Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Er denne fra ebay den samme som vil selges i norge? Manger det feks norsk på den?

Da er det jo bare å bestille :D

Det er ikke samme telefon, men den Teac har bestilt er en GSM versjon så den skal funke her.

Minus med å bestille fra USA er at du får strømtilførsel som ikke passer her(ekstra kjipt dersom det følger med dock, som jeg håper det gjør) og at garanti osv kan bli et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke samme telefon, men den Teac har bestilt er en GSM versjon så den skal funke her.

Minus med å bestille fra USA er at du får strømtilførsel som ikke passer her(ekstra kjipt dersom det følger med dock, som jeg håper det gjør) og at garanti osv kan bli et problem.

De fleste har vel microUSB lader fra før i dag, ellers koster en ny en ikke all verden, og docken er som regel koblet til via microUSB den og.

Men med tanke på garanti og sånt er det helt klart et stort minus, om man skulle være uheldig og får problemer med den.

Lenke til kommentar

Strømkabler har jeg drøssevis av. Garantien bekymrer jeg meg ikke for da jeg ikke kommer til å ha telefonen lenger enn et år. Sjeldent at det skjer noe på så kort tid.

Vet noen når Europa får 32 GB versjonen og omtrent hvor mye den kommer til å koste? Jeg ser at 16 GB ligger rundt NOK 5000,-

Lenke til kommentar

Strømkabler har jeg drøssevis av. Garantien bekymrer jeg meg ikke for da jeg ikke kommer til å ha telefonen lenger enn et år. Sjeldent at det skjer noe på så kort tid.

Vet noen når Europa får 32 GB versjonen og omtrent hvor mye den kommer til å koste? Jeg ser at 16 GB ligger rundt NOK 5000,-

Usikker på om Europa i det hele tatt får 32gb utgaven. Clove (engelsk nettbutikk) gikk ut å sa at UK ikke får inn 32gb i det hele tatt. Har sett noen engelske har listet dem likevel, da uten pris. Jeg ville nok fulgt med på typisk ebay, amazon på tysk eller nederlandsk. Med lav euro så kan det være en mulighet. Ellers vil 32gb utgaven være billig over dammen. Likevel er det usikkert på hvem som får telefonen over dammen, og når den kommer ut. Europeisk utrulling er vell 17. november.

Kan være lurt å følge med på Xda-developer, ofte mye nyttig infor der.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

- Ikke verdenstelefon (cdma + gsm)

Sikkert dumt spm: hva betyr dette i praksis? Tlf kan ikke brukes i feks USA?

Ja, men som det er fremgått tidligere så er det flere gsm nett i usa. Det vil si at du kan bruke den telefonen du har nå i Usa. Det med verdenstelefon vil si at du kan endre mellom cdma og gsm. Fordelen med cdma i usa er vell at det er ganske bra utbredt, og at de store selskapene har bra LTE/4g dekning der. Det er vell gjerne ikke så aktuelt om du ikke er kunde på det aktuelle nettet.

Det er vell mer aktuelt for dem som allerede er cdma kunde, og som pendler til europa. De trenger da ikke to telefoner.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

LTE er nok også der over kun utbygd i enkelte storbyer enda, så vidt jeg vet.

Og ja, det er relevant for dem som bor der og reiser i verden, og bruker en av cdma-operatørene, ikke for oss andre.

Jeg traff ei jente fra san fran. sist jeg reiste, også skulle vi møtes til middag senere. Jeg tenkte jeg bare kunne ringe henne, men hun sa at hennes verizon iphone ikke virket i thailand, så jeg måtte heller sende en mail som hun kunne lese fra wlan på hotellet. Ganske teit :p

Det er kanskje flere steder enn Japan som ikke har gsm-nett, men det er ikke mange, kan ikke komme på noen akkurat nå. I storbyene i Japan vil man forhåpentligvis for det meste klare seg med en 3g-telefon, da jeg tror de bruker samme umts-frekvens som oss.

Lenke til kommentar

Synes sjeldent det er noe særlig å spare på kjøpe telefoner med abonnement. Blir mer en form for avbetalingsløsning har jeg inntrykk av da. Bestilte forrige gang hos netcom, og de selger gjennom Moobi. Det gjør jeg aldri igjen. Snakk om møkkabedrift. Sa til meg selv etter den gang at jeg aldri skulle kjøpe "subsidert" telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Skriv inn forbruket ditt her (se faktura fra nåværende abb): http://ringepriser.mobilen.no/

2. Sjekk hvor mye dyrere det blir for et år bundet til abonnementet som kommer med telefonen kontra det billigste abonnementet (husk at månedsavgiften ofte er høyere enn normalt når du kjøper tlf og at dette isåfall må legges til).

3. Se om dette lønner seg i forhold til hvor mye du sparer på mobilen.

4. ???

5. Profit! Bokstavelig talt :)

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

vil ikke si at skjermen er dårligere... bedre oppløsning og størrelse. eneste er at galaxy nexus har super amoled, og ikke super amoled +(?)

gpu'en er vist litt dårligere, men regner med at google har laget denne telefonen til å klare det meste:) spill-utviklere burde jo bruke denne telefonen som refferanse:)

Lenke til kommentar

1. Skriv inn forbruket ditt her (se faktura fra nåværende abb): http://ringepriser.mobilen.no/

2. Sjekk hvor mye dyrere det blir for et år bundet til abonnementet som kommer med telefonen kontra det billigste abonnementet (husk at månedsavgiften ofte er høyere enn normalt når du kjøper tlf og at dette isåfall må legges til).

4. ???

Slik jeg har erfart kan du velge og vrake mellom så å si alle abonnementer både hos netcom og telenor når du skal ta abo+telefon i samme pakke.

Sparer jo tusenvis av kroner på å kjøpe en telefon som egentlig koster 5k for 3k og 200 i måneden, enn å kjøpe telefonen for 5k, og så kjøpe abo. senere og betale 200 i måneden da også? :p

Kan jo hende det er noen billigere abonnementer der ute som man ikke får kjøpt sammen med en telefon, men det skal være sykt billigt da for at man sparer på det (hvis jeg har tenkt rett iallefall:p)

Endret av baguett
Lenke til kommentar

4. ???

Slik jeg har erfart kan du velge og vrake mellom så å si alle abonnementer både hos netcom og telenor når du skal ta abo+telefon i samme pakke.

Sparer jo tusenvis av kroner på å kjøpe en telefon som egentlig koster 5k for 3k og 200 i måneden, enn å kjøpe telefonen for 5k, og så kjøpe abo. senere og betale 200 i måneden da også? :p

Kan jo hende det er noen billigere abonnementer der ute som man ikke får kjøpt sammen med en telefon, men det skal være sykt billigt da for at man sparer på det (hvis jeg har tenkt rett iallefall:p)

Ser dette så utrolig ofte... nei, du tjener nok ikke noe på det. I 99% av tilfellene så betaler du litt over vanlig pris for å få med en binding.

Regn på det, sammenlign forbruket ditt med billig abonnementene. Jeg har i MANGE tilfeller sett folk gå fra 300kr/mnd hos en netcom/telenor til ~50kr/mnd hos f.eks. onecall. Husk også at telenor's nett er bygd med skattebetalernes penger, de har ikke lov til å være konkuransedyktige... Har du lagt merke til alle "du får 'alt' gratis i X mnd for 2XX kr/mnd" reklamene i det siste? Lagt merke til at netcom/telenor ligger ~50kr over alle andre? Selv om alle de små leverandørene legger seg på ca samme pris?

Lenke til kommentar

4. ???

Ser dette så utrolig ofte... nei, du tjener nok ikke noe på det. I 99% av tilfellene så betaler du litt over vanlig pris for å få med en binding.

Regn på det, sammenlign forbruket ditt med billig abonnementene. Jeg har i MANGE tilfeller sett folk gå fra 300kr/mnd hos en netcom/telenor til ~50kr/mnd hos f.eks. onecall. Husk også at telenor's nett er bygd med skattebetalernes penger, de har ikke lov til å være konkuransedyktige... Har du lagt merke til alle "du får 'alt' gratis i X mnd for 2XX kr/mnd" reklamene i det siste? Lagt merke til at netcom/telenor ligger ~50kr over alle andre? Selv om alle de små leverandørene legger seg på ca samme pris?

Skjønner hva du mener, men av en eller annen grunn får jeg det ikke til å stemme at det i 99% av tilfellene er billigere.

Betaler man 2999 for en SGS2 med Youngtalk på netcom.no, så blir totalsummen etter ett år på kroner 5400. Kjøper man telefonen alene på onecall.no (f.eks.) så koster den 4999 uten binding, og du finner neppe et abonnement som matcher youngtalk som koster under 400 kroner i året.

er jeg helt på jordet nå eller var dette et unntak av de 99%?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...