V5R1X Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Har en mobiltelefon med et veldig OK kamera som jeg ønsker å bruke til å ta bilder/filme med, og tenker at det kunne ha vært greit å hatt et slags stativ eller en arm til telefonen. Det er selvsagt ingen steder på telefonen å feste et stativ eller en arm, så hva jeg er ute etter blir da en slags klo som kan gripe rundt hva det måtte være, og ha noe klør til å kunne festes i ting og tang. Finnes noe slikt? Mente å ha sett noe sånt en gang... Noen som kan peke meg i riktig retning? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Noen slikt du tenker på? EDIT: Tripodstativ finner du "overalt", men her er jo et rimelig et. Endret 15. september 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Hmm, nei, egentlig ikke. Trenger liksom bare en arm til å holde mobilen min, og denne armen må kunne gripe rundt ting som stolper, bordkanter, dørhåndtak etc. Altså, armen må ha en klo som en kan forme selv i den ene enden, mens kameraet er festet i den andre enden på en eller annen måte. Mtp. tripodstativ så blir det vel vanskelig å feste en mobiltelefon til denne også, eller? Aller helst vil jeg ha en slik arm/klo, da jeg i så fall kan finne andre ting å bruke som stativ siden jeg bare kan feste armen/kloen til ting. Lenke til kommentar
Thomas Tyldum Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 http://joby.com/gorillapod (?) Har en slik selv med kulehode og en glif (theglif.com) til å feste iPhone. De har varianter for alle telefoner dog, men da blir den nok ubrukelig viss du også skal bruke den til fx speilrefleks i tillegg. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Gorillapod som er nevnt over vil jo fungere (NetOnNet), men du må du ha f.eks en slik jeg linket til. Ulempen her er jo dersom du ikke ønsker zoomlinsen (som jeg ærlig talt ikke har all verdens tro på). Eventuelt en slik, men den har ikke "klør" Endret 15. september 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Gorillapod ser ut som hva jeg trenger ja! Ja, jeg vil ikke ha zoomlinsen, men jeg trenger et feste som kan holde telefonen min (Samsung Galaxy S2). Har du link til hvor man kan finne andre slike glif'er, CasaSuprNova? Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Googler du "samsung tripod adapter" finner du mange slike også til Samsung, men i farten ser ikke jeg noen norske butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå