chri-ot Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hei Jeg sliter med at phpinfo ikke viser all informasjon om serveren. F.eks vises ikke mysql. Jeg har slitt med det før, og i går kveld reinnstalerte jeg hele systemet i håp om å fikse det, etter fresh instal kom alt opp i phpinfo, men etter restart av ubuntu serveren vises kun apache + litt div info. Jeg får kobla sammen apache og mysql med suksess så jeg er sikker på at mysql kjører. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er det kun MySQL som ikke vises, eller veit du om noe mer som heller ikke vises? Er litt viktig mtp. hva man skal Google etter Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Får du feilmelding hvis du prøver koble til databasen med php? (mysql:connect) Sjekk at php har lese og skrive-tilgang til alle nødvendige mapper. Kanskje du har samme problem som han: http://www.phpfreaks...?topic=225465.0 Eller så har du flere tilfeller her: http://www.google.co...iw=1920&bih=931 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Jeg kobla meg opp med naboens nett, og sjekke phpinfo via hans nett...da kom plutselig alt opp. Så det fungerer ikke local..Da tror jeg at jeg kan si at tråden er sann halveis løst... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er serveren også lokalt på din PC? I så fall har du prøvd via IP-adressen din og ikke bare via http://localhost og på ditt eget nettverk? 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Ja, jeg har prøvd via ipadressen, både på serveren og en annen pc. Jeg legger med en link her, hadde vært flott om noen kunne sjekket hva som kommer opp. PHPinfo er til høyre. 84.212.xx.xx - (Jeg fikk det til å virke så ip adressen sensureres) Edit: Prøvde via ipadressen en gang til, og da kom alt opp! Så nå er virkelig tråden løst. Endret 15. september 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Så flott Dog er phpinfo noe som generelt sett burde holdes privat. Det viser ingen farlig info, men om det er noen som er ute etter å hacke deg kan det hjelpe de med å finne ut hvilken versjon av OS du har etc. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Så flott Dog er phpinfo noe som generelt sett burde holdes privat. Det viser ingen farlig info, men om det er noen som er ute etter å hacke deg kan det hjelpe de med å finne ut hvilken versjon av OS du har etc. Jeg er klar over det, nettsiden er under konstruksjon enda og phpinfoen vil bli fjerna når nettsia er ferdig. (Dersom noen vil hacke meg tror jeg ikke de finner så mye spennede :!: ) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er jo ikke værre enn at du tar en if-setning á noe slikt: <?php if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == 84.212.xx.xx) { phpinfo(); } header("Location: /"); ?> 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå