Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen med en liste med MUST HAVE apps på denne telefonen? Eller android generelt. Er nesten helt nybegynner.

Bortsett fra apps som avhenger av dine egne interesser, vil jeg si en god filutforsker er viktig. For eksempel ES File Exlorer

XDA appen er også et must dersom du vil følge litt med på "customisering" av Nexusen.

Av egen erfaring vil også anbefale en eller annen form for tyveriapp. Jeg fikk igjen min telefon, etter en uke hos en råtakar av en taxisjåfør, ved hjelp av en.. Det finnes mange slike. Akkurat nå tester jeg ut Prey fordi den er gratis og opensource. (Den er ikke den fineste eller den med mest muligheter).

Har du root vil jeg si Addfree og Titanium backup!!!!

Lenke til kommentar

Det mest geniale med telefonen er når man slår av skjermen :D Er dette nexusen, eller ICS?

:new_woot:

Har ikke telefonen enda så vet ikke hva dere snakker om. Kan du fortelle meg hva det geniale er ? :D

Hehe det er en lit retro måte skjermen slås av på. Det minner for meg om hvordan gamle fjernsyn mistet bildet når de ble slått av. Det blir svart fra kantene og inn til midten. Ser jævlig digg ut, men kan også se ut som den blir ødelagt hver gang du slår av skjermen.

Lenke til kommentar

Åh. Hadde noe sånt jeg og etter jeg la inn custom rom på forrige tlf .

Noen som har bestilt fra expansys? Tror de sender yakju versjonen.

Jeg kjøpte den fra Expansys, og min er yakju :)

Edit: Og leveringen fra Expansys tok 13 timer fra bestilling til den lå klar til henting hos DHL. En helt annen type service enn fra norske nettbutikker!

Må man betale toll etc?

Lurer jeg også på.

Et par spørsmål til;

Er det norsk garanti etc som gjelder der?

Hva er forskjell på modellen vi får her i Norge og den yakju-modellen som du nevner?

Lenke til kommentar

Hvilket tyveriapp har du konkret erfaring med? Gjerne innspill fra andre på dette temaet også, ute etter et pålitelig app, om det er gratis eller ei spiller ingen rolle. Har ei lita uvane med og miste mine dyre telefoner i fylla. Mistet for ei stund siden min Galaxy S, har en god følelse på hvem det kan vær, men lite jeg kan gjør med det. Så kom gjerne med anbefalinger av app dere selv har erfaring med. Kunna kanskje sjekka gjennom apptråden ang dette, men kan nå hvertfall få et svar fra deg hvilet app du brukte:) Takk

Endret av Pedersen2k
Lenke til kommentar

Har lest tråden men spør likevel: Vil vi med jakjuxw få oppdateringer samtidig som de med jakju, bare at Samsung er de som sender ut updatene?

Må jo være noe mer, siden alle løper rundt som gale kyllinger når de finner ut at de har jakjuxw?

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Gled deg Pedersen2k, du har noe heftig i vente :dribble:

Noen som vet hvordan jeg kan se videoer i 720p/1080p på YouTube? Får bare muligheten til å velge HQ både i nettleserversjonen og i appen (har ikke testa fullversjonen i nettleseren, men den funker vel ikke pga flash?)

Flash ligger ute på Market!

Lenke til kommentar

Hvilket tyveriapp har du konkret erfaring med? Gjerne innspill fra andre på dette temaet også, ute etter et pålitelig app, om det er gratis eller ei spiller ingen rolle. Har ei lita uvane med og miste mine dyre telefoner i fylla. Mistet for ei stund siden min Galaxy S, har en god følelse på hvem det kan vær, men lite jeg kan gjør med det. Så kom gjerne med anbefalinger av app dere selv har erfaring med. Kunna kanskje sjekka gjennom apptråden ang dette, men kan nå hvertfall få et svar fra deg hvilet app du brukte:) Takk

Min episode er for en tid tilbake. Brukte da SIM Checker. Den var enkel og gjorde jobben. Minimuminnhold i en slik app er SIM-kontroll og at den sender SMS og/eller mail med info om det nye SIM-kortet som blir satt i tlf. Det er også fint med fjernstyring som sletting av minne, låsing av tlf. Jeg får i alle fall mitt behov dekt med Prey. Jeg har vært innom flere, men jeg husker ikke hva de heter. Eneste jeg ikke liker med Prey er at de ikke har oppdatert til ICS enda, innloggingskjermen ser derfor snål ut, men resten funker som det skal. Om du ikke har det så skaff deg root også, slik at du kan flytte tyveriappen inn i ROM så den ikke er så lett å fjerne fra tlf.

Lenke til kommentar

[Google music er konge, men da må du eie musikken da.

Er ikke dette US only da?

Noen som har gått fra galaxy s2 til denne? Jeg syntes skjermen på galaxy s2 var mer crisp og stereke i fargene, virker som nexusen er litt mer blass i fargene og på det sorte hos meg..

Ja jeg er enig i at fargene virker litt blasse, man kan blandt annet se det på start animasjonen når man skrur på telefonen. Ser også at den har litt banding problemer når man har en lett gradering av samme farge på skjermen.

Hvordan får men den nydelige digitale klokken som er på lock screen over på en av hjemmeskjermene? Liker ikke den analoge klokken, hvil helst ha digital?

Hvis du mener slik som i Sense så kan jeg anbefale Beautiful Widget fra Market.

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Jeg bruker PhoneLocator Pro og er veldig fornøyd med den. Satt den nettopp opp igår til å ta bilde med frontkamera hvis man skriver feil pin 3 ganger. Funker som snus. Et par min etter jeg skrev feil 3 ganger lå bildet av meg i innboksen + at det kommer opp kontaktinfo på låse-skjermen, skrev i tillegg en liten notis om at bilde var sendt. Det burde vel hjelpe folk litt på vei til å returnere telefonen :)

Ellers kan man sende diverse meldinger med kodeord så den skrus på fullt volume og piper, hvis du ikke kalrer å finne den mens du er hjemme.

https://market.android.com/details?id=com.rvo.plpro

[Google music er konge, men da må du eie musikken da.

Er ikke dette US only da?

Ikke hvis man registrerer seg via proxy :)

Anbefales. Hadde det ikke vært for google music hadde 16gb vært en dealbreaker for meg.

Tok for øvrig noen sammenligningsbilder for de som er usikre på størrelsen. For ordens skyld, nexusen er den til høyre. Som man ser er den ikke sååå mye større. Utrolig at skjermen kan føles så utrolig mye større uten å fysisk være så mye større :hmm:

DSC00724.jpg

DSC00730.jpg

DSC00729.jpg

Endret av droid
Lenke til kommentar

Noen som har en formening om hva som er den beste Appen og tjenesten av Wimp og Spotify på Android? Og i så fall hvordan det funker på ICS?

Etter min mening har Spotify den beste mobilapplikasjonen, men ingen av dem er feilfri dessverre.

Hvordan kan jeg få lokale Spotify-sanger over på mobilen? Prøver å synce, men de blir markert i grått.

Du må være koblet til samme nettverk (LAN/WLAN) som PCen som har disse sangene er koblet til og denne PCen må ha Spotify åpen.

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...