Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper det kommer en oppdatert versjon av Android 4.2 svært fort..

 

Det er en del bugs som er irriterende, den verste er at ikke klokka funker som den skal.. Med den følgen at vekkerklokka mi (Alarm Clock Xtreme) ikke går av når den skal.

 

I dag hadde jeg på vekking kl 7, og våknet 0831 uten hjelp av vekkerklokka.. Da var telefonen øverst til høyre 0630, mens telefonen på lockscreen var 0831..

 

Det er andre gangen jeg opplever denne bugen.

Lenke til kommentar

Klokka har fungert fint for meg med 4.2, Bluetooth funger fint mot bilen, fint mot bil-handfri'en i den andre bilen og mot bluetooth-headsettet mitt. Så er fornøyd.

 

Eneste jeg ikke er fornøyd med, er at pogo-pinsa mine ser ut til å ha tatt kvelden. Får ikke lada via dem. Jeg sleit jo med USB-tilkoblinga for ikke lenge siden, så det er nok den delen som egentlig er ødelagt, ja. Tenker å bestille meg en ny USB-port-modul og skifte.. Har ikke lyst på ny telefon heller, er så fornøyd.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men fikk jeg koblet til BT i bilen igjen, men jeg er ikke sikker på at det er spesielt stabilt. Før hadde jeg alltid BT skrudd på mobilen og et par sekunder etter at jeg vred om tenninga på bilen så koblet telefonen seg til. Dette funker ikke stabilt lenger. Nå må jeg ofte av og på med BT noen ganger og inn i menyen på telefonen og manuelt koble til bilen. Og selv da funker det ikke alltid. Tilsynelatende er problemet større når telefonen ikke har dekning (f.eks. i garasjen hjemme). Dette har det aldri vært noe kluss med tidligere så det er åpenbart noe som har skjedd med 4.2.

Lenke til kommentar

Toolkit er genialt hvis man er evneveik eller rett og slett ikke ønsker å ta til seg ny kunnskap.

For alle andre er det like greit å droppe slike verktøy.

Nå må du gi deg da..toolkit er jo genialt og brukervennlig.Man behøver ikke lese 12 binds leksikon for å løse et lite kryssord eller skjønner du vel........

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heisann

 

 

Jeg skifta til yakju var det det het(?) for å få oppdateringene fortere. Gjorde den guiden alle fulgte i sommer, og hatt jellybean siden uten problemer. Så fikk jeg oppdatering om 4.2 i går, men valgte å la være å oppdatere. Nå har jeg tatt over alle bildene og smsene mine, og så gikk jeg på instillinger å valgte å restore telefonen. Har aldri gjort det siden jeg fikk den, så tenkte å starte fresh når jeg skulle få nyeste android. Men nå etter å ha gjort det, logget inn med googme accounten får jeg ikke søkt opp den nyeste updaten :S har fjernet rammeverk for google service greia, men ingenting kommer. Må jeg bare vente litt til, eller må jeg flashe til yakju på nytt? Trodde dette var noe som alltid var i tlf, siden det ikke var rooting liksom. Kjører fortsatt 4.1.2

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Heisann

 

 

Jeg skifta til yakju var det det het(?) for å få oppdateringene fortere. Gjorde den guiden alle fulgte i sommer, og hatt jellybean siden uten problemer. Så fikk jeg oppdatering om 4.2 i går, men valgte å la være å oppdatere. Nå har jeg tatt over alle bildene og smsene mine, og så gikk jeg på instillinger å valgte å restore telefonen. Har aldri gjort det siden jeg fikk den, så tenkte å starte fresh når jeg skulle få nyeste android. Men nå etter å ha gjort det, logget inn med googme accounten får jeg ikke søkt opp den nyeste updaten :S har fjernet rammeverk for google service greia, men ingenting kommer. Må jeg bare vente litt til, eller må jeg flashe til yakju på nytt? Trodde dette var noe som alltid var i tlf, siden det ikke var rooting liksom. Kjører fortsatt 4.1.2

 

Du kan laste ned oppdateringen fra XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419170 og installere den selv med USB-kabel: http://www.androidpolice.com/2012/11/12/android-4-2-update-jo40c-rolling-out-to-takju-galaxy-nexus-grab-the-manual-update-now/

 

Eventuelt skal det bare være å fortsette og gjøre framework-trikset så vil det funke til slutt.

 

Det er en del som har hatt problemer med ytelsen på telefonen etter å ha installert 4.2 OTA (meg selv inkludert) og én måte å fikse det på er å flashe 4.2 image fra grunnen av. Noen sier at det holder med en factory reset etter at du har lagt inn OTA også.

Lenke til kommentar

Du kan laste ned oppdateringen fra XDA: http://forum.xda-dev...d.php?t=1419170 og installere den selv med USB-kabel: http://www.androidpo...ual-update-now/

 

Eventuelt skal det bare være å fortsette og gjøre framework-trikset så vil det funke til slutt.

 

Det er en del som har hatt problemer med ytelsen på telefonen etter å ha installert 4.2 OTA (meg selv inkludert) og én måte å fikse det på er å flashe 4.2 image fra grunnen av. Noen sier at det holder med en factory reset etter at du har lagt inn OTA også.

 

Prøvd endel med framework og vil ikke funke idag ser det ut som. Men kan du hjelpe meg å flashe 4.2 fra grunn av? Det var slik jeg fikk jellybean og det er den tryggeste måten syns jeg. Jeg har lastet ned offesiel 4.2 image for yakju fra google sin ftp: Factory Images "yakju" for Galaxy Nexus "maguro" (GSM/HSPA+)

 

Sjekket på android system info og jeg har fremdeles yakju. Kan du hjelpe meg å flashe uten å roote? Må jeg ha radio/kernel og det dritten da? Har bare rootet en gang på en optimus 2x, og flashet denne galaxyen, så tror jeg blander mye sammen.'

 

 

edit: Der funket framework greia, oppdaterer nå. Hvis jeg merker noe problemer, hadde det vært fint om noen kunne svare hvordan jeg flasher 4.2 image i tilfelle noe skulle skje

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...