Querke Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei, skal lage meg en greenscreen. Og lurte litt på om det er mulig å kjøpe en sterk grønn kartong/papp til dette? Bor i Oslo for tiden, og er ikke langt til IKEA, MEN finner ikke dette stoffet alle snakker om. Så, er det noen andre plasser jeg kan lete? Takk Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Det du bør se etter er Pantone 354 C for green screen: Og Pantone 2935C for bluescreen: Det som er viktig med skjermen du velger er at den ikke reflekterer noe tilbake på objektet i front. Samt når belyst skal den være en jevn farge, uten skygger. Derfor viktig å velge et stoff som ikke reflekterer noe. Du kan enten kjøpe profesionelle screens eller du kan lage et selv enten med en ramme med stoffet dratt rundt eller bare hengt stramt opp. Sjekk f.eks Ikea, KID eller andre plasser hvor du kjøper tøy stoff, men vær oppmerksom på valget at det ikke har noe reflektive evner. Endret 15. september 2011 av Bear^ Lenke til kommentar
Querke Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Takker, så lengre ned at denne kunne brukes. Noen som har noen erfaringer? Tror du jeg skal bare løpe å kjøpe? Så på mønsteret på tekstilet f.eks (trykk forstørrelsesglass), men tror ikke dette skal være noe stort problem? Link: Dette er en Zelda, ops nei Link mente jeg. EDIT: Ser at dette stoffet er litt tynt, man kunne sammenligne det som et tynt laken fikk jeg høre. Tror dere et en normal spot-lampe klarer å skape en "gjennomsiktig" effekt hvis tekstilet ligger mot en hvit vegg? Forresten, noen tips på hvordan jeg skal henge opp dette? Er murstein der jeg skal henge den opp. så må jeg gå amok med teip? For å få det stramt nok mener jeg. Endret 16. september 2011 av Querke Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Så lenge det ikke er for mange små "dumper" i stoffet skulle det fungere Om det er mur der du skal henge det opp, foreslår jeg å lage en ramme av tre og trestifter. Stift stoffet fast på en side, strekk det ut så det er stramt som et trommeskinn og fest. Gjør det samme oppe og nede. Med en slik tre ramme kan du flytte screenet der du vil ha det stående. Gjør det mye mer mobilt. En normal lampe vil ikke skape noe gjennomsiktig effekt og skulle fungere greit nok for ditt formål. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Ok, stoff og stil sender meg prøver for alle grønne stofftyper. Yeehaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå