Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner det, men synes at det er rart at jeg får til handsfree, men ikke trådløs avspilling av musikk. Vet at jeg har en kabeltilkobling for iphone i hanskerommet, hjelper meg lite, dessverre...

Har du sjekket de forskjellige tilkoblingene på bilstereoen? Hos meg, Citroen, så trykker jeg på "source" et par ganger, og så kobler den til musikkspilleren på telefonen, med forutsetning om at BT er koblet sammen. Mener det er aux, den bruker. Om det fungerer med Spotify vet jeg ikke, da jeg ikke har det. Kun testet mot den innebygde spilleren

Lenke til kommentar

Med mikrofon, så mente du sikkert høyttaler.

 

Joda, jeg forstod det. Jeg gjorde som sagt ingen innstillinger på min, bare para mobilen med bilen.. Stilte så bilen på "Bluetooth streaming", hei presto - spotify på høyttalerne.

 

 

Sånn ellers mottok jeg idag min USB-modul, og satte igang jobben med å demontere telefonen. Var litt vanskelig å få den ut av ramma si, men etter litt arbeid med verktøyet som fulgte med, så gikk det. Fulgte en video på youtube, og alle stegene ellers var piece of cake. Vibratormotoren satt litt godt, men ikke godt nok ;)

 

Gjenmontert den nå, og alt ser ut til å fungere. USB også :p

 

edit, bilder:

 

P1030870.JPG

P1030871.JPG

 

Gammel på toppen, ny til høyre.

Hvor mye kostet det og hvor har du kjøpt fra?

Lenke til kommentar

Etter oppdatering til 4.2.1 så har jeg problemer med at wifi slår seg av når jeg skrur av skjermen, ser at når jeg slår på skjermen så har jeg mobiltnettverk, men etter et par sekunder starter wifi.

 

Under avanserte innstillinger på wifi:

Hold wifi aktivert i dvalemodus:Alltid

 

Skal være riktig det? Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Hvor mye kostet det og hvor har du kjøpt fra?

Kjøpte fra ebay, fra Manchester, £9 for delen og verktøy - samlet sett. Pluss litt i porto. 130-140 kroner totalt.

Sørg for å legge komponentene på papir, så gir du de best mulig sjanse til å bli ødelagt av statisk elektrisitet.. Way to go!

Ja, gikk fint det. La det slik hovedsaklig for å ta bildet lettere. Kameraet likte ikke pulten. En ting jeg aldri har hatt problemer med, så er det statisk elektrisitet. Selv når jeg har gitt et skjermkort så støt at jeg har sett gnisten, så har det gått helt fint. Nå er det selvsagt en ting at det kan bli en latent skade, men hva så om den opptrer om flerfoldige år? Bruker ikke det skjermkortet lenger, jeg. De tåler mer enn du skulle tro. Og jeg har naturligvis flere eksempler.

Lenke til kommentar

Sørg for å legge komponentene på papir, så gir du de best mulig sjanse til å bli ødelagt av statisk elektrisitet.. Way to go!

Papir er vel ikke så statisk? Har selv brukt mye papir som underlag i mange år uten problemer

 

Til og med fått anbefalt papir kovelutter som alternativ av kretskort om man ikke har esd pose tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Papir er vel ikke så statisk? Har selv brukt mye papir som underlag i mange år uten problemer

 

Til og med fått anbefalt papir kovelutter som alternativ av kretskort om man ikke har esd pose tilgjengelig.

 

Papir er noe av det verste man kan legge det på, det er et materiale som bygger opp en aldeles herlig spenning.

 

At noen anbefaler bruk av papirkonvolutt sier en hel del om vedkommendes kompetanse, den er nok på et helt annet område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Papir er noe av det verste man kan legge det på, det er et materiale som bygger opp en aldeles herlig spenning.

 

At noen anbefaler bruk av papirkonvolutt sier en hel del om vedkommendes kompetanse, den er nok på et helt annet område.

Takk for info, lærte jeg noe i dag også.. får kutte ut og legge papir under når jeg gjør mine hobby reparasjoner i fremtiden, personen som anbefalte det er er ikke utdannet innen området nei, så jeg var litt i tvil, men hvit papir ga en veldig behagelig og bakgrunn og jobbe på da ;)

Lenke til kommentar

Plast er rett og slett det beste, da plast brukes som isolasjon rundt ledninger.

Så har du en hvit plastpose så ville jo det funka supert.

Husk at du alltid må jorde deg før du tar på kretskort og andre komponenter i en PC eller telefon, så hold alltid i et stykke metall eller noe lignende som kan jorde deg ;)

Proffer bruker et spesielt armbånd eller noe etter det jeg har hørt, så hvis dette er noe du driver med ofte kunne det vært greit å hatt et sånt et :)

Lenke til kommentar

Kjører dere stock eller custom? Jeg sliter med så latterlig dårlig batteritid at jeg river av meg håret. Prøvde det ASOP rommet, men batteritiden der ble enda dårligere enn med stock.

 

Btw, kom over en liten kul app: LockerPro.

Anbefaler dere å sjekke ut den. Få notifikasjonene på lockscreen, slik som på iPhone. Jeg brukte ikke widget på lockscreen så synes LockerPro var GENIAL. Elsker den så langt!

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Plast er rett og slett det beste, da plast brukes som isolasjon rundt ledninger.

Så har du en hvit plastpose så ville jo det funka supert.

Husk at du alltid må jorde deg før du tar på kretskort og andre komponenter i en PC eller telefon, så hold alltid i et stykke metall eller noe lignende som kan jorde deg ;)

Proffer bruker et spesielt armbånd eller noe etter det jeg har hørt, så hvis dette er noe du driver med ofte kunne det vært greit å hatt et sånt et :)

Anti statisk armlenke har jeg, samt også esd sikra handsker og verktøy, men jeg har også hørt at plastposer bygger statisk spenning? Men dette begynner bli på kanten til litt off-topic ;)

Lenke til kommentar

Kjører dere stock eller custom? Jeg sliter med så latterlig dårlig batteritid at jeg river av meg håret. Prøvde det ASOP rommet, men batteritiden der ble enda dårligere enn med stock.

 

Btw, kom over en liten kul app: LockerPro.

Anbefaler dere å sjekke ut den. Få notifikasjonene på lockscreen, slik som på iPhone. Jeg brukte ikke widget på lockscreen så synes LockerPro var GENIAL. Elsker den så langt!

CM 10 med Francokernel, har grei batteritid.

Lenke til kommentar

Kjører dere stock eller custom? Jeg sliter med så latterlig dårlig batteritid at jeg river av meg håret. Prøvde det ASOP rommet, men batteritiden der ble enda dårligere enn med stock.

 

Btw, kom over en liten kul app: LockerPro.

Anbefaler dere å sjekke ut den. Få notifikasjonene på lockscreen, slik som på iPhone. Jeg brukte ikke widget på lockscreen så synes LockerPro var GENIAL. Elsker den så langt!

 

Aosp RC7 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821673

Lenke til kommentar

Anti statisk armlenke har jeg, samt også esd sikra handsker og verktøy, men jeg har også hørt at plastposer bygger statisk spenning? Men dette begynner bli på kanten til litt off-topic ;)

Har vanskeligheter for å tro at de bygger opp spenning da plast ikke har muligheter til å føre eller holde på elekrisiteten. Som det allerede er nevnt - Plast brukes som isolasjon rundt ledninger etc.

 

Tror også at skinn/lær skal være godt til den slags bruk! :)

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...