neidustoreinternett Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Hei! Jeg har nå hatt mitt entry level dslr en stund og har gjort opp noen meninger om hva jeg ønsker til mitt nye. Det er en skikkelig drømmeliste, før opp evt. produsenter og modellnummer, ikke tenk på pris. - Kablet via USB, tethered shooting - Koble til direkte strøm (ikke bateri, til f.eks studioshoot)) - Mulighet for å lade over USB direkte på kamera - Ekstra strømpakke/ mulighet for egne oppladbare AA baterier? - Sette Laaang eksponeringstid (metering) Over "30 ... + bulb - Innebygd speedlite sender (eller tilsvarende) - Mulighet for å trigge Bracket shooting via selvutløser/ fjernkontroll (til HDR) - Autofokus ved filming - Funksjon for å kunne stilles inn til å ta x antall bilder automatisk med x antal ms intervall / sekunder (timelapse, innebygdt, uten remote...) - Filme i slow motion Antar jeg må inngå kompromisser på noen punkter, om du har en formening om en modell som har "flere av de viktigste" punktene og heller mangler noen mindre viktige, gjerne fortell litt om det også.. Endret 15. september 2011 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ja, det finnes slike kamera, men antagelig blir det ikke bedre bilder enn det du kan lage med det kamera du allerede har. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 - Mulighet for å lade over USB direkte på kamera - Sette Laaang eksponeringstid (metering) Over "30 ... + bulb Såvidt jeg vet finnes det ingen systemkameraer som kan disse to tingene. Filme i slow motion er det vel ingen som gjør, du må selv senke avspillingsfarten i ett redigeringsprogram. Kameraer som filmer med høyere framerate lar deg senke avspillingsfarten mer uten å hakke. De fleste systemkameraer kan vel tilby 50 eller 60fps (interlaced), da kan du i hvertfall senke dette til halv hastighet uten at det blir hakkete. Resten av lista finnes det etter hvert flere kameraer som klarer. Jeg har mest kjennskap til Nikon, der er det vel foreløpig bare D7000 og D300s (sistnevnte med laber AF-ytelse på video) som har "alt", dropper du autofokus under filming kommer D90 med, og de som ikke har videomodus i det hele tatt, men som kan resten er D200, D300 og D700. 1 Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Hei! Takk for svar! rogkas, hva er det du snakker om? jeg nevner ingenting om bildekvalitet, heller funksjoner. ventle, Ja med slow motion mente jeg høy FPS på video.. høyere enn vanlig... D7000 er det kamera jeg sikter på, det blir nok en Nikon eller Cannon... har Pentax k-x nå... Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Om autofokus mens du filmer er viktig så ville jeg sjekket Sony A77. Autofokusen på D7000 er mest en gimmick, tregt og upresist om test-videoene på nett er noe å gå etter. Anbefaler å søke litt på youtube Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Finnes det ett så utstyrt DSLR med USB lading ville jeg tippe det tar 2-3 dager hvis det er teknisk mulig å lade ett så kraftig batteri med den pingle strømmen USB porten leverer. Med unntak av USB og video da mitt tilårskomne D300 ikke har video så klarer det alt annet på lista. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 - Koble til direkte strøm (ikke bateri, til f.eks studioshoot)) Vel, det klarar seg fint utan straum, men Pentax LX: kan altså koblast til nettet via Motor Drive LX: og Power Pack M: - Ekstra strømpakke/ mulighet for egne oppladbare AA baterier? Som over. - Sette Laaang eksponeringstid (metering) Over "30 ... + bulb Pentax LX kan - Lukkartider frå 1/2000 s - 125 s - og Olympus OM-4 kan, 1/2000 - 240 s. - Funksjon for å kunne stilles inn til å ta x antall bilder automatisk med x antal ms intervall / sekunder (timelapse, innebygdt, uten remote...) Nja, ikkje innebygd, men Pentax LX kan altså gjera det der med Power Pack M og Motor Drive. Og så er det heilt klart ein fordel å ha ein 250 bilders Bulk Back: (Men det var kanskje ikkje den slags antikke kamera du var ute etter ... ) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå