noe hos psykolog, og jeg har ikke penger til å gå til noe privat.. Det jeg lurer på er hva kommer til å skje med meg første dagen, har lest vi skal snakke med lege og psykolog, men er utrolig redd fordi dem ikke kommer til å tro på meg. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Du skal til legesjekk i løpet av de første dagene. Og hvis det er så ille som du forteller vil nok legen også se dette. Du må bare forklare situasjonen til legen, så tror jeg det skal gå bra. Uteom det er det ikke vanskelig å slippe unna førstegangstjenesten. Du kan feks si du er pasifist eller noe. Lykke til uansett. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Pasifist ender bare opp med siviltjeneste. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Pasifist ender bare opp med siviltjeneste. siviltjeneste er ikke noe som heter noe mer som jeg har forstått. Du skal nesten rett inn til doktoren etter at du er rullert inn du kan eventuelt nevne det for befalet, om de tar deg seriøs er en annen ting, men de skal nå gjøre det. Endret 16. september 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Regner med at ryggskaden og det andre du nevner er dokumenterte skader, altså at du har papirer fra lege på at det er reelt? Fra akuttmottak eller lignende fra da skaden(e) oppstod. Ring vernepliktsverket på 03003 og forhør deg om hvor du kan sende kopier av disse papirene og om dette eventuelt kan få deg fritatt. Dersom det du sier her stemmer og kan bekreftes skal det i mine øyne mye til for at du må inn for å gjennomføre. Men anbefaler å snakke med VPV, uavhengig av om du har papirer eller ei og forklar situasjonen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå