Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Rein android + fremtidig Cyanogenmod er alt jeg trenger. Ikke noe bloatware

Hva skal man med cyanogenmod når man har rein android?

Bruke hw volumtastene til å spille neste sang f.eks.

Custom rom gjør tlf bedre på mange måter, cyanogen er max bacon

Det kan man gjøre med player pro også. Og winamp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel da var min i hus, noen små dager etter forventet levering fra cdon. Bestilte 7.11 ankom postkontor i formiddag. Første inntrykk her: jeg har hatt SGS2 siden mai, og er storfornøyd med den. Grunnen til at jeg ønsket Nexus er kun pga ren Android. Umiddelbart er jeg litt skuffet. Sammenlignet med SGS2 virker den litt treg. Skjermen er bra, men jeg synes SGS2 er skarpere. Responsen er ok, men den lagger når jeg skroller i lister eller websider. Kan selvsagt være apper som ikke er optimalisert for siste Android. Noen spurte i tråden om Norsk tippings app. Den virker, men svært dårlig. Den er ikke tilpasset oppløsningen, og funksjonalitet i form av knapper i spilldialogen mangler helt. Har ikke fått sjekket hvilken "versjon" jeg har fått, men det ser i hvert fall ut som om volumbugfixen er på plass. Build ITL41F. Kameraet har jeg såvidt fått testet, og det er ok og ikke mer. Har hatt en hengsituasjon med appen Norsk TV program. Hele mobilen låste seg og reagerte ikke på navigasjonstastene. Løste det ved å holde power knappen inne til mobilen restartet. Så litt blandede følelser. Kanskje den vinner seg på meg etter hvert? Nye Android er i hvert fall et stort fremskritt i mine øyne.

Dette hørtes ikke helt bra ut. Lagging bør det ikke være på en slik mobil, men kan kanskje komme av apper ja. Beholder du den, eller går du tilbake til sgs2?

Lenke til kommentar

"Dette hørtes ikke helt bra ut. Lagging bør det ikke være på en slik mobil, men kan kanskje komme av apper ja. Beholder du den, eller går du tilbake til sgs2?" (elendig quoting :\ )

Vel, jeg ser an. Sjekket forresten versjonen min, og det er yakjuxw. Følte liksom at det lukta Samsung her. Jeg kommer nok ikke til å roote denne i første omgang, men hvis det går dårlig med oppdateringer, så ser jeg det komme.....

Lenke til kommentar

Jeg har gått fra sgs2 til denne og er sålangt, veldig fornøyd! Det første jeg merket er bedre batteritid, noe som jeg var svært misfornøyd med på sgs2.

Jeg fikk også hjerte i halsen før i dag, da det var noen problemer med mikrofonen og høytaleren. Når jeg ringte opp noen/Noen ringte meg så hørte jeg ikke de, og de hørte ikke meg. Men etter litt eksperimentering så prøvde jeg å koble øreproppene av og på et par ganger mens jeg spilte av musikk på den, og plutselig fungerte mikrofonen osv igjen.

Hvis noen har noen konkrete spm hvordan denne er i forhold til sgs2, så kan jeg forsøke å svare så godt jeg kan;)

Det som jeg har merket som er litt kjipt siden den er så ny er at flere app´er/spill fungerer ikke på denne telefonen pga. de støtter ikke IceCream Sandwish.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

"Dette hørtes ikke helt bra ut. Lagging bør det ikke være på en slik mobil, men kan kanskje komme av apper ja. Beholder du den, eller går du tilbake til sgs2?" (elendig quoting :\ )

Vel, jeg ser an. Sjekket forresten versjonen min, og det er yakjuxw. Følte liksom at det lukta Samsung her. Jeg kommer nok ikke til å roote denne i første omgang, men hvis det går dårlig med oppdateringer, så ser jeg det komme.....

på de tyske galaxy nexus sidene til samsung ligger det en update som gjør om telefonen til yakju

• Liker 1
Lenke til kommentar

fikk nå nettop sporingsnummer fra netcom (moobi). varen var ankommet oslo idag og forventet levering til stavanger 14.12.

Forhåndsbestillte der 15 nov.

Stemmer dette virkelig? Fikk beskjed senest i dag fra Netcom at de ikke hadde fått inn noen telefoner, og derfor ikke sendt noen heller.

stemmer nok for min del hverfall. pakken ligge på postkontoret nå. rakk bare ikke å hente den idag. :(

Lenke til kommentar

Jeg har gått fra sgs2 til denne og er sålangt, veldig fornøyd! Det første jeg merket er bedre batteritid, noe som jeg var svært misfornøyd med på sgs2.

Hvis noen har noen konkrete spm hvordan denne er i forhold til sgs2, så kan jeg forsøke å svare så godt jeg kan;)

Hvordan er skjermen i forhold? Er lysstyrken høyere eller lavere, og hvilken oppleves som skarpest? :) Har hørt delte meninger på dette.

Lenke til kommentar

Hvordan er skjermen i forhold? Er lysstyrken høyere eller lavere, og hvilken oppleves som skarpest? :) Har hørt delte meninger på dette.

Ut ifra mine øyne er skjermen betraktelig bedre! Jeg syns også den faktisk har skarpere skjerm enn Sgs2 (Kan være noe med at skjermen er større, og det virker skarpere).

Lysstyrken imponerte meg også! Når man starter telefonen første gang står jo lysstyrken på Auto-modus, men la faktisk ikke merke til dette før jeg gikk inn på innstillinger å skrudde opp lysstyrken, det første som slo meg da var hvor sterkt lyset faktisk var.

Jeg har også lagt merke til at innsynsvinkelen også er bedre. Og med litt større skjerm føles det litt mer organisert og stilrent.

Men jeg syns nesten den skjermstørrelsen G-nexus har er stor nok, man kjenner den ligger tydelig i hånden i forhold til sgs2. Men på en behagelig måte. Men jeg syns ikke den skulle vært større. Grensen går der den er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...