Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du testet dette? Hva med garanti etc? Er for øvrig mer happy med Nexus i dag. Kan nok ha vært all syncing og slikt som ødela litt av inntrykket i går.

Start sync'ingen syncer apps og installerer dem i bakgrunnen, så det er ikke rart det hakka litt i starten ;)

Lenke til kommentar

Rein android + fremtidig Cyanogenmod er alt jeg trenger. Ikke noe bloatware

Hva skal man med cyanogenmod når man har rein android?

For å snu det på hodet; hvorfor skal du ha vanilla Android når du allikevel skal legge inn CM?

For min egen del synes jeg endelig Android er modent i 4.0, enkelte features som tilbys i custom ROM er fortsatt savnet, men betydelig færre enn tidligere...

Lenke til kommentar

Jeg har gått fra sgs2 til denne og er sålangt, veldig fornøyd! Det første jeg merket er bedre batteritid, noe som jeg var svært misfornøyd med på sgs2.

Hvis noen har noen konkrete spm hvordan denne er i forhold til sgs2, så kan jeg forsøke å svare så godt jeg kan;)

Hvordan er skjermen i forhold? Er lysstyrken høyere eller lavere, og hvilken oppleves som skarpest? :) Har hørt delte meninger på dette.

Ut ifra mine øyne er skjermen betraktelig bedre! Jeg syns også den faktisk har skarpere skjerm enn Sgs2 (Kan være noe med at skjermen er større, og det virker skarpere).

Lysstyrken imponerte meg også! Når man starter telefonen første gang står jo lysstyrken på Auto-modus, men la faktisk ikke merke til dette før jeg gikk inn på innstillinger å skrudde opp lysstyrken, det første som slo meg da var hvor sterkt lyset faktisk var.

Jeg har også lagt merke til at innsynsvinkelen også er bedre. Og med litt større skjerm føles det litt mer organisert og stilrent.

Men jeg syns nesten den skjermstørrelsen G-nexus har er stor nok, man kjenner den ligger tydelig i hånden i forhold til sgs2. Men på en behagelig måte. Men jeg syns ikke den skulle vært større. Grensen går der den er nå.

Slenger meg på sir-alex her.

Synes skjermen er bedre, ikke mye, men såpass at du legger merke til det. Oppløsningen gjør også sitt når man zoomer inn. Ikke antydning til pixler på det jeg har sett av tekst hvertfall.

Størrelsen er glimrende, men deler også her sir-alex synspkt.

Når det gjelder applikasjoner ser man tydelig at feks Angry Birds ikke er tilpasset. Alt ser veldig lite ut. Vanskelig å se detaljer faktisk.

Konklusjonen så langt er at telefonen er fantastisk og 4.0 er et laaangt skritt i riktig retning hva OS angår.

Lenke til kommentar

Uff jeg har merket en bitteliten ripe i glasset hvis jeg holder tlf i en spesiell vinkel mot lyset.. Om den var der før jeg fikk den eller om jeg har klart det, er usikkert.. Kan nok ikke sende den inn nå. Det er vel bare å leve med det eller finnes det en løsning?

Den er kjedelig. Men siden du bare ser den i en spesiell vinkel mot lyset er det vel ikke så farlig. Tviler på at den var der når du fikk den.

Lenke til kommentar

Uff jeg har merket en bitteliten ripe i glasset hvis jeg holder tlf i en spesiell vinkel mot lyset.. Om den var der før jeg fikk den eller om jeg har klart det, er usikkert.. Kan nok ikke sende den inn nå. Det er vel bare å leve med det eller finnes det en løsning?

Den er kjedelig. Men siden du bare ser den i en spesiell vinkel mot lyset er det vel ikke så farlig. Tviler på at den var der når du fikk den.

Ja den var sikkert ikke det, men jeg er veldig forsiktig med min telefoner så syns det er merkelig. Den skal jo tåle en støyt også. Min forrige tlf hadde jeg i ca 1 år uten at det var tegn til noe som helst skade. Nå har jeg klart det etter et par uker.. jaja.

Nei jeg ser den jo ikke til vanlig, men er et irritasjonsmoment bare at jeg veit det ;)

Forresten, flere som har merket at det er maks grense på antall programmer man kan ha i en mappe? Jeg har en mappe med spill til lillgutt på hjemmeskjermen og får ikke lagt til flere nå. Er full.

Lenke til kommentar

Makan for ein skjerm det er på denne telefonen! Kamera er så som så. Du må fokusere og holde kamera i ro. Det gjør jobben, men ikkje forvent noko superdupert. Ellers er førsteinntrykket veldig godt. Fyrte opp ein film på youtube i HD. Det er akkuratt som skjermbilde på ein vanleg LED-TV du har i stova. Sjukt skarpt bilde.

Lenke til kommentar

Hei

Sjekket litt dette med hvilket selskap som faktisk står for oppdateringene til nexusen jeg akkurat har gått til anskaffelse fra via MPX

Screenshot_2011-12-14-13-12-37.png

Som man kan se så tyder det på at det er Samsung, og ikke Google direkte som står for oppdateringen av de norske modellene, kan det stemme?

Noen som har noen formening om hvilken konsekvens dette kan ha?

Lenke til kommentar

Hei

Sjekket litt dette med hvilket selskap som faktisk står for oppdateringene til nexusen jeg akkurat har gått til anskaffelse fra via MPX

Screenshot_2011-12-14-13-12-37.png

Som man kan se så tyder det på at det er Samsung, og ikke Google direkte som står for oppdateringen av de norske modellene, kan det stemme?

Noen som har noen formening om hvilken konsekvens dette kan ha?

Hvis dere husker årsaken til forsinkelsen, så var det pga Samsung skulle fikse noe ift norsk/nordiske språk. Iom at d var Samsung som måtte ordne det, regner jeg med at de også vil tilpasse fremtidige oppdateringer...derfor forskjellige produktkoder

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Merkelig:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...