Gå til innhold

Harddisken mangler all innholdsinformasjon

Lch

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn klarte jeg å kjøre to operasjoner mot samme partisjon på den ene harddisken min, noe som hang maskinen i flere minutter og endte med transaksjonsvarsler fra XP.

Etter reboot har all informasjon om harddisken (Maxtor 200GB) forsvunnet, rent bortsett fra at partisjonene (3 stk, en FAT og to NTFS) er der. Innholdet på alle tre er 0 B av 0 B ledig, og filsystemet er RAW.

Det var litt av hvert på den disken, og noe jeg absolutt ikke hadde regnet med å miste (skoleting, egnelagde videoer etc), så jeg skulle gjerne hatt tilbake så mye som mulig. Jeg prøvde min faste redningsvenn Easy Recovery, men den dør på seg etter å ha skannet installerte stasjoner.

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal begynne. IBAS er ingen løsning per dags dato, men alle andre tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes synd på deg. Det er sinnsykt irriterende når slikt skjer. Har opplevd omtrent det samme problemet selv med en Maxtor 60gb hdd.

Kameraet som satt inn min hdd i maskinen sin. Han fikk bare problemer og klarte ikke boote. Fikk harddisken tilbake. Jeg startet maskinen, men fikk sjokk da den ene partisjonen sto som RAW og 0byte av 0byte var ledig. Hadde to partisjoner. Den ene var windows (som fungerte), og selvfølgelig alle filene mine som var forsvunnet.

Klarte ikke å få det til å fungere, og ga opp. Formaterte hele dritten og var pottesur. Brukte partisjonen litt, men fant så Restorer2000 http://www.restorer2000.com/. Med dette programmet klarte jeg å få frem en del filer...

Hadde en stund før dette hatt problemer med ustabilitet ol. Leverte inn disken, og den ble funnet defekt. Fikk 120gb for 300kr i mellomlegg, men mistet svært mange filer jeg gjerne skulle hatt.

Lykke til, og kom med tilbakemelding om hvordan det går.

Lenke til kommentar

Sliter med nylig datatap selv.Easyrecovery kunne heller ikke gjøre jobben for meg.Prøvde div. andre programmer

Getdataback for NTFS (www.runtime.org)

Acronis recoveryexpert pro (www.acronis.com/)

er to ganske bra progremmer som delvis kunne hjelpe.

Virtuallab V3.1.2 (www.binarybiz.com/) klarte faktisk å fremstille alt helt riktig,men man må kjøpe quota og jeg har ikke klart å finne en "løsning" på det problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg takker for svarene, men ingen av dem førte fram til noe. Jeg var på nippet til å formatere hele skiten, men drøyde den til jeg kom hjem til min egen boks før jeg gjorde noe drastisk.

Puttet den inn, startet opp Win2k og vips!, der var begge NTFS-partisjonene, uten det minste tegn til kluss og *bank i bordet*, ingen ødelagte filer (sålangt, i det minste).

Jeg fatter egentlig fint lite og ingenting. Det var nordlys i kveld, så jeg får skylde på det. Yay, yay, YAY!

:) :) :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...