Gå til innhold

Travelmate 800 - Skærmproblemer?

Anbefalte innlegg

Hej,

Jeg skriver på dansk og håber det er til at forstå... Hvis jeg skal spørge på engelsk istedet så sig bare til...

Jeg har netop fået en Acer Travelmate 803LCi. En lækker maskine, dog synes jeg det virker som om skærmen har en ret høj responsetid. Hvis jeg f.eks. tager et vindue i Windows og trækker det rundt i et moderat og jævnt tempo, så bliver teksten i f.eks. menuerne "tyk" og sløret. Der kommer et ca. 1 pixel tykt spor efter det hele.

Det er meget tydeligt, og jeg synes ikke jeg har lagt mærke til fænomenet på andre bærbare. Er der nogen der kan fortælle mig om det er normalt for bærbare generelt, eller måske normalt bare for Travelmate 800? Eller om der er noget galt med maskinen?

Med venlig hilsen,

Kenneth Vestergaard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tjekket Acer's hjemmeside og så vidt jeg kan se har jeg den nyeste driver til grafikkortet.

Det er lidt svært at forklare fejlen, det kan godt være det kan misforståes... Men til dem der har en bærbar: Prøv at åbne et vindue (f.eks. Stifinder/Explorer) og sørg for at det ikke er maksimeret. Hold øje med menuer (f.eks. "Fil", "Rediger", osv.), og træk så lige så stille vinduet i en af de fire retninger op/ned/venstre/højre. Hvis teksten før var 1 pixel bred, er den så stadigvæk tydeligt defineret, eller bliver den tykkere?

Ovenstående kan kun anvendes til at se "fejlen", hvis Windows-indstillingen "vis indhold af vindue mens det flyttes" er slået til.

Lenke til kommentar

vanskelig å svare på dette når man ikke selv kan se fenomenet. det beste må vel være å sammenligne med andre moderne maskiner med LCD. det er klart du kan ikke vente at noen slik skjerm kan holde tritt med en crt monitor og dens vektløse elektroner, needless to say. når det gjelder selve skjermens responstid, kan man vel si at den er normalt god hvis du får en flytende gjengivelse for eksempel ved avspilling av dvd film. eller?

Lenke til kommentar

kom på en ting du kan prøve, nærmest for eksperimentets skyld, og hvis du bruker windows xp. skru av all eye-candy i menyen for ytelse, under system, og forsøk deretter å dra et vindu over skjermen. noen forandring?

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at LCD skjermer "henger etter", men dette er mindre synlig, om ikke helt inteteksisterende på nyere/gode LCD-skjermer. Men jeg kan selv se at teksten blir tykkere når jeg flytter vinduer (jeg tenker aldri særlig over det, men jeg kan ikke huske å ha sett dette i Mandrake 9.0, så kanskje det skyldes refresh raten?). Dog er det ikke noe problem å se DVD-filmer - selv ved panorering og raske bevegelser (igjen har jeg ikke direkte sett etter så nøye). Filmen ble spilt av i Linux... Så kanskje det er noen "problemer" med skjerminnstillingene i Windows XP. Uansett så bruker jeg samme oppløsning i Mandrake og Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...