ThorRune Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Heisann! Jeg skal på europatur med Galanten min, skal dra til uka og komme tilbake (til steigen ved bodø, fra tyskland) i månedskiftet oktober-november en gang. Jeg er litt usikker på dette med vinterdekk. Jeg vil veldig gjerne slippe å ta vinterdekka med meg sørover, de fyller hele bagasjerommet mitt og kommer til å være plagsomme å flytte omkring på når jeg skal legge ned setene og sove på overmadrass baki der noen netter, etc. Hva tror dere om å kjøre opp norge i starten av november på sommerdekk? Er det veldig risky, eller burde deg gå bra? Jeg har tidligere ringt busselskaper i området for å finne ut om veiene er trygge der og da, det tenker jeg å fortsette med. Men å bli fanget i, si, bartebyen med sommerdekk når jeg har en jobb som venter på meg i lofoten blir ganske kjipt. Jeg har splitternye piggdekk og to sommerdekk, så noe nytt bytte er ikke akkurat å ønske.. Er det ellers noen tips til en fersk europakjører? Noe å passe meg for, måter å få ting billig på, for eksempel..? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 ..... skal dra til uka og komme tilbake (til steigen ved bodø, fra tyskland) ... ... Jeg har splitternye piggdekk og to sommerdekk, så noe nytt bytte er ikke akkurat å ønske.. Vel, her er svaret gitt. Piggdekk er ikke tillatt i Tyskland. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Du kan kanskje legge igjen piggdekkene på et dekkhotell? //Ole Lenke til kommentar
ThorRune Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Det er ikke tillatt å kjøre på piggdekk sørover nå heller, alternativet er jo å dra dem med meg i bagasjerommet i en måned - og det er jo ganske kjipt. Jeg kjører heller ikke opp og ned samme vei, så dekkhotell funker ikke til noe, da har dekkene det like fint i garasjen til pappa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå