andesam Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 jeg bare lurer på en ting når det gjelder overklokking av skjermkort. går det ann å klokke det til det "smeller" har bare hørt om at det låser seg i spill og sånn. ikke noe om at de blir ødelagte. man kan jo ikke skru opp core volten..kan man? Er like "farlig" å klokke skjermkort som det er å klokke prosessorer? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 jeg bare lurer på en ting når det gjelder overklokking av skjermkort. går det ann å klokke det til det "smeller" har bare hørt om at det låser seg i spill og sånn. ikke noe om at de blir ødelagte. man kan jo ikke skru opp core volten..kan man? Er like "farlig" å klokke skjermkort som det er å klokke prosessorer? du klokker gpu og memory med små steg om gangen til du får artifacts. da stiller du litt ned. har skrevet litt om hvordan man klokker et Sapphire radeon 9700 np her, men framgangsmåten er vanligvis lik på alle skjermkort: http://www.alex.cjb.no -> enter -> guides -> How to clock a Sapphire Radeon 9700 non pro håper det hjelper. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det smeller vel ikke bokstavlig talt, men det går fint og klokke det så man svir GPU. Det finnes flere metoder for å få opp volten på GPU'en, og da MÅ du ha skikkelig kjøling. Har selv svidd et GF3 TI200 (voltmodda på både GPU og RAM) med 80w peltier og vannkjøling. Men FY så raskt det ble, så lenge det varte Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 hvis du vet hva du holder på med så er det overhodet ikke farlig og klokke grafikkort.. det du gjør er at du klokker forsiktig, dvs omtrent 5mhz av gangen. jeg tar alltid vertex shader testen (den testen med alle folkene som løper rundt og skyter) i 3dmark 2001 hver gang jeg justerer opp mhz - da ser jeg fort om det kommer artifacts - prikker eller pylogoner på skjermen som ikke skal være der. når du ser det kommer artifacts på skjermen kan du klokke ned litt, så lenge du tar klokkinga i små skritt så er det trygt. typisk kan du ikke klokke GPU like mye som minnet, og overklokking av GPU gir langt ifra like mye ekstra ytelse som klokking av minnet. lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå