Wyldedime Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Først til deg som enda leser tester på DinSide, slutt med det. Windos 7 hadde også support for touch, bare ikke helt vellykket. Mitt inntrykk av Windows 8 er at dette er en pre-release så det er noen bugs og har litt problemer med å finne drivere til min maskin som fungerer. Når det gjelder det at det føles litt merkelig å skifte mellom metro og vanlig windows så kan jeg si meg enig, men mener Microsoft var ute å sa at man vil kunne starte maskinen i vanlig windows-modus om det var ønskelig (tror ikke dette er mulig på Build-versjonen). Kan også få inn støtte for musebevegelser slik at man fikk bla i Metro på en litt mer naturlig måte. Ellers så tror jeg dette blir et meget bra operativsystem om Microsoft holder tungen rett i munnen. Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 At MS vinner med Windows 8 tror jeg ikke nødvendigvis er helt klart. Bak den "grønne veggen" ligger tredje versjon av Vista (v. 6.3). Jeg er godt fornøyd med Windows 7, men det vi ser her er mest et nytt grensesnitt. Jeg har prøvd ut W8 et par dager, og testet ut om W7 drivere for flere maskiner fungerer. De går inn alle som en. Jeg mener det er dilettantisk å hevde at det gamle går ut og nytt kommer inn. Dette er "same, same but new wrapping". For all del OK, men ikke mer. Dette var et nødvendig "løft" for MS de må gjøre. Det er foreløping ikke i mål, så vi får se hva bra det til siste faktisk blir. I alle fall mener jeg at vi ikke ser skogen for bare trær, beklager grønt! Bakenfor ligger alt det gamle og mere til! Dette er ikke en ny vin, men en ny (og bred) etikett! Jeg tror også at:-> http://www.extremetech.com/computing/96249-5-deal-breaking-flaws-in-windows-8 beskriver noe av den virkeligheten jeg personlig også erfarer. Å koke sammen W7 og en iPad blir litt mye. Jeg er ikke fornøyd ennå! Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Mitt inntrykk av Windows 8 er at dette er en pre-release så det er noen bugs og har litt problemer med å finne drivere til min maskin som fungerer. Spot on! Det ER en pre-release Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 De skulle jo absoulutt kalt dette windows tablet, eller noe, slik at de av oss uten jallapc vet å styre unna.. 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Først til deg som enda leser tester på DinSide, slutt med det. Alternativet i Norge er ITavisen(jeg tror jeg dør bare ved tanken) eller Hardware.no. HW var en fabelaktig god side før i tiden, husker med glede tiden rundt årtusenskiftet. Men den har tapt seg veldig, så nå prøver jeg å fordele det hele mellom HW og Dinside, da begge stiller ganske likt synes jeg. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Finnes "seriøse" alternativer alternativer også: http://digi.no http://computerworld.no itavisen.no er datapressens svar på Se&Hør. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg leser selvsagt digi, men det er en ren nyhets- og kommentarside. CW leste jeg for en åtte-ti års tid siden, så kanskje de har blitt bedre. Endret 20. september 2011 av fnwilborn Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 huff... nå trodde jeg de mente "kritikk" som "negativt". Da begynte jeg å lure Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Og det fikk ikke W7 ? Tilogmed Vista fikk det....... En stakket stund, Vi kan vel egentlig bare håpe på det beste ? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Vel. ARM-støtte er vel og bra, men de instruksjonene den bruker er svært foreklet og man kan derfor ikke kjøre de vanlige programmene. Programmene må ha støte for ARM. Og - hvem er det egentlig som vil forenkle instruksjonene ? (svar selv) Brukeren vil ha et enklest mulig grensesnitt - ikke en funksjonsbegrensning som bunner i instruksjonessettet. ARM er for vaskemaskiner og brødristere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå