Gå til innhold

Hvor mye kan jeg sette opp fsben på min 2400+?


Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved hvor høy FSB/CPU hastighet den er stabil er individuelt for alle, så her finnes ikke noe fasitsvar.

 

Sett multiplier på det laveste du har tilgjengelig. 12, 5 tipper jeg det er for den CPU-en, og så øker du FSB til 166. Det skal fungere veldig bra. CPU-en kjører da på XP2600+ hastiget, og du har bare overklokker 83MHz.

Lenke til kommentar
Hvor mye kan jeg sette opp fsben på min 2400+?

 

har en vifte som kan brukes på 2600.

 

Kan jeg skru opp til 166mhz uten prob?

 

Hvis du ikke har agp lock muligheter i biosen tror jeg ikke skjermkoret takler mer enn rundt 154 på fsben, gjodre ikke det på mitt 97 kort før jeg kjøpte nytt hovedkort med agp lock. Men har du det så er det bare å kjøre på til pcen enten henger eller blir ustabil. Hjelper også å sette opp volten på cpu litt. Her er det bare å prøve seg frem.

 

Edit: hehe gjett om jeg tar tilbake dette med skjermkortet, det var jo med et kt266a chipsett som ikke støtter mer enn 133fsb :oops:

Lenke til kommentar
Ved hvor høy FSB/CPU hastighet den er stabil er individuelt for alle, så her finnes ikke noe fasitsvar.

 

Sett multiplier på det laveste du har tilgjengelig. 12, 5 tipper jeg det er for den CPU-en, og så øker du FSB til 166. Det skal fungere veldig bra. CPU-en kjører da på XP2600+ hastiget, og du har bare overklokker 83MHz.

 

Multiplier går lenger ned enn 12,5 men jeg skal sette den på det?

Men hva med Memory passer ikke 333(166) bra da?

Cpu må jeg sette på manual for å stille på dette.

Volt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...