Gå til innhold

Vifter uten psu

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp kjøpr meg ny bærbar og har kanibalisert min game til å lage en server av den. I den anledning har jeg laget et hjemmlaget kabinett. I Dette kabinettet skal jeg ha 2 vifter (en 120 og en 92). Spørsmålet er hvordan jeg kan gi strøm til viftene. Det er selvfølgelig ikke noen plass å koble vifter til et laptop hovedkort, og det er ingen psu med i bildet.

Jeg klarte det med å bruke en ac/dc konverter som konverterte til 12v og lodde den sammen med kablene fra viftene, med dette ble litt i skjøreste laget

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5V DC vifter og ta strøm fra USB er en grei løsning.

http://no.rs-online.com/web/c/enclosures-fans/fans-thermal-management/axial-fans/?sort-by=default&sort-order=default&applied-dimensions=4294871110,4294866585&lastAttributeSelectedBlock=Operating%20Voltage

Finnes også vifter for 230VAC

http://no.rs-online.com/web/c/enclosures-fans/fans-thermal-management/axial-fans/?sort-by=default&sort-order=default&applied-dimensions=4294876444&lastAttributeSelectedBlock=Operating%20Voltage

Men hvorfor ble det i skjøreste laget å lodde?

Du har jo et "PSU" for den bærbare også, laderen.

Den er kansje 12VDC inn til pluggen i PCn da kan du enten lodde deg på pluggen inne i PCn eller koble viftene direkte fra kabelen.

Lenke til kommentar

Jeg loddet ale kabler sammen på soverommet bare for å prøve å se om jeg kunne få det til, og det gikk smertefritt. Når jeg skulle koble alt sammen på nytt i kabinetet funket det ikke lengere.

Strøm forsyningen til laptopen er på hele 19v, så det blir litt i meste laget.

Dette er egentlig et prosjekt for å se hvor billig et kabinett kan lages, så jeg vil helst ha en måte å koble til alt med standard vifte plugger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...