Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt deler til mobilen?

Power knappen min har sluttet å fungere noe som visstnok er vanlig på denne modellen. Har sendt en reklamasjons mail, men vet ikke om reklamasjonen dekker det? Vist ikke tenkte jeg å kjøpe delene og fikse dette selv.

I tillegg så har jeg klart å knuse glasset (kun glasset), og trenger derfor å kjøpe ett nytt glass, som jeg like gjerne kan bytte i samme slengen.

Lenke til kommentar

Nei det var kanskje ikke så dumt. Får vel vente å se hva slags svar jeg får fra dustin, men jeg må vel uansett kjøpe ett nytt display glass.

Har ikke vært helt fornøyd med ladeporten i det siste, er ganske riglete inni der, det er ikke alltid den vil lade og av til står det at den lader når den ikke er koblet til.

Kanskje jeg skulle tatt å byttet den i samme slengen, noen her som har gjort det før?

 

Hadde aldri trodd at mobilen skulle bli ett skru objekt. Er det noe mer jeg kan/bør gjøre når jeg først har åpnet den opp?

 

Edit: se der ja, der kom det første svaret mitt plutsellig opp likevel, og jeg som trodde jeg måtte skrive alt på nytt. Er det kun moderatorer som kan slette poster?

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar

Har lyst til å legge inn custom ROM på min Galaxy Nexus. Så at AOKP har sluppet Milestone 1 (stabil versjon) basert på Jelly Bean 4.2 i dag: http://aokp.co/release-jb-mr1-build-1/

 

Usikker på om jeg vil prøve AOKP eller en CM 10.1 nightly. Om noen har erfaringer med en av disse er det fint om de kan dele de her.

 

Anbefaler deg å velge CM 10.1 nigthly. Prøvde en AOKP i ca. en uke, (android 4.1.2 tror jeg), før jeg skiftet til CM 10.0 (android 4.1.2), selv synes jeg at CM 10 var mye bedre på mange måter, så jeg flashet til CM 10.1. Må nevne at AOKP ikke er dårlig på noen som helst måte, likte bare CM bedre.

 

Gjør som meg å test ut både CM og AOKP i en liten stund, tar ikke lange tiden å flashe, og når du har wipet telefonen og unlocka bootloaderen er det bare å ta backups, så mister du ikke evt. data. Selv har jeg slått meg til ro med CM.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å velge CM 10.1 nigthly. Prøvde en AOKP i ca. en uke, (android 4.1.2 tror jeg), før jeg skiftet til CM 10.0 (android 4.1.2), selv synes jeg at CM 10 var mye bedre på mange måter, så jeg flashet til CM 10.1. Må nevne at AOKP ikke er dårlig på noen som helst måte, likte bare CM bedre.

 

Gjør som meg å test ut både CM og AOKP i en liten stund, tar ikke lange tiden å flashe, og når du har wipet telefonen og unlocka bootloaderen er det bare å ta backups, så mister du ikke evt. data. Selv har jeg slått meg til ro med CM.

 

Kjørte inn AOKP Milstone 1, build 1 (Jellybean 4.2.1) på min Nexus 7 tidligere ikveld. Så langt vært dønn stabilt. Kan hende jeg gjør det på Galaxy Nexusen også etterhvert.

Endret av Fabe
Lenke til kommentar

Nexusen min har begynt å bli litt småtreg til tider, det vil så åpning og lukking av apps osv. Kan være irriterende av og til,dog ikke så ofte at jeg blir gal.

 

Uansett, hva tror dere vil være en god telefon for å pensjonere Galaxy Nexus? Nexus 4 ser jo ok ut, men tror det kommer til å være som å få en ny Galaxy Nexus bare med bedre innmat, basically samme design.

Galaxy S3 frister veldig, men S4 kommer jo til sommeren og da har den sikkert noe "revolusjonerende" som får S3'en til å virke dårlig.

 

Kommer det noe snadder i januar-februar som dere vet om?

 

 

Mulig jeg går tilbake til AOKP bare for the fun of it, om jeg blir å vente lenge på ny tlf.

Lenke til kommentar

Nexusen min har begynt å bli litt småtreg til tider, det vil så åpning og lukking av apps osv. Kan være irriterende av og til,dog ikke så ofte at jeg blir gal.

Prøv å wipe telefonen. Det å kvitte seg med rusk som ligger igjen fra avinstallerte apps kan være greit. Du kan forresten prøve denne. Funkerer knirkefritt :)

 

Uansett, hva tror dere vil være en god telefon for å pensjonere Galaxy Nexus? Nexus 4 ser jo ok ut, men tror det kommer til å være som å få en ny Galaxy Nexus bare med bedre innmat, basically samme design.

Galaxy S3 frister veldig, men S4 kommer jo til sommeren og da har den sikkert noe "revolusjonerende" som får S3'en til å virke dårlig.

S4 ryktes faktisk å komme under CES-messen (8-11 januar) faktisk. Noe som er veldig utradisjonelt ettersom de andre har komt i april. Dvs. at S4 kommer senest i april, jeg ville ventet hvis du tenker på ny telefon :) Men da får du touchwiz-dritten da...

Lenke til kommentar

Oj, viste ikke at det var ryktet om S4 på CES, da må jeg definitivt vente å se om det skjer.

 

Hadde ikke lyst å wipe telefonen pga alle appsene jeg har, men tror kanskje det er like greit å bare gjøre det siden det begynner å lugge sånn, kanskje jeg prøver CM eller noe med det samme. Får prøve å gi Seeder et forsøk også :]

Lenke til kommentar

Prøv å wipe telefonen. Det å kvitte seg med rusk som ligger igjen fra avinstallerte apps kan være greit. Du kan forresten prøve denne. Funkerer knirkefritt :)

 

Om Seeder har noen virkning og i så fall hvorfor og hvor mye er gjenstand for debatt:

 

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=42265

https://plus.google.com/115049428938715274412/posts/GWr72W9zmY2

https://plus.google.com/107538503004482952974/posts/RkyvB77vPKa

..og helt sikkert på XDA også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...