Svenn9 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Audiojacken fungerte ikke som den skulle på skolepc'n så jeg hadde den oppe hos datafolka og de formaterte harddiskene og byttet hovedkort. Etter dette kjører viftene alltid på fullt. Fryktelig irriterende. Med en gang jeg skrur på pc'n går den stille et øyeblikk, så blir den til en harrierjet som skal til å ta av.. Virker ihvertfall sånn når jeg sitter i et stille klasserom. Den blir rolig igjen når jeg lukker skjermen og pc'n låses. Søkte litt på det og noen mente det var noe viftekontroll som måtte installeres i bios ellerno.. Hva er det og kan jeg gjøre det uten hjelp fra datafolka? (de har en tendens til å ta pc'n din og ha den der i noen uker) Jeg har en Dell Vostro 3300, et år gammel. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 BIOS på bærbare maskiner styrer viftehastigheten din. Så den må i så fall flashes til en nyere versjon, eller om Dell har satt opp hastigheten av en grunn i en nyere versjon så er det ikke så mye du kan gjøre. Du får sjekke hos Dell og hva som er forandret i den siste BIOS versjonen for din modell og om det står noe angående fan fix eller lignende. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Audiojacken fungerte ikke som den skulle på skolepc'n så jeg hadde den oppe hos datafolka og de formaterte harddiskene og byttet hovedkort. Etter dette kjører viftene alltid på fullt. Fryktelig irriterende. Med en gang jeg skrur på pc'n går den stille et øyeblikk, så blir den til en harrierjet som skal til å ta av.. Virker ihvertfall sånn når jeg sitter i et stille klasserom. Den blir rolig igjen når jeg lukker skjermen og pc'n låses. Søkte litt på det og noen mente det var noe viftekontroll som måtte installeres i bios ellerno.. Hva er det og kan jeg gjøre det uten hjelp fra datafolka? (de har en tendens til å ta pc'n din og ha den der i noen uker) Jeg har en Dell Vostro 3300, et år gammel. kanskje du har prob med støv i den pc-en, støv i bærbare er frykteli, hadde problem med at min vifte også gikk på 100% i en hp 6530b, skrudde opp og fjerna en svært støv dott, dette hjalp mye for meg. Når jeg tok dotten ut så hadde eg hat pc-en i ca 1år, da med daglig bruk Endret 19. september 2011 av Mgut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå