Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det blir min tur å skaffe meg ny mobil venter bestiller jeg heller denne evt. noe fra Samsung hvis de kommer med noe nytt rundt juletider. Holder meg heller hos kvalitetsleverandører som Samsung og HTC enn LG, som du sier: Ikke er kjent for å være rask med oppdateringer.

 

Det er jo ikke LG som pusher ut disse oppdateringene når man har stock image så jeg ville ikke brukt det som argument for å unngå LG.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke LG som pusher ut disse oppdateringene når man har stock image så jeg ville ikke brukt det som argument for å unngå LG.

Vil anta at det blir samme ordningen på LG som det er på Samsung - de må "klargjøre" oppdateringen for norske operatører. Nå snakker jeg såklart om yakjuxw versjonen.

Lenke til kommentar

Hvis det Samsung sier er rett, så må Samsung klargjøre oppdateringene fordi Google ønsker det selv, som igjen kommer av at Galaxy Nexus egentlig ikke skulle komme til det skandinaviske markedet, men Samsung klarte å overtale Google. Betingelsen var at Samsung måtte godkjenne oppdateringer før de ble sendt ut.

 

Så tror det med sene oppdateringer bare var en engangs greie.

Lenke til kommentar

Hvis det Samsung sier er rett, så må Samsung klargjøre oppdateringene fordi Google ønsker det selv, som igjen kommer av at Galaxy Nexus egentlig ikke skulle komme til det skandinaviske markedet, men Samsung klarte å overtale Google. Betingelsen var at Samsung måtte godkjenne oppdateringer før de ble sendt ut.

 

Så tror det med sene oppdateringer bare var en engangs greie.

 

Har yakjuxw fått 4.1.2? 4.2? 4.2 har vel ikke yakju fått heller enda så det er kanskje litt vel fremoverlent.

 

Uansett, flash med image fra Google når telefonen er ny så er problemet løst. Man kan jo mene at det er dumt at man kjøper en Nexus-telefon og så ikke får oppdateringer fra Google, og det er jeg helt enig i. Men så lenge man vet dette så trenger man ikke klage på egne vegne i alle fall :)

Lenke til kommentar

Yakjuxw sitter fremdeles på 4.1.1

 

Klager ikke jeg, bare nevner at det muligens bare var et tilfelle for Galaxy Nexus.

Det får i hvert fall tiden vise

 

Edit: Hadde også vært fint å fått en brukbar link til en oppskrift på hvordan man flasher yakju (helst en link noen har erfaring med).

Har brent meg før og er derfor litt paranoid ;)

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar

Vil anta at det blir samme ordningen på LG som det er på Samsung - de må "klargjøre" oppdateringen for norske operatører. Nå snakker jeg såklart om yakjuxw versjonen.

 

Tror ikke det stemmer.

Den offisielle årsaken til at Google droppet å lage LTE-versjon var at de mistet kontroll over oppdateringer, da feks Verizon skal kontrollere/tilpasse oppdateringer. Regner derfor med at Google har samme policy når det gjelder Nexus 4 i hele verden, og dermed selv står for oppdateringene...

Lenke til kommentar

Har samme problem noen ganger hvis jeg fjerner data fra rammeverk. Går som regel over hvis du restarter telefonen. Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Men går som regel over etterhvert uansett hva du gjør. Og hvis du ikke finner ut av det så finner du hjelp ved å gå på Google Play - Hjelp - Android-apper - Feilsøking - Feilsøking av nedlastingsproblemer så blar du ned til Melding om at nedlasting mislyktes.

Finner du ikke hjelp der så er det bare å vente.

Lenke til kommentar

Noen med yakju som har fått 4.2 enda? Etter at jeg fjerna data på "rammeverk for google-tjenester" for å prøve update har jeg ikke fått oppdatert apper eller lasta ned nye apper fra google play. Håper dette fikser seg selv bare jeg får 4.2...

Fikk samme problemet selv. Bare fjern google-kontoen din fra telefonen og legg den til på ny, så funker google play igjen. :)

Lenke til kommentar

En teori, er at yakju vil oppdateres til en 4.2.1-versjon, pga en del bugs som har blitt meldt fra om, av brukere med takju-firmware. Dette skal være grunnen til at oppdateringa er litt forsinka for oss med yakju.

Dette er bare en spekulasjon jeg leste på et annet forum, men skulle det være tilfellet, er det helt greit å vente noen dager ekstra på en mer bugfri oppdatering, synes jeg.

Lenke til kommentar

Da kommer jo uansett den oppdateringen til takju også med en gang, så det er null stress.

Her er jeg midt i prosessen med å lage en adb-backup nå, (har tatt backup med Titanium også).

Når den der ferdig blir det flashing til takju 4.1.2, og så oppgradere til 4.2

 

Det finnes et takju 4.2 image så ingen grunn til å flashe 4.1.2 først.

Lenke til kommentar

Det finnes et takju 4.2 image så ingen grunn til å flashe 4.1.2 først.

 

Hvis man vil restore gamle data er det en del som mener det er måten å gjøre det på, uten at jeg vet sikkert hva man faktisk skal forholde seg til.

Ved versjonsendring kjøres det visst også noen script, disse vet ikke jeg hva gjør..

Lenke til kommentar

Hvis man vil restore gamle data er det en del som mener det er måten å gjøre det på, uten at jeg vet sikkert hva man faktisk skal forholde seg til.

Ved versjonsendring kjøres det visst også noen script, disse vet ikke jeg hva gjør..

 

Aha, mulig det. Har forresten lest en del som har hatt ytelsesproblemer etter oppdatering til 4.2 som har løst seg etter en factory reset. Sånn sett hadde det kanskje vært like greit å flashe direkte til 4.2, men jeg vet ikke om det er backup restore-issues...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...