Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drivstoffs gjerrig bil.

Rabb3rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken type bil det er er ikke så farlig men, hvis det er lite rust og koster under 15k helst. Så går det bra, hvis dette ikke går an blir det enkelt og greit volvo 240 eller mercedes w124.

Du burde gå for en "billig bil" som har gått langt, men ikke ser slitt ut, helst lite kurant merke og modell, noe slikt som denne: http://auksjon2.oslobilauksjon.no/cars_info.php?car_id=21401 Masse steinsprut i fronten tyder på langkjøring. Det er holdninger om at visse modeller er bra biler og det gjør at de nesten alltid er mer slitt sammenlignet med mindre populære biler i forhold til det som er kondisjonen til en ny bil, gitt at prisen er den samme. Det er best å unngå prestisje og status merker. Jeg har inntrykk av at de største vrakene ikke havner på auksjon, det gir en viss trygghet sammenlignet med å se etter bilene på finn.no

Endret av festen
Lenke til kommentar

Astra har ikke bakhjulstrekk....

Da hadde jeg prøvd å finne et "vrak" av en mercedes E 220 CDI.

Hva med c-klasse? Burde vel få enn bedre bil der iforhold til tilsvarende e-klasse?

Hvis han finner en med manuell kan han jo det, men jeg tror egentlig det er størst mulighet for å finne en billig E klasse, en tidligere drosje, en som ikke har gått som drosje og er C klasse blir vel for dyr eller for gammel og rustete. Gjorde et søk på finn, 471 220 CDI med automat og 17 med manuell girkasse. Hvor mesteparten var feil treff og denne den billigste: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30149052

Opelen jeg linket til har nok gått mindre også. Jeg ville strøket bakhjulsdrift fra lista.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Siden trådstarter vurderer 240 så regner jeg med at det er bensin det er snakk om, det er mulig å få en c-klasse med bensin for 15k. Denne viser jo at det hvertfall er mulig å få taki en for 15k.

Hvis kjørelengden på den stemmer og den ikke nærmest er et vrak ville jeg vært overrasket.

Lenke til kommentar

Hvis kjørelengden på den stemmer og den ikke nærmest er et vrak ville jeg vært overrasket.

Bilen er ny i Norge, så km.stand kan man hvertfall til en vis grad sjekke med biltilsynet. Et vrak kan det selvsagt være, lite info i annonsen.

jeg lurer på hva de bildene som ikke er lagt ut viser om rusten. Sist EU godkjent i 2009. Den er nok et vrak.

Lenke til kommentar

Nei, eu ok mai 2011 ifølge vegvesenet sin nettside.

Da kan den være et bra kjøp. 15 tusen er helt greit om den er i god stand og EU godkjent i 2 år, selv om jeg ville nok heller hatt en nyere bil med lavere forbruk som kunne greid en kontroll til. Det hadde også vært interessant å sett hva slags mangellapp den hadde før den ble godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...