TheBook Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei godtfolk:) Jeg lurer på om jeg vil på noen som helst måte miste ytelsene mine fra NAV da jeg har meldt meg på kveldsskole (studiekompetanse.)gjennom folkeuniversitetet. Norsk,engelsk,historie,samfunnsfag,naturfag. dette utgjør ca 500timer fra VGS oppsett. Jeg har søkt på fullt lån og stipend ca 500timer(50% studiestørrelse) Noen som har ytelser fra NAV samtidig med lånekassen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Akkurat det at du tar opp lån og får stipend har ikke Nav noe med (dagpenger er jo ikke behovsprøvd på samme måte som sosialstønad), men de er nok interessert i å vite hva du driver med. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Du vil som hovedregel miste dagpenger fra NAV når du tar utdanning ved siden av, jfr. folketrygdloven § 4-6. Det må søkes på forhånd før man eventuelt kan få unntak fra regelen, og praksis er streng. Dersom du først har fått innvilget unntak vil dette ikke få noen betydning for ytelsene dine fra Lånekassen. Du kan få redusert stipendandelen som følge av for høy inntekt, men dagpenger er normalt en så lav ytelse at du vanskelig vil få trøbbel på det punktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå