Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Europatur og vinterdekk

ThorRune

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal på europatur med Galanten min, skal dra til uka og komme tilbake (til steigen ved bodø, fra tyskland) i månedskiftet oktober-november en gang.

Jeg er litt usikker på dette med vinterdekk. Jeg vil veldig gjerne slippe å ta vinterdekka med meg sørover, de fyller hele bagasjerommet mitt og kommer til å være plagsomme å flytte omkring på når jeg skal legge ned setene og sove på overmadrass baki der noen netter, etc. Hva tror dere om å kjøre opp norge i starten av november på sommerdekk? Er det veldig risky, eller burde deg gå bra? Jeg har tidligere ringt busselskaper i området for å finne ut om veiene er trygge der og da, det tenker jeg å fortsette med. Men å bli fanget i, si, bartebyen med sommerdekk når jeg har en jobb som venter på meg i lofoten blir ganske kjipt. Jeg har splitternye piggdekk og to sommerdekk, så noe nytt bytte er ikke akkurat å ønske.. :)

Er det ellers noen tips til en fersk europakjører? Noe å passe meg for, måter å få ting billig på, for eksempel..? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tillatt å kjøre på piggdekk sørover nå heller, alternativet er jo å dra dem med meg i bagasjerommet i en måned - og det er jo ganske kjipt. Jeg kjører heller ikke opp og ned samme vei, så dekkhotell funker ikke til noe, da har dekkene det like fint i garasjen til pappa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...