Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen, telefonen tryna under 4.2.1 OTA'en. Nå får jeg ikke bootet tlf, backupene er korrupte og system folder heter "0". Noen som har vært borti noe lignende?

 

Litt krise uten telefon merker jeg :O

 

Hvike backuper? Backups med adb som du tok til maskinen din? Får du ikke bootet til bootloader engang slik at du i det minste kan flashe image på nytt? Er klar over at dette er kjipt uten backup.

 

Si ifra når du har testa det ut, jeg har nemlig bestemt meg for å ikke oppdatere før blåtann er fiksa (:

 

Det blir jo sikkert ikke verre med 4.2.1 enn 4.2... (famous last words). Eller er du fortsatt på 4.1.2 kanskje?

Lenke til kommentar

Nei, backups som var tatt med rom manager, jeg gadd for en forandring ikke å ta backup via adb.

 

OTa kom med en broken android melding under installasjonen, så SDcard partisjonen fikk navnet "0" og hele innholdet på sdcard ble korrupt (unable to open file). Prøvde å kopiere filene ut via pcen uten hell. Så, da måtte jeg bruke toolkit for å flashe alt på nytt. Kjipt å miste meldinger, resten hadde jeg heldigvis backup av (bilder etc).

 

Jaja, man lærer av sine feil.

Lenke til kommentar

Har ikke root fra før.

 

Det enkleste er nok kanskje antageligvis Gnex toolkit V10.1 et av enklikk-programmene som gjør alt for deg...

 

 

Hvis ikke så kan du som det blir foreslått her litt ovenfor hente Android SDK og installer det samt hent de pakkene du trenger.

Last ned Clockworkmod Recovery og SuperSU og legg alle disse i platform-tools mappen etter at du har satt opp Android SDK

 

Start opp Android SDK og (kommandoene er ganske så like uavhengi av operativsystemet.

Så starter du telefonen din i fastboot. Metoden du gjør dette på er å skru telefonen din av, trykk inn volum opp+volum ned+power og hold den inne til telefonen din vibrerer og starter opp. Du trenger også en bootloader som er unlocked, dette kan gjøres med følgende kommando:

 

 

./fastboot oem unlock

 

Med kommandoen bryter du garantier og alt slikt tull så når du skriver dette så står du på egen hånd.

Kommandoen fjerner også det du har på telefonen så BACKUP, BACKUP and more BACKUP.

 

 

Stegene er som følger og det er to alternativer til dette, litt avhengi av hva du får til å fungere. Første kommandoen fungerte for meg:

./fastboot Flash Recovery recovery-clockwork-touch-6.0.1.1-maguro.img

Alternativ nummer to er:

./fastboot Flash recovery-clockwork-6.0.1.1-maguro.img

 

 

Neste steg er root og vi benytter adb til å flytte over filen:

./adb push CWM-SuperSU-v0.95.zip /sdcard/

 

Filen vil da legge seg på hva telefonen mener er sdcard og kan benyttes via CWM for å flashe root.

 

 

Det er flere metoder for det men min metode er å skru telefonen av, volume opp+volume ned+power.

Så benytter du volume-rockerene til å velge recovery:

Når du har kommet så langt så velger du “install zip from sdcard” og finner “CWM-SuperSU-v0.95.zip”

 

Når denne er ferdig så restarter du telefonen din og du skal være good to go med root.

 

Start telefonen din på nytt igjen og så henter du Cyanogenmod 10.0 og legger den et sted på telefonen din. Restarter du telefonen din i recovery (volume opp+volume ned+power). Kjør en factory-reset og wipe dalvik cach og de andre lure tingene som du bør wipe ved en førstegangs-installasjon av en ROM.

 

så velger du Install zip from SD-card og henter CM10 og der du har lagt den og installerer. Etterpå er det bare velstand.

 

 

Den der forstod jeg ikke.

Uansett bør man jo ha adb og fastboot (altså android sdk..) på maskinen sin.

Med de verktøyene og den nye romen er alt i orden, man flasher og alt fullstendig uavhengig av om man har root fra før eller ei.

Selvsagt, men hvis han ikke vet fremgangsmetoden så er det litt vanskelig vel? ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sendte telefonen min inn på reparasjon og jeg trodde jeg skulle få det på garanti, men så fikk jeg beskjed om at det var min feil.

Jeg har det problemet med at delefonen "lader" hele tiden, jeg må bytte usb'en.

 

De skal ha over 1200kr for å reparere den, og 320kr for å sende den tilbake uten å reparere den...

 

Hadde vært mye billigere å gjøre det selv.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Se sitat for forklaringen til "Moobi".

 

Det er ikke garanti på apparatet fordi telefonens micro usb lade datakontakt er utsatt for en ytre påvirkning. Den er full av smuss og irr. Dette er direkte årsak til problemene kunde opplever med telefonen. Bilde er lastet opp. Vi kan tilby Bytte av micro usb data ladekontakt modul. Vi tar forbehold om at det ikke avdekkes andre skader på apparatet.

 

Det eneste "ille" jeg har gjort med telefonen er å ha den i lomma. Jeg er veldig forsiktig med alt jeg eier.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Det enkleste er nok kanskje antageligvis Gnex toolkit V10.1 et av enklikk-programmene som gjør alt for deg...

De er ideelle dersom man ikke ønsker å lære seg noe som helst, eller om man er evneveik i en eller annen grad.

 

Hvis ikke så kan du som det blir foreslått her litt ovenfor hente Android SDK og installer det samt hent de pakkene du trenger.

Last ned Clockworkmod Recovery og SuperSU og legg alle disse i platform-tools mappen etter at du har satt opp Android SDK

 

hvilken mappe de ligger i er forsåvidt irrelevant da man kan vise til hvor de ligger.

Selv legger jeg aldri noe i platform-tools-mappen.

 

Start opp Android SDK og (kommandoene er ganske så like uavhengi av operativsystemet.

Så starter du telefonen din i fastboot. Metoden du gjør dette på er å skru telefonen din av, trykk inn volum opp+volum ned+power og hold den inne til telefonen din vibrerer og starter opp. Du trenger også en bootloader som er unlocked, dette kan gjøres med følgende kommando:

Forskjellen på kommandoene er stort sett at man fjerner ./ foran om man bruker Windows.

 

./fastboot oem unlock

 

Med kommandoen bryter du garantier og alt slikt tull så når du skriver dette så står du på egen hånd.

Kommandoen fjerner også det du har på telefonen så BACKUP, BACKUP and more BACKUP.

 

I Norge er heldigvis forbrukeren bedre beskyttet enn som så.

Det må kunne påvises årsakssammenheng for at det skal føre til avvist garanti og reklamasjonsrett.

 

 

Stegene er som følger og det er to alternativer til dette, litt avhengi av hva du får til å fungere. Første kommandoen fungerte for meg:

./fastboot Flash Recovery recovery-clockwork-touch-6.0.1.1-maguro.img

Alternativ nummer to er:

./fastboot Flash recovery-clockwork-6.0.1.1-maguro.img

For ikke å glemme:

fastboot boot recovery........img

 

Neste steg er root og vi benytter adb til å flytte over filen:

./adb push CWM-SuperSU-v0.95.zip /sdcard/

 

Kan også gjøres via utforsker for utrygge brukere.

 

Det er flere metoder for det men min metode er å skru telefonen av, volume opp+volume ned+power.

Så benytter du volume-rockerene til å velge recovery:

Når du har kommet så langt så velger du “install zip from sdcard” og finner “CWM-SuperSU-v0.95.zip”

 

her er det fastboot boot kommer inn i bildet, da slipper man å bytte bootloader om man ikke vil det.

 

 

 

Selvsagt, men hvis han ikke vet fremgangsmetoden så er det litt vanskelig vel? ;)

 

Google gir svar på det meste, vi har vel alle startet med null kunnskap en gang i tiden..

Lenke til kommentar

Jeg skal betale for det, men var bare ikke forberedt på at det skulle bli så dyrt :p

Dette vil jeg påstå er for tynn forklaring fra deres side. Altså, det er ikke fukt eller uvanlig bruk som er årsaken, men vanlig slitasje som en telefon burde tåle. Jeg ville forsøkt å gått videre med dette og ikke gitt meg så lett.

Husk at om du nå velger å ta saken videre, ikke bruk sinne eller frekk tone overfor dem. Vær saklig og hyggelig. :)

Lenke til kommentar

Opplevd det samme som deg, min slutta helt å lade. Oppdaga at USB-pluggen var helt full av smuss og lo-dotter. Etter litt pirking så ble den litt bedre, ikke 100%. Så slutta pogo-pinsa å fungere samtidig, noe som gjorde det hele verre, mtp. bildock. Så jeg bestilte en ny USB-modul, for å fikse selv. Så for meg at hvis jeg sendte den inn, så ville de finne ut at de skulle nekte pga. de sikkert så jeg hadde pirka, og dermed konkludere med at det var det som var feilen.

 

Men plutselig her om dagen, før jeg fikk den nye delen, så fungerer nå alt som det skal. Fantastisk. Avventer reparasjon, med andre ord :p

 

Forøvrig, dette burde den tåle, ja. Å ligge i en lomme.

Lenke til kommentar

Dette vil jeg påstå er for tynn forklaring fra deres side. Altså, det er ikke fukt eller uvanlig bruk som er årsaken, men vanlig slitasje som en telefon burde tåle. Jeg ville forsøkt å gått videre med dette og ikke gitt meg så lett.

Husk at om du nå velger å ta saken videre, ikke bruk sinne eller frekk tone overfor dem. Vær saklig og hyggelig. :)

Ytterst tynt begrunnet ja. Jeg ville avvist avslaget og bedt om en forklaring på hvordan telefonen er konstruert for å beskytte mot smuss og irr i en åpen microUSB kontakt. Vet ikke hva du legger i hyggelig, men for meg høres det unødvendig ut. Tonen skal være saklig og bestemt, men høflig.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du legger i hyggelig, men for meg høres det unødvendig ut. Tonen skal være saklig og bestemt, men høflig.

høflig tone er det jeg prøver å få frem ja. Ikke noe "fyfaen jeg hater dere, typisk jævla samsung å gjøre sånt! Fiks telefonen min gratis ellers sprer jeg dritt om dere overalt og kjøper meg IPHONE!! FFFFUUUUU!", for å sette det litt på spissen. :)
Lenke til kommentar

De er ideelle dersom man ikke ønsker å lære seg noe som helst, eller om man er evneveik i en eller annen grad.

 

Hva er egentlig problemet med å gjøre det enkelt? Det er ikke alle som har interesse eller tid til å knote med sånt. Man MÅ ikke gjøre alt manuelt bare fordi man lærer noe av det.

 

Eksempler: Regne alt for hånd eller bruke kalkulator, gire manuelt eller automatisk, manuell fokus eller autofokus.

 

Jeg har ikke giddet å flashe yakju, nettop fordi jeg var dritlei av å knote med det på den gamle HTC Heroen min, og alltid måtte wipe mellom forskjellige roms ol. Det var derfor jeg skaffet meg en Nexus, i håp om å slippe å knote med sånt og likevel være stabilt oppdatert. Hadde det eksistert en enkel måte å få yakju på OSX hadde jeg kanskje giddet, men slik det er nå klarer jeg heller å vente.

Endret av Klaymen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...