Gå til innhold

Skatt av aksjegevinst ved utflytting

3ndy

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet for noen uker siden til København og har planer om å bo her i noen år. Jeg har allerde gjort litt handler på den norske børsen i år, og kommer også til å gjøre fler. Spørsmålet mitt blir da hvor skal jeg beskatte min gevinst? Har prøvd å finne info uten og bli så mye klokere. Håper bare jeg slipper dobbelbeskatning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg flyttet for noen uker siden til København og har planer om å bo her i noen år. Jeg har allerde gjort litt handler på den norske børsen i år, og kommer også til å gjøre fler. Spørsmålet mitt blir da hvor skal jeg beskatte min gevinst? Har prøvd å finne info uten og bli så mye klokere. Håper bare jeg slipper dobbelbeskatning.

Har jeg oppfattet reglene rett så skal du ihvertfall det første året skatte til både Norge og Danmark.

Reglene i forbindelse med dette er noe komplisert så jeg vil anbefale ett års medlemskap i skattebetalerforeningen. Derfra vil du ihvertfall få kyndige svar om emnet.

http://www.skatt.no/skatt/sporsmal_o/utland/

http://www.skatt.no/

Endret av reor
Lenke til kommentar

Eventuelt bare ta kontakt med skatteetaten. De har nok svaret å gi deg, og da slipper du også å stusse på om du gjør det riktig eller galt da du kan referere tilbake til svaret du fikk fra dem.

I såfall bør man henvende seg skriftlig og ikke muntlig. Det har vist seg at muntlige forhåndsuttalelser fra skatteetaten ikke alltid er å stole på og man får selv regningen hvis svar ikke er i henhold til faktisk forhold.

Serfølgelig kan man henvende seg til en oppdatert skatteadvokat, men det koster kjappt kr 1500,-. pr time.

Lenke til kommentar

Eventuelt bare ta kontakt med skatteetaten. De har nok svaret å gi deg, og da slipper du også å stusse på om du gjør det riktig eller galt da du kan referere tilbake til svaret du fikk fra dem.

I såfall bør man henvende seg skriftlig og ikke muntlig. Det har vist seg at muntlige forhåndsuttalelser fra skatteetaten ikke alltid er å stole på og man får selv regningen hvis svar ikke er i henhold til faktisk forhold.

Serfølgelig kan man henvende seg til en oppdatert skatteadvokat, men det koster kjappt kr 1500,-. pr time.

Ja, det er nok lurest. Jeg henvender meg ihvertfall stort sett alltid skriftlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...