Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har omtrent 1100 bilder og videoer som jeg tenkte jeg kunne få ført over på datamaskinen, hva vil være den enkleste måten å få overført alle bildene?

 

Når jeg prøver å kopiere fra Intern lagring/DCIM/Camera får jeg opp en feilmelding etter rundt 500 bilder om at en eller flere av filene er korrupte, og dermed stopper overføringen...

 

Bruker forresten MTP, prøver ut PTP nå, uten at jeg ser helt hvorfor det skal fungere.

- Problemet nå er at jeg får beskjed om at Windows utforsker har sluttet å virke, så lukker explorer (utforsker) seg.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Jeg har omtrent 1100 bilder og videoer som jeg tenkte jeg kunne få ført over på datamaskinen, hva vil være den enkleste måten å få overført alle bildene?

 

Når jeg prøver å kopiere fra Intern lagring/DCIM/Camera får jeg opp en feilmelding etter rundt 500 bilder om at en eller flere av filene er korrupte, og dermed stopper overføringen...

 

Bruker forresten MTP, prøver ut PTP nå, uten at jeg ser helt hvorfor det skal fungere.

 

Du kan jo bruke dropbox ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke dropbox ;)

Bruker skydrive fra før av, er ganske tungvindt å måtte markere 1100 bilder fra mobilen.

 

Jeg prøvde nå dropbox, er noe snålt her; jeg finner alle bildene mine i dropbox, uten å overskride fri-grensen som er på 2 gb. Har du en idè til hvordan?

 

Grensen min er tydligvis på 5 gb. Uansett - Jeg bruker bare 3.4 gb av de 5 gb på bildene mine, men på telefonen tar alle bildene 6 gb. Blir filene veldig komprimert når de lastes opp?

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt klokkebugen på min telefon med Android 4.2.1 (takju)

Men nå har jeg klart å isolere feilen, slik at jeg vet når den oppstår..

Den oppstår kun dersom telefonen er i hvilemodus med trådløst nettverk aktivert.

Det har hele tiden (siden jeg fikk den) vært slik at den fucker til det trådløse nettet mitt når den går i hvilemodus (all annen trafikk der stopper helt opp..)

Dette gjelder uavhengig av hvilke innstillinger jeg har satt for trådløst nettverk i hvilemodus.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt klokkebugen på min telefon med Android 4.2.1 (takju)

Men nå har jeg klart å isolere feilen, slik at jeg vet når den oppstår..

Den oppstår kun dersom telefonen er i hvilemodus med trådløst nettverk aktivert.

Det har hele tiden (siden jeg fikk den) vært slik at den fucker til det trådløse nettet mitt når den går i hvilemodus (all annen trafikk der stopper helt opp..)

Dette gjelder uavhengig av hvilke innstillinger jeg har satt for trådløst nettverk i hvilemodus.

Har du prøvd factory reset?

Lenke til kommentar

Kan ihvertfall bekrefte at 4.2.1 ikke rettet på Bluetooth-problematikken. Lå å sov på stilleavdelinga på toget idag, og vips, BT koblet av og musikk fra høyttaler.Gøy.. Samme skjedde igjen litt senere mens jeg gikk.

Dette skjer med meg og. Dersom jeg hører på musikk hele tiden fra GN, så forblir den tilkoblet helt til noen stopper/pauser musikken eller skifter til Radio modus. Irriterende, men ikke nok til å klikke totalt over det.

Lenke til kommentar

Kan virke som om det er noen mindre bugs med vibrering for epost fra Exchange. Selv om jeg har skrudd av vibrering for Exchange insisterer mobilen på å vibrere om mobilen ellers er satt til vibrasjon. Dette gjorde den ikke tidligere.

 

Så mens den tidligere gikk i kun vibrering ved møter (tasker) og det var stille, er jeg nå plaget med at mobilen vibrerer i tide og utide underveis.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har to spørsmål jeg gjerne skulle stilt.

  1. I det siste har jeg blitt plaget av at signalet mitt (både på GSM og Wifi) er grått, isteden for blått. Slik jeg har forstått problemet mitt så fører dette til at jeg ikke mottar ting uten at jeg oppdaterer appene selv. Som messenger, facebook, snapchat osv. Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt problemet? Sikkert et eller annet jeg har huket av med uhell.

WRanc.png

 

2. Jeg skulle gjerne ha koblet stereoanlegget i bilen ved hjelp av bluetooth. er dette mulig? Jeg vet at jeg kan bruke f.eks datamaskinen som en ekstern høyttaler når jeg linker de mot hverandre, samt kan jeg bruke bilen til handsfree når det gjelder innkommende og utkommende anrop.

sBV4E.png

Lenke til kommentar

Det er snakk om en Audi Q5 2012 modell som jevnlig får oppdatering av software. Nå vet jeg ikke helt om du forstod spørsmålet: Jeg ønsker å kunne spille musikk via bluetooth f.eks fra spotify. Når jeg "bruker" det som er i skjermbildet over; får jeg kun samtaler etc. fra bilstereoen, mens systemlyder (og spotify) går på telefonens mikrofon.

Lenke til kommentar

Med mikrofon, så mente du sikkert høyttaler.

 

Joda, jeg forstod det. Jeg gjorde som sagt ingen innstillinger på min, bare para mobilen med bilen.. Stilte så bilen på "Bluetooth streaming", hei presto - spotify på høyttalerne.

 

 

Sånn ellers mottok jeg idag min USB-modul, og satte igang jobben med å demontere telefonen. Var litt vanskelig å få den ut av ramma si, men etter litt arbeid med verktøyet som fulgte med, så gikk det. Fulgte en video på youtube, og alle stegene ellers var piece of cake. Vibratormotoren satt litt godt, men ikke godt nok ;)

 

Gjenmontert den nå, og alt ser ut til å fungere. USB også :p

 

edit, bilder:

 

P1030870.JPG

P1030871.JPG

 

Gammel på toppen, ny til høyre.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Grå ikoner for WiFi og GSM betyr at telefonen ikke når Google sine servere.

 

Når det gjelder å spille av musikk på anlegget i bilen så forutsetter dette at det er støttet i bilen.

Hva kan jeg gjøre for å få kontakt med Google sine servere igjen da?

 

Skjønner det, men synes at det er rart at jeg får til handsfree, men ikke trådløs avspilling av musikk. Vet at jeg har en kabeltilkobling for iphone i hanskerommet, hjelper meg lite, dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...