Gå til innhold

Nybegynner...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har følgende komponenter i PC-en min:

Abit NF7-S v2

XP 2600 m/Zalman CNPS6000-Cu

Sapphire 9800PRO

Chiftec kabinett med to 8cm vifter

Jeg har tenkt å overklokke litt og trenger de råd jeg kan få. Hvor mye bedre ytelse kan jeg få uten å "tyne" pc-en? Når bør jeg gi meg? Når alt kræsjer eller ved en viss temperatur?

Torbjørn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nja, du kan egentlig overklokke den en god del, se om du klarer å overklokke den til en 3000+ på 3200+ bør du kanskje gi deg. :D Du må sannsynligvis også kjøpe en ny vifte til dette, og de kan bråke noe utrolig! :o Kjøp deg noe Kjøle-pasta i samme slengen! :)

Stein-Ivar Gamlem

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har følgende komponenter i PC-en min:

Abit NF7-S v2

XP 2600 m/Zalman CNPS6000-Cu

Sapphire 9800PRO

Chiftec kabinett med to 8cm vifter

Jeg har tenkt å overklokke litt og trenger de råd jeg kan få. Hvor mye bedre ytelse kan jeg få uten å "tyne" pc-en? Når bør jeg gi meg? Når alt kræsjer eller ved en viss temperatur?

Torbjørn

Du trenger ikke nødvendigvis ny vifte. Boxed vifta til XP prosessorene er ikke så dårlige som alle skal ha det til! Gå inn i bios og gå til Health menyen. (den øverst til høyre), still inn der at prosessoren skal kjøres ned vis temperaturen går over 60+ da er du sikfra mot at CPun din brenner opp. Gå så til menyen som er øverst til venstre, der setter du at Frontside bus som sikkert står på 166 mhz nå får verdien 200. Sett også raten som standar er satt til "by Spd" til 3/3 4/4 5/5 , er samme hva du setter der, bare du setter noe av det jeg skrev. anbefaller deg ikke å gjøre noe særlig mere enn det vis du ikke har klokket før, les noen av de veiledningen som FORMAN har laget på forumet her. Det beskriver godt hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...