Kamigawa Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei Har nettopp begynt å planlegge oppgraderinger av en 3 år gammel data. I skrivende stund har jeg et Asus M4A78-E i dataen min, men ettersom at jeg skal gå over til DDR3 minne, vil dette kortet bli utdatert. Jeg har lyst til å bruke den samme prosessoren i det nye oppsettet (AMD Phenom X4 940 Black Edition), og et grafikkort i Radeon 6000 serien. Foreløpig har jeg funnet dette hovedkortet: http://www.pixmania.com/no/no/10194406/art/msi/870a-g46-socket-am3-chips.html . Vil det fungere? Prismessig passer det svært godt for meg, men hvis det hovedkortet frarådes tar jeg gjerne mot nye forslag Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg vet ikke om en Phenom II X4 940, om det er 945 du har vil den passe, men det er en dårlig idé: Hva er målet ditt med oppgraderingen? Hovedkortet du har nå er bedre enn det du har funnet. MSI-hovedkort for AMD har et svært dårlig rykte på seg for å gå i lufta og annet morsomt. Hovedkortet du har funnet har ikke støtte for de nye prosessorene fra AMD som kommer "snart". Det har riktignok vært snart i over et halvt år, men det virker endelig som om de er på vei. Se etter AM3+ Hvor mye minne har du nå? Du kan sikkert finne noen DDR2-brikker brukt til en billig penge. Hvor mye hadde du tenkt å oppgradere til? Lenke til kommentar
Kamigawa Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Jeg har fått hjelp av en rekke mennesker, deg inkludert, og hovedkkortproblematikken kan anses som løst :-) Takk for hjelpa :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå