Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange som har samme problem som meg på XDA, ved at filoverføring fra pc til GN ikke lar seg gjøre (spesielt med bilder), flere som opplever dette? Funka for meg igår og i morrest, men ikke nå...

 

Ja, delvis.

Da jeg overførte to .zip (modaco updates) gikk det på null komma niks (ca. 200 mb tilsammen, om jeg husker riktig)

 

Men etterpå, når jeg ville overføre to album med bilder, ca. 160 MB, ga jeg opp etter et kvarter.

 

Nå støtter sikkert ikke telefonen USB3.0, noe som dog er synd når det var det usb-stikket den satt i :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det er mange som har samme problem som meg på XDA, ved at filoverføring fra pc til GN ikke lar seg gjøre (spesielt med bilder), flere som opplever dette? Funka for meg igår og i morrest, men ikke nå...

 

Ja, delvis.

Da jeg overførte to .zip (modaco updates) gikk det på null komma niks (ca. 200 mb tilsammen, om jeg husker riktig)

 

Men etterpå, når jeg ville overføre to album med bilder, ca. 160 MB, ga jeg opp etter et kvarter.

 

Nå støtter sikkert ikke telefonen USB3.0, noe som dog er synd når det var det usb-stikket den satt i :/

Lenke til kommentar

Batteritiden er bedre enn forventet på min, eneste jeg har lagt merke til er at den ikke lades opp til 100%.. Jeg ventet til den var på 0% før jeg ladet den opp sist, for å se om det kunne fikse det, men det er fortsatt bare 98% på fullt.. Tok screenshot da den var på 1%, alle programmene jeg har lagt inn kjørte i bakgrunnen her, og lysstyrken på skjermen var på 100%.. GPS, 3G og WiFi++ var også på for å bruke opp batteriet :p (skrudde på alt da den kom ned i 15%, til vanlig har jeg på WiFi og 3G)

 

Screenshot:

 

 

 

Screenshot_2011-12-16-21-34-08.png

 

 

 

Endret av xelA
Lenke til kommentar

Forbanna badeksel. Det må vell være den dummeste patenten for mobil noensinne foran simkort luka på DHD. Bruker 10 min å lukke igjen luka, og da må jeg gi opp for det ene hjørnet ikke vil gå igjen (nede i høyre)

 

Hadde jeg visst dette vil jeg nok ikke valgt telefonen. Nå sitter dekselet løst på.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Nede i høyre er vanskelig å få igjen ja, du må starte med å få fiklet det på plass, og så ta det andre hjørnet nede før du presser dekselet på plass.

Det krever litt tilvenning, men går ganske greit når du har gjort det noen ganger.

 

Legg merke til at dekselet på en måte må skyves nedover for å få det til å passe nederst.

Lenke til kommentar

I alle dager. Fikk 8,2 mbit ned og 2,9 mbit opp på Onecall med telefonen :p og 97 ms. Har aldri opplevd så høy fart før.

 

 

Pokker. La inn ARHD 1.3.3 igår og nå er 2.1.0 ute. Ny superwipe :p

 

 

Når man kjører Superwipe, mister man alt av filer. Inkludert bilder osv? i og med at alt er på et "minnekort".

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Har lite lyst å sende inn hele telefonen for å få skifta ut bakdekselet. Har holdt på å fikla i en time nå uten hell. Virker som den ene tappen ikke kommer under, og når du presser i det hjørne så spretter det opp alle andre plasser.

 

Som sagt, start med det vanskelige hjørnet, ta så det andre nedre hjørnet før du dytter på plass oppover.

Dekselet må skyves et par-tre millimeter nedover når man hekter det på..

Det er unødvendig vanskelig å få på plass, der er nok de fleste enige.

 

Når man kjører Superwipe, mister man alt av filer. Inkludert bilder osv? i og med at alt er på et "minnekort".

 

Superwipe??

Wipe gjør ihvertfall at man mister alt, inkludert bilder og annet som er lagret.

 

Så nå kommer helt klart TitaniumBackup sin Dropbox-sync til sitt rette.. :)

Lenke til kommentar

Har lite lyst å sende inn hele telefonen for å få skifta ut bakdekselet. Har holdt på å fikla i en time nå uten hell. Virker som den ene tappen ikke kommer under, og når du presser i det hjørne så spretter det opp alle andre plasser.

 

Som sagt, start med det vanskelige hjørnet, ta så det andre nedre hjørnet før du dytter på plass oppover.

Dekselet må skyves et par-tre millimeter nedover når man hekter det på..

Det er unødvendig vanskelig å få på plass, der er nok de fleste enige.

 

Når man kjører Superwipe, mister man alt av filer. Inkludert bilder osv? i og med at alt er på et "minnekort".

 

Superwipe??

Wipe gjør ihvertfall at man mister alt, inkludert bilder og annet som er lagret.

 

Så nå kommer helt klart TitaniumBackup sin Dropbox-sync til sitt rette.. :)

Ja, legger over mybackup pro mappa over på maskinen før jeg går i gang og flasher ny rom igjen.

 

 

Er enig i det. Har lyst å kontakte Samsung angående dette. Synes det er unødvendig at en helt ny mobil til nesten 5k ikke lar seg lukke igjen bakluka.

 

 

Veldig stress med å finne frem til "skjulte" mapper. Kobler en til telefonen til pcen får en kun opp standardmapper, ikke programfiler osv. Finnes det en "root explorer" også for pcen?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Forbanna badeksel. Det må vell være den dummeste patenten for mobil noensinne foran simkort luka på DHD. Bruker 10 min å lukke igjen luka, og da må jeg gi opp for det ene hjørnet ikke vil gå igjen (nede i høyre)

 

Hadde jeg visst dette vil jeg nok ikke valgt telefonen. Nå sitter dekselet løst på.

 

Haha, dummeste jeg har hørt. Går ikke an å være så klønete vel? Snakk om å ha 10 tommeltotter.

Tok meg to forsøk å få det til. Og hvor ofte driver du å tar bakdekselet på og av egentlig, siden DET er en deal breaker for deg? Haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbanna badeksel. Det må vell være den dummeste patenten for mobil noensinne foran simkort luka på DHD. Bruker 10 min å lukke igjen luka, og da må jeg gi opp for det ene hjørnet ikke vil gå igjen (nede i høyre)

 

Hadde jeg visst dette vil jeg nok ikke valgt telefonen. Nå sitter dekselet løst på.

 

Haha, dummeste jeg har hørt. Går ikke an å være så klønete vel? Snakk om å ha 10 tommeltotter.

Tok meg to forsøk å få det til. Og hvor ofte driver du å tar bakdekselet på og av egentlig, siden DET er en deal breaker for deg? Haha.

Tror den ene tappen er feil på dekselet. Den er litt kortere en den andre. Har måttet ta ut batteriet noen ganger for å få start på telefoen.

Det er ikke en dealbreaker såklart. Ble bare en smule forbanna. Holdt på en halvtime uten å få det til. Har prøvd alle slags måter uten å få det til. Nede i høyre hjørne buler fortsatt dekselet ut. Ender vell opp med at jeg bestiller et nytt på ebay til en 200lapp. Er kjempe fornøyd med telefonen sålangt, men synes det dekselet er lite imponerende..

Lenke til kommentar

Teac: Kom hit, så skal jeg få på plass dekselet for deg. :)

Hehe, skal prøve litt senere å få satt det på plass.

 

 

 

Holder på fikle med å legge inn nyeste Android Revolution. Skal ta backup av alle filer og instillinger før jeg kjører wipe, men problemet er at jeg ikke får lagt over filene på pcen. Filene legger seg som skjult, eller i installerte mapper på minnekortet. Dette vises ikke når jeg koblet til pcen. Har prøvd med root explorer og legge mappa over i en av de som vises, men det hjelper ikke.

 

Noen forslag folkens? :)

 

 

Edit.

 

Får til en omvei. Lagrer filene online ved hjelp av MyBackupPro og laster dem nett fra nett på pc. Tungvindt :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Brukte det tidligere, men synes det ble litt komplisert. Skal gi det et forsøk til senere. Skal gå til innkjøp av WaveSecure i hvert fall. Brukte trialen en periode, og det var ganske bra. Har SMS, samtalelogg, avtaler osv fra flere år tilbake. Flere tusen sms :p Synes det er greit å samle på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...