Motly Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei! Jeg har en innleveringsoppgave i matematikk (jeg går på lærerhøgskolen), og har fått i oppgave å utføre eksamensoppgaver for 9.klasse. I tillegg skal jeg beskrive hvilke matematikkfaglige emner man møter i hver av oppgavene. Jeg sliter litt med å beskrive hva de forskjellige oppgavene er, f.eks: "I butikken kan Lise kjøpe tre forskjellige flaskestørrelser: 1,5 l, 0,5 l og 0,35 l. Hun kjøper i alt 6 flasker. Når hun regner etter, blir det til sammen 3,7 l brus. Hvor mange flasker av hver størrelse kjøper hun?" Og en til: "Skriv tallrekka opp igjen med de tallene som mangler: 0,2 - 0,5 - 0,9 - ___ - 2,0 - ___. Det var ikke noe problem å regne ut dette, men klarer ikke beskrive hvilke matematikkfaglige emner som ligger bak... Noen som kan hjelpe meg? TAKK! Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei! Jeg har en innleveringsoppgave i matematikk (jeg går på lærerhøgskolen), og har fått i oppgave å utføre eksamensoppgaver for 9.klasse. I tillegg skal jeg beskrive hvilke matematikkfaglige emner man møter i hver av oppgavene. Jeg sliter litt med å beskrive hva de forskjellige oppgavene er, f.eks: "I butikken kan Lise kjøpe tre forskjellige flaskestørrelser: 1,5 l, 0,5 l og 0,35 l. Hun kjøper i alt 6 flasker. Når hun regner etter, blir det til sammen 3,7 l brus. Hvor mange flasker av hver størrelse kjøper hun?" Og en til: "Skriv tallrekka opp igjen med de tallene som mangler: 0,2 - 0,5 - 0,9 - ___ - 2,0 - ___. Det var ikke noe problem å regne ut dette, men klarer ikke beskrive hvilke matematikkfaglige emner som ligger bak... Noen som kan hjelpe meg? TAKK! Den første er vel bare algebra? Altså du endrer teksten til likninger som du kan bruke. Den andre kan man vel kalle rekke rett og slett tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå