Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melder meg inn i klubben etter å ha lagt inn preorder av Galaxy Nexus på ellos.no Jepp, den klesbutikken på nett :) hehe

Etter å ha oppdatert meg litt på det som er i markedet er jeg ikke i den minste tvil, ingenting kan måle seg mot denne! Hadde egentlig bestemt meg for å vente på en iPhone 4S, men det utgår helt klart!

Det var skjermen på 4,65" og oppløsning på 1280x720 som gjorde valget veldig veldig lett :love:

Tipper det blir litt forskjell å gå fra en 2 1/2år gammel HTC Hero til Galaxy Nexus ;)

Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Melder meg inn i klubben etter å ha lagt inn preorder av Galaxy Nexus på ellos.no Jepp, den klesbutikken på nett :) hehe

Etter å ha oppdatert meg litt på det som er i markedet er jeg ikke i den minste tvil, ingenting kan måle seg mot denne! Hadde egentlig bestemt meg for å vente på en iPhone 4S, men det utgår helt klart!

Det var skjermen på 4,65" og oppløsning på 1280x720 som gjorde valget veldig veldig lett :love:

Tipper det blir litt forskjell å gå fra en 2 1/2år gammel HTC Hero til Galaxy Nexus ;)

Ditt telefonbytte blir som å gå fra Volvo Amazon til en moderne Volvo XC90 f. eks. Jeg går også for Galaxy Nexus nå. Gir min Desire HD videre (har heldigvis både kone og barn som er fornøyd med det)

Lenke til kommentar

Sitter å vurderer om jeg skal gå for denne eller iphone 4s.

Har en galaxy s2 nå, som jeg liker svært godt, det eneste jeg misliker (ganske sterkt) er all plastikken. Skulle ønske den føltes mer spesiell.

Samt kamera på 5mp uroer meg litt, samtidig kan jo bildene bli tatt lynraskt. Selvom ikke det er så viktig for meg, fordi jeg trenger ikke akkurat ta 10 bilder i løpet av sekunder.

jaja, har jo noen uker igjen å bestemme meg

Lenke til kommentar

den 17? Jeg har ikke sett noen som forventer å få den på lager før den 17. - så hvis du ikke jobber på et engross-firma som tar inn telefoner, så betviler jeg nok det. De skandinaviske butikkene opererer også med den 25. ser jeg, hvor har du bestilt?

Dette er bestilt fra nordialog (via jobben). Som nevnt tviler jeg vel egentlig på å ha den den datoen. Ser forøvrig at både Netshop og Microplex opererer med 9.11. Uten at jeg tror på det heller. :)

Lenke til kommentar

Noen her som har noen ide om det ville blitt et problem å kjøpe denne i England mens jeg er der ved slutten av november/desember? (familien drar meg alltid med på julehandel i London)

Regner med at den er billigere der + kanskje få den noen dager før den kommer til Norge.

Lenke til kommentar

den 17? Jeg har ikke sett noen som forventer å få den på lager før den 17. - så hvis du ikke jobber på et engross-firma som tar inn telefoner, så betviler jeg nok det. De skandinaviske butikkene opererer også med den 25. ser jeg, hvor har du bestilt?

Dette er bestilt fra nordialog (via jobben). Som nevnt tviler jeg vel egentlig på å ha den den datoen. Ser forøvrig at både Netshop og Microplex opererer med 9.11. Uten at jeg tror på det heller. :)

NetShop sin dato forskyves 1 dag av gangen, så imorgen vil det stå 10.

Men var i kontakt med NetShop før jeg bestilte, og da regnet de med å få den inn 22. Bestilte derfor fra NetShop, og da fikk jeg etter noen dager en antatt leveringsdato satt til 22. Får håpe det stemmer

Lenke til kommentar

OT: ikke sikker, men tror kanskje det finnes 2 versjoner av nexus: GSM (med/uten LTE) og en med CDMA (med/uten LTE, brukes bare i amerika såvidt jeg vet)

Men mindre telefonen skal selges for Verizon i USA er den grei å bruke i norge, skal gå ann å velge norsk selv om den opprinnelig er engelsk o.l.

Du må nesten ta kontakt med NetCom om driver Norges så langt eneste LTE nett. De vil kunne fortelle deg hva som må til, og eventuelt om de tillater å bruke telefonen i nettet demmes. NetCom sitt LTE nett er så langt et rent data-nett så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, men av en eller annen grunn får jeg det ikke til å stemme at det i 99% av tilfellene er billigere.

Betaler man 2999 for en SGS2 med Youngtalk på netcom.no, så blir totalsummen etter ett år på kroner 5400. Kjøper man telefonen alene på onecall.no (f.eks.) så koster den 4999 uten binding, og du finner neppe et abonnement som matcher youngtalk som koster under 400 kroner i året.

er jeg helt på jordet nå eller var dette et unntak av de 99%?

Kjøper du telefonen på netonnet koster den under 4000kr.

Lenke til kommentar

Sitter å vurderer om jeg skal gå for denne eller iphone 4s.

Har en galaxy s2 nå, som jeg liker svært godt, det eneste jeg misliker (ganske sterkt) er all plastikken. Skulle ønske den føltes mer spesiell.

Samt kamera på 5mp uroer meg litt, samtidig kan jo bildene bli tatt lynraskt. Selvom ikke det er så viktig for meg, fordi jeg trenger ikke akkurat ta 10 bilder i løpet av sekunder.

jaja, har jo noen uker igjen å bestemme meg

mp betyr ekstremt lite i kamera... Det som betyr noe for bildekvalitet er optikken og lys sensoren.

Det finnes mange bilder på nett tatt av google's fotografer med galaxy nexus kameraet, og det ser svært bra ut.

Lenke til kommentar

I mine øyne så er TouchWiz bedre enn Sense og jeg savnet TW veldig når jeg gikk til Nexus S fra SGS2. Men jeg satser på at ICS retter opp dette savnet greit.

Jeg har ikke eid noen mobil med TouchWiz selv, men har hatt noen HTC'er med Sense som jeg likte svært godt. TouchWiz har jeg bare tafset litt på via SG2 hos kolleger og andre, men synes umiddelbart det er langt på nær så godt som Sense. Og flere kolleger som har gått fra Sense til TouchWiz savner Sense.

Uansett er vel heller poenget mitt at jeg ikke ønsker noe utenpå Android, slik at jeg kan styre dette selv. Og få oppdateringer så fort som mulig uten å måtte vente på at produsent av mobilen skal få ut fingeren og oppdatere sitt eget skall på OS'et.

Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte også når jeg kjøpte min Nexus, men jeg vet nå at jeg gidder ikke å styre så mye med launchere og ROMs eller slike ting. Med TW så føler jeg at man er nærmene stock Android enn Sense. Men smaken er som baken og uansett så tror(håper) jeg ICS vil være mer enn bra nok uten noe custom på toppen.

Funderer veldig på om jeg skal slenge inn en forhåndsbestilling men er usikker på om prisen på 5000,- kanskje er litt i overkant. Og at den kanskje synker litt når den er på lager rundt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...