Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drivstoffs gjerrig bil.

Rabb3rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken type bil det er er ikke så farlig men, hvis det er lite rust og koster under 15k helst. Så går det bra, hvis dette ikke går an blir det enkelt og greit volvo 240 eller mercedes w124.

Du burde gå for en "billig bil" som har gått langt, men ikke ser slitt ut, helst lite kurant merke og modell, noe slikt som denne: http://auksjon2.oslobilauksjon.no/cars_info.php?car_id=21401 Masse steinsprut i fronten tyder på langkjøring. Det er holdninger om at visse modeller er bra biler og det gjør at de nesten alltid er mer slitt sammenlignet med mindre populære biler i forhold til det som er kondisjonen til en ny bil, gitt at prisen er den samme. Det er best å unngå prestisje og status merker. Jeg har inntrykk av at de største vrakene ikke havner på auksjon, det gir en viss trygghet sammenlignet med å se etter bilene på finn.no

Hva definerer du som langkjøring? Hvor mye eller langt må man kjøre hver dag eller hvert år for at en bil er langkjørt?

Lenke til kommentar

siden du skulle ha en billig bil kunne jeg tilbydd deg en vw golf 2 til 12 lapper i god stand og den fantes ikke en eneste rustflekk på verken unner bilen eller karroseriet. og den var allerede senka og satt på fine felger og alt iorden. eneste kravet den ikke oppfylte var at det er framhjulstrekk. så den var synd. men du finner sikkert en bil. men må nokk lete litt for å finne en rustfri bil ja

Lenke til kommentar

Ford sierra? får dem for under 15k, med både baktrekk og 4x4.

Drivstoffgjerrig og rustfri derimot er en helt annen sak.. Men gav 8k for min 92 4x4 som ikke har noe spesielt værre rust enn at jeg måtte sveise litt i kanalene.

Edit: bilen gikk gjennom eu før jeg sveiset kanalene, så var ikke så ille, men det kommer jo veldig ann på bil til bil.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hva definerer du som langkjøring? Hvor mye eller langt må man kjøre hver dag eller hvert år for at en bil er langkjørt?

Det blir litt vanskelig å gi en eksakt definisjon og en Taxi som har gått 150000 på et år i Oslo er ikke langkjørt, men litt løst kan det beskrive en bil som har har kjørt en stor andel av milene sine på motorveier eller større veier, noe som har gått tungtransport er mer langkjørt enn en Taxi som har gått i Oslo, selv om begge kan ha kjørt langt:) Om du pendlet 1,5 time hver vei til jobben hadde du et ganske bra eksempel på en langkjørt bil. Bilen komplett frakter varer med fra Sandefjord til sitt utleveringssted på Vinderen er langkjørt. Postbilen som leverer post i samme strøk er det ikke. Det samme om du måtte kjøre en time hver dag på autobahn i Tyskland til og fra jobb, sammenlignet med om bilen går som Taxi i en stor Tysk by.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Denne er grei nok, men dessverre er det automatgir: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1981-MERCEDES-BENZ-300SD-Diesel-Worldwide-shipping-/200652675956

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1982-Mercedes-Benz-240D-red-tan-leather-BEAUTIFUL-shape-/180725088110

Gamle vrak, men ikke rustvrak, lykke til med å finne en veteranbil i Norge som ikke er et rustvrak og ikke bruker mye drivstoff.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...