Stokken Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei! Eg går om dagane å sikler på nye Macbook air 11", men eg har ikkje nerver til å bruka ein så stor sum på ein til Mac. (Har macbook Pro 13" fra før) Grunnen til at eg er ute etter ein 11" bærbar pc er fordi eg vil ha den som reise pc, både på store og små reiser. Eg hadde min kjære macbook pro med meg på backpacker tur til Asia, noko som gjekk heilt fint, men eg kunne tenkt meg ein som ikkje tok så stor plass. Då eg som regel reiser med minst mulig ryggsekk/koffert når eg er på reis. Grunnen til at eg vil ha med meg ein pc er at eg vil ha muligheten til å lagra alle bildene mine ein plass, blogga, ha kontakt med venner og familie via skype og så klart facebook. Gjerna sjå ein film på ein lang busstur osv.. Og av erfaring er det lettare å finna tilgjengeleg Wifi, enn f.eks ein internett kafè. Eg treng då hjelp til å finna ein bærbar pc som kan erstatta macbook air`en som eg egentlig vil ha. Any suggestions? Takker på førehand for svar! Lenke til kommentar
3xt Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei! Eg går om dagane å sikler på nye Macbook air 11", men eg har ikkje nerver til å bruka ein så stor sum på ein til Mac. (Har macbook Pro 13" fra før) Grunnen til at eg er ute etter ein 11" bærbar pc er fordi eg vil ha den som reise pc, både på store og små reiser. Eg hadde min kjære macbook pro med meg på backpacker tur til Asia, noko som gjekk heilt fint, men eg kunne tenkt meg ein som ikkje tok så stor plass. Då eg som regel reiser med minst mulig ryggsekk/koffert når eg er på reis. Grunnen til at eg vil ha med meg ein pc er at eg vil ha muligheten til å lagra alle bildene mine ein plass, blogga, ha kontakt med venner og familie via skype og så klart facebook. Gjerna sjå ein film på ein lang busstur osv.. Og av erfaring er det lettare å finna tilgjengeleg Wifi, enn f.eks ein internett kafè. Eg treng då hjelp til å finna ein bærbar pc som kan erstatta macbook air`en som eg egentlig vil ha. Any suggestions? Takker på førehand for svar! Det er jo snakk om noen mnd skal die nye utrabook's komme ut. De er så og si helt lik macbook air, bare med windows og uten apple logoet på skjermen http://www.hardware.no/artikler/ultrabook-kampen_hardnes_til/101579 hvis du har lyst på bilder eller mer informasjon: Acer S3 Toshiba z830 Lenovo U300/U400 Asus UX21 Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Oh, takker for forslaget, såg meget interessant ut! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er det noen grunn til å tro at ultrabooks kommer til å bli særlig mye billigere enn enkleste MacBook Air? Ryktene vil jo ha det til at utsettelsene i stor grad skyldes at de ikke klarer å treffe priskravet fra Intel (<$1000). Lenke til kommentar
Newton Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det er liten grunn til å tro at disse "ultrabook"-ene blir særlig mye billigere uten å kompromisse på kvaliteten, ut fra det vi har sett så langt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Denne burde være grei som reise PC http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639387#extra Ikke verdens kreftigste maskin, men takler fint full HD. Andre alternativer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646329#extra http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637808#extra Personlig ville jeg gått for Samsung'en til den bruken du beskriver. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg er/var litt i samme situasjon, hadde lyst på Air, men følte den ble litt for dyr. Jeg vurderte nevnte Samsung, men slo den fra meg til fordel for ASUS 1215B, ettersom den hadde et par timer lengre batterilevetid. Litt pussig at Samsung, Lenovo og HP har valgt å spare inn akkurat på det punktet. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg er/var litt i samme situasjon, hadde lyst på Air, men følte den ble litt for dyr. Jeg vurderte nevnte Samsung, men slo den fra meg til fordel for ASUS 1215B, ettersom den hadde et par timer lengre batterilevetid. Litt pussig at Samsung, Lenovo og HP har valgt å spare inn akkurat på det punktet. Asus'en veier 250 gram mer enn Samsung'en. Asus'en har "glossy" skjerm, Samsung'en har matt skjerm. Personlig kan jeg ikke fordra "glossy" skjermer. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 De 250 grammene er 250 gram batteri, som gir 2-3 timer ekstra batterilevetid. Fant ut at det var hensiktsmessig for min del, er kanskje irrelevant for andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå