Pedersen2k Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 TollPost greide å rote bort pakka slik at det vil ta rundt 2 uker før jeg får telefonen... Skulle vært straffbart. Haha så enig så enig! Føler med deg Rankiz! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ok takker, lasta ned MyBackup nå og skal prøve å roote, unlocke samt skifte til jakju, kan bli et spennende eksperiment edit: Prøver roote telefonen nå. Har hentet ned Superboot, men når jeg skal kjøre "install-superboot-windows" får jeg bare waiting for device. Er inni bootloaderen. Må windows ha noen drivere for å kunne kjøre dette? ifølge denne siden må du ha Samsung USB drivere.. Jeg måtte inmstalere samsung usb drivere og restarte pcen før jeg fikk pcen til og kjenne igjen telefonen i fastboot mode Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Jeg måtte inmstalere samsung usb drivere og restarte pcen før jeg fikk pcen til og kjenne igjen telefonen i fastboot mode Fikk du konvertert til jakju fra jakjuxw? (hvis din kom med jakjuxw stock) Endret 16. desember 2011 av baguett Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg måtte inmstalere samsung usb drivere og restarte pcen før jeg fikk pcen til og kjenne igjen telefonen i fastboot mode Fikk du konvertert til jakju fra jakjuxw? (hvis din kom med jakjuxw stock) Ja måtte først unlocke bootloaderen også var det bare og flashe stock yakju google img. Telefonen ble wipet når jeg unlocka bootloaderen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Telefonen min funka ikke med Samsung-driver i Bootloader-mode. Her kan dere se hvordan jeg gjorde det.. Vær oppmerksom på at dette er kun rooting, og ikke har noe med jakju å gjøre, for å oppdatere til yakju gjør man det etter å ha låst opp bootloaderen, men før man rooter. Jeg har basert meg på veiledningen i Denne tråden på XDA Men hos meg var det mye krøll, og Windows fikset ikke driveren for telefonen i Bootloader-mode. Løsningen på dette var å modifisere en fil i Android SDK Det er filen android_winusb.inf Denne ligger typisk her: C:\Program Files\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver Her la jeg inn etter avsnittet om Google NexusOne inn: [Google.NTx86] ;Google GalaxyNexus %SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30 %SingleBootLoaderInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30 %CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30&REV_0100 Dette fører til at driveren blir installert korrekt hos meg, men fortsatt kun ved manuelt søk etter driver! Denne driveren brukes kun i bootloader-mode. Deretter fulgte jeg oppskriften på XDA slavisk, måtte først åpne bootloaderen, noe som naturligvis førte til at telefonen ble wipet. Endret 16. desember 2011 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Er du sikker på at du hadde de nyeste samsung driverene? jeg fant dem på en xda forum tråd og de fungerte med en gang etter en restart av pcen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Er du sikker på at du hadde de nyeste samsung driverene? jeg fant dem på en xda forum tråd og de fungerte med en gang etter en restart av pcen Ja, jeg er sikker på det. Men de funket altså ikke allikevel. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Telefonen min funka ikke med Samsung-driver i Bootloader-mode. Her kan dere se hvordan jeg gjorde det.. Vær oppmerksom på at dette er kun rooting, og ikke har noe med jakju å gjøre, for å oppdatere til yakju gjør man det etter å ha låst opp bootloaderen, men før man rooter. Jeg har basert meg på veiledningen i Denne tråden på XDA Men hos meg var det mye krøll, og Windows fikset ikke driveren for telefonen i Bootloader-mode. Løsningen på dette var å modifisere en fil i Android SDK Det er filen android_winusb.inf Denne ligger typisk her: C:\Program Files\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver Her la jeg inn etter avsnittet om Google NexusOne inn: [Google.NTx86] ;Google GalaxyNexus %SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30 %SingleBootLoaderInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30 %CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30&REV_0100 Dette fører til at driveren blir installert korrekt hos meg, men fortsatt kun ved manuelt søk etter driver! Denne driveren brukes kun i bootloader-mode. Deretter fulgte jeg oppskriften på XDA slavisk, måtte først åpne bootloaderen, noe som naturligvis førte til at telefonen ble wipet. Har lagt android sdk og usbdriverne. Velger en denne mappa som drivere for telefonen under enhetsbehandling? Da får jeg opp at de nyeste driverne allerede er lagt inn. Får bare til å slette selve enheten i enhetsbehandlingen, ikke slette usb driverne. Noen forslag? Husker jeg hadde driverproblemer sist jeg rootet htcen. Utrolig irriterende... Endret 16. desember 2011 av Teac Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Her er de såkalt "nakne" usb driverne til Galaxy Nexus samsung driver.zip Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Har lagt android sdk og usbdriverne. Velger en denne mappa som drivere for telefonen under enhetsbehandling? Da får jeg opp at de nyeste driverne allerede er lagt inn. Får bare til å slette selve enheten i enhetsbehandlingen, ikke slette usb driverne. Noen forslag? Husker jeg hadde driverproblemer sist jeg rootet htcen. Utrolig irriterende... Sjekk først om den er inne med en gyldig driver, i såfall trenger du ikke gjøre mer. Dersom den ikke kjennes igjen korrekt må du legge inn en annen driver. Jeg har da først editert .infen, deretter har jeg valgt at jeg skal bla manuelt etter driver, og funnet frem til riktig .inf (den modifiserte) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Her er de såkalt "nakne" usb driverne til Galaxy Nexus Nå gikk det plutselig. Så langt er jeg kommet til "Fail bootloader locked" Kjører jeg da "fastboot-windows" ? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Teac, jeg slet også, men følger du så får du sikkert også det til Pdanet var min redning når jeg nettopp roota min nexus. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Så langt er jeg kommet til "Fail bootloader locked" Kjører jeg da "fastboot-windows" ? Se litt lenger opp her, så kan du se guiden selv. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Fikk det til Nå er neste steg CWM og ARHD Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Fikk det til Nå er neste steg CWM og ARHD Skal du flashe det offisielle Google 4.0.2 rom'et? Jeg vurderte å gjøre det, men hørte at hvis jeg brukte CWM til å flashe så ville jeg ikke få OTA updates. Må sikkert wipe hver gang det kommer update også. trodde sdcard skulle være spart for wipen, men tok vist feil og mista alt, jaja får begynne på nytt da. Endret 16. desember 2011 av baguett Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg trodde også sdcard ble spart ja.. Bra man akkurat har fått den i hus. Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ser over at det er en del som får problemer med å låse opp og roote sin Nexus. Det blir også henvist direkte til Superboot-tråden ModacoPaul har opprettet. Den er litt rotete og innfløkt dersom du ikke er kjent med rooting fra før. For root anbefaler jeg denne step by step guiden av Evostance ROOTING GUIDE NEXUS (WINDOS/MAC/LINUX) Når du har root anbefaler jeg disse på det sterkeste: AddFree Android Titanium Backup Free (beklager avsporing igjen med appanbefaling, men jeg føler disse to er viktige ifb med root) Værsågod! 1 Lenke til kommentar
stue Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Faen, du kan ikke ha systemspråk Engelsk, og samtidig ha stavekontroll på norsk??? Det er da meget merkelig? Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Faen, du kan ikke ha systemspråk Engelsk, og samtidig ha stavekontroll på norsk??? Det er da meget merkelig? jo , gå inn å velg flere språk (skru av systemspråk så får du checkbokser ved siden av så du kan velge flere). Lenke til kommentar
stue Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) jo, har gjort det...står norsk bokmål på default tastaturet, og har valgt norsk bokmål på "input languages"...men når jeg skriver meldinger, så foreslår den ingen norske ord Norsk er ikke blant add-on dictionaries. Endret 16. desember 2011 av stue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå