Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjeder han seg med meg?

Anbefalte innlegg

Dette innlegget blir nok litt lengde på. Setter pris om noen leser alt.

(jeg er en jente på 21år og han er 22)

Jeg har alltid vært usikker på meg selv. Jeg har veldig dårlig selvtillit, og jobber så godt jeg kan med å styrke den. Med meg gjelder det ikke utseende, men bare personligheten min. Det har kommet seg i forhold til hvordan det har vært tidligere i livet mitt, men jeg er fremdeles langt fra der jeg vil være.

Nå er det sånn at den dårlige selvtilliten drar meg og mine tanker om forholdene mine ned. Mitt første "ordentlige" forhold ble fort slutt. Hvorfor det ble slutt er sikkert at det var fordi jeg gikk rundt og var usikker konstant, og snakket ofte med kjæresten min om "problemene". Etter ca 4 mnd forsvant følelsene hans for meg, og etter ca 6 mnd var det slutt. Han sa til andre at jeg gjorde ham "deprimert", og at det til slutt ikke var mer "og hente" hos meg.

Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn at grunnen til at det ble slutt, var at jeg var kjedelig. Jeg har fått det for meg for mange år siden at jeg ikke er et menneske man kan henge og ha det gøy med. Ikke er jeg noe særlig flink til å snakke om gøye ting, komme opp med historier og fortelle, og å få personer til å le. Har alltid hatt litt problemer med det sosiale. Jeg snubler i setninger og ord og mister fort fokusen. Kjedelig? Det er det jeg selv føler, men som jeg ikke vet om er faktisk er riktig, eller om det er min dårlige selvtillit som sier det til meg.

Min "quest" hele veien har da vært å finne ut om jeg er kjedelig. Men jeg får på en måte aldri svar.

Nå har jeg fått meg et nytt forhold. Men er livredd for at nøyaktig det samme skjer. At det er bra i begynnelsen, men at han fort finner ut at det ikke er noe å hente hos meg. Vi holdt på en stund før vi ble sammen, og da følte jeg at jeg hadde kontroll. Han var forelsket og jeg visste jeg kunne ble sammen med ham om jeg ville, men ville føle litt på det at han ville ha meg.

Nå er vi sammen, og det er nå jeg får panikk. For nå har jeg faktisk mulighet til å miste ham!!

Jeg klarer ikke la vær å slappe av. Jeg vet at det er normalt av par og ligge i sofaen å se på TV, men jeg føler han kjeder seg gørr i hjel. Vi prater litt, men mest om det som er på skjermen eller en kommentar her og der. Ellers kan vi være ganske stille i perioder. Vi har litt inside jokes, men ikke noe kjempe store greier. Jeg får ham sjeldent til å le, og av og til tar jeg meg selv i å ikke vite helt hvordan jeg skal oppføre meg eller at jeg ikke klarer å lese ham. Når vi ligger i sofaen rister han med bena (tegn på kjedsomhet) og ser på klokken. I går gikk han klokken 10, selv om han kunne vært der litt lenger og sovet over.

Jeg prøver å se på andre par, spørre folk jeg kjenner hvordan de har det sammen osv. Og jeg kommer alltid fram til at det virker som de har det så mye bedre.

Det er ikke sånn at vi ikke finner på ting, vi har både vært i stavanger sammen, går ut sammen, treffer venner sammen, jeg prøver å være snill ved å lage mat, skrive søte meld osv. Men til og med DER føler jeg at jeg er kjedelig.

Hva er i veien med meg? Er jeg kjedelig? Finner jeg på for lite sprell når vi er sammen?

Jeg orker ikke å miste ham, gjør jeg det så klarer jeg ikke mer. Da har jeg blitt dumpet nok ganger alt for fort.

Postet av anonym: 66f9598bbe969c72078a445e83c7967d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du rundt og forteller deg selv at du er kjedelig så blir du kjedelig.

Slutt og trekke deg selv ned og start å tenke at du er morsom og være sammen med isteden, og andre positive tanker om deg selv.

Er litt vanskelig men du klarer det hvis du setter deg inn for det.

Her har du noe du kan lese på

Så kan du ta denne testen etterhvert for og se om det er fremgang

Dette er selvfølgelig ikke en kur på dine problemer men det kan hjelpe på. Dette er som sagt noe du må jobbe en del med. Du kan også prøve og stille deg foran speilet og si positive ting om deg selv, foreks. Jeg er morsom, nydelig og i overkant snasen. Helst lag din egen versjon men fortsett og si dette foran speilet til du tror det selv. You can do it :)

Lenke til kommentar

Kjeder du deg når du er sammen med ham?

Postet av anonym: 9986c4c64533fb2fddfc77022acecca2

Nei. Men det er selvfølgelig ikke alltid like spennende. Men jeg er en som bare liker å være i nærheten av folk selv om man ikke nødvendigvis trenger å snakke sammen hele tiden eller ha det kjempe gøy. Føler man treffer sjeldent på sånne.

Lenke til kommentar

Nei. Men det er selvfølgelig ikke alltid like spennende. Men jeg er en som bare liker å være i nærheten av folk selv om man ikke nødvendigvis trenger å snakke sammen hele tiden eller ha det kjempe gøy. Føler man treffer sjeldent på sånne.

Det er sjelden vare, litt synd for min del. Du høres nesten ut som en kvinneversjon av meg selv.

Postet av anonym: b0a7ee3a79e005df3933b102304ffaee

Lenke til kommentar

Om du ikke kjeder deg selv synes jeg det er litt dumt at du ikke klarer å roe deg ned og bare være deg selv. Problemet er vel egentlig din egen selvsikkerhet. En bør vel ikke gå rundt og være engstelig for at slik en er ikke er bra nok for partneren sin?

Jeg har alltid sagt at jeg føler meg først komfortabel sammen med andre folk når såkalt "pinlig stillhet" ikke er et problem. Altså at det føles naturlig å ikke snakke sammen fordi en er i samme rom. At en skal måtte gå og hele tiden føle at en må si noe smart/vittig/gjøre noe sprell for å holde på dens andre oppmerksomhet? Grøss, for et press! Og så urettferdig! Enten liker han deg slik du er eller så liker han deg vel ikke? Eller har du egentlig et ønske om å endre deg selv?

Dette er sikkert en av grunnene til at jeg ikke liker sosiale forhold i oppstartsfasen (f.eks. dating). Føler liksom at en da må imponere, virke kreativ og komme på kjempespennende ting å gjøre sammen for å holde på oppmerksomheten og trigge interesse. Men det er jo ikke sånn jeg egentlig er. Jeg er bare en hjemmekjær gutt på noen og tjue som liker å være hjemme og "kjede" meg. Det er ikke så ofte jeg møter slike jenter gitt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du skal prøve å være litt mere utilgjengelig. Ikke ta kontakt med han hele tiden. Ta en kveld ute med venninnene dine, familien, eller finn på noe annet.

Det er like viktig i et forhold å være litt fra hverandre som å være med hverandre. Så man ikke går hverandre på nervene. At begge har et liv ved siden av.

Det er ikke sikkert du gjør det, men for all del, ikke spør han om han synes du er kjedelig. Det er en forholdsdreper.

Ikke vær redd for å ta initiativ til ting. Spontan piknik, tur, eller overrask med middag. Overrask hverandre :)

Og en ting til. Hvis du er en person som liker å sitte hjemme, slappe av og ikke nødvendigvis prate hele tiden. Så være denne personen. Ikke prøv å være en du ikke er. At du føler du må komme opp med morsomme ord og setninger. Det vil bare tappe deg for energi. Som nevnt tidligere her, bli komfortabel med deg selv først. For all del! Det er DEG han er sammen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...