Gå til innhold

Viftestyring på laptop

provolone

Anbefalte innlegg

Hei.

Min kjære bror sin laptop har begynnt å oppføre seg litt unormalt i det siste, og det innenfor ett emne ingen av oss har noe særlig greie på. Viften går liksom av og på hele tiden, altså den kjører seg opp litt før det blir stille igjen, og slik fortsetter det så lenge den er på. Er ikke noe særlig sjenerendes lyd, forutenom når han sitter på lesesalen og den slags, og det bare er hans maskin det kommer den slags lyder fra.

Noe som kan gjøres med dette? på forhånd takk for svar:D

sorry for evt feilposting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juster ned ytelsen på maskinen. Det er steppingen til cpuen som normalt forårsaker slik oppførsel. Ved normal "kontor"bruk så har han uansett ikke behov for all kraften cpuen kan gi.

Win 7 kan balanseres ved å sette ytelsen til batteri når man kjører på strøm under strømstyring.

Hvis det ikke funker så finnes det eksterne programmer som fikser det.

De kan f.eks sette en regel som at hvis cpuen går opp i 80% så skal ikke cpuen steppe før den har stått på 80% i f.eks 10 sekunder.

Lenke til kommentar

det er også spørs hvor gammel den laptopen er, husk at den samler støv over årene, måtte skru min opp og reingjøre min kjøler, noe som det var mye av.

før jeg reingjorde den så gikk vifta heile tiden på full styrke, etter den var reingjort så hører jeg ikke vfta lenger, alt som måtte til var å rengjøre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...