Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De blir oppdatert noenlunde likt ja, det kan nok skille noen dager.

For min del blåser jeg i hvilken versjon jeg har, det går fort å legge tilbake en backup uansett.

Telefonen min var opprinnelig en yakjuxw eller hva det nå var, og jeg har kjørt både takju og yakju siden det.

I tillegg til egenkompilert AOSP som jeg har brukt mesteparten av tiden..

Lenke til kommentar

Ser ikke ut slik foreløbig men det kommer nok snikende inn om ikke så lenge.

Tho, kan hende vi snart ser en CM10-RC? https://github.com/c...7964a376bfc5d1a

Edit: CM10 er faktisk ute og tilgjentelig for nedlasting. https://plus.google.com/117962666888533781522/posts/1FLFe2RzYZ7

As most of the community frantically press the F5 key's on their machines, waiting (impatiently) to throw their money at +LG Mobile and +Google, we thought we'd join in the fun.

Last night we initiated the process of tagging and branching our source code for the CM 10 "stable" release. Why is stable in quotes? Because that word does a disservice to the M-series and is misleading at worst. The word stable works great when discussing kernels, but calling this release 'stable' implies that the M-series builds were not 'stable', which is far from the truth. So think of this as stable, release, LTS, or M3; you pick. Regardless, we want your bug reports https://code.google.com/p/cyanogenmod/issues/list; we can't fix what we don't know is broken. (And yes, you do have to follow the template, or your issue will be ignored).

So, with those semantics and topics discussed, the CM 10.0 releases are already hitting get.cm and more are queued on our Jenkins build manager.

What's next?

Android 4.2 is getting the OTA treatment from the powers that be. We eagerly await the source to hit the AOSP repos. When it does, we will begin the task of defining what is new, what has changed, and what CM features should stay (or go). We already anticipate removing the CM enhancements to the Clock app (Google made their own), and enhancing the Quick Settings (most likely not porting over the Notification Power Widgets). However, these assessments are preliminary, and won't be finalized until MR1, or whatever tag is used, has the source to go with it.

Edit: Oh and yes, before its asked, 4.2 will be CM 10.1 (not CM11).

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Er det noen som skal handle nytt batteri (2000mha) eller andre ting til nexusen vil eg anbefale "shimshop" på ebay. Jeg bestilte for nøyaktig 1 uke siden og i dag måtte jeg til min store overraskelse på postkontoret for å hente en rekommandert sending fra Korea....

Lenke til kommentar

Jeg har en yakju-telefon, og her kom oppdateringen i dag tidlig OTA.

Liker det jeg ser foreløpig veldig godt. Digger den nye settingsmenyen man kan trekke ned med to fingre, samt daydream-funksjonen. Virker også genialt at man bare kan sveipe fra lockscreen og komme til kamera mm, men desverre har sikkerhetsinstillingene mine deaktivert det (fra arbeidsgiver). Den nye klokkeappen er ganske stilig også! I tillegg er det litt små kosmetiske forbedringer her og der :-) Alt i alt, ikke en stor oppdatering, men definitivt en bra oppdatering

Lenke til kommentar

Noen nyheter som jeg har lagt merke til eller lest meg frem til:

- Lockscreen er endret til å støtte widgets. Foreløpig er ikke utvalget av widgeter stort, men det kommer seg nok. Ifølge developer docs er det en smal sak å klargjøre en widget for dette.

Jeg benytter klokke, kalender og kamera, men man kan også benytte gmail og meldinger. Om pin eller mønster er aktivert må man låse opp for å få mer info. Det er ikke mulig å se bilder som er tatt før mobilen ble låst. Så sikkerheten er god.

- "Quick settings"-menyen er kjekk å ha. Tilgjengelig som nevnt ved enten å trekke ned med to fingre, eller ved å dra ned som vanlig med en finger og trykke på ikonet øverst til høyre.

- Klokke, med alarmer er oppdatert. Det samme er widgets for dette.

- Kamera har fått støtte for "Photosphere". Tilsvarende som bildene fra Google Street View. Disse skal også være mulig å benytte på blant annet Google+.

- Såkalt Gesture Typing. Dette er tilsvarende som tastaturet SlideIt. Fungerer ganske bra, selv om jeg fortsatt holder meg til SwiftKey.

- Deling av skjerm mot TV. Har ikke testet dette enda, men kan være genialt for å vise bilder blant annet.

Lenke til kommentar

Flasha factory image av 4.2 fra AOKP 4.1.2 og fikk sånn boot loop, da wipa jeg alt og flasha 4.2 på nytt. Det funka fint, men da så jeg at alt på "SD-kortet" var borte. Så minnet ble formatert og det er jo surt. Kan også nevne at jeg flasha nytt baseband.

Hvis du gjør noe lignende, ta backup av ALT og overfør til PC eller lignende.

Edit: Ehh, det dukka opp etter en god stund. Den måtte vel ta en index av det interne minnekortet. Nevermind!

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

En annen endring jeg ikke har sett før:

Ved installering av apk-fil (jeg har en egen som ikke ligger på market) får man nå opp hvilke endringer som er gjort på tilganger fra forrige versjon, om noen.

Jeg fikk også opp et spørsmål om å la Google sjekke appene mine for skadelig innhold. Ja takk.

Edit: Måtte teste min egen lille "random quote" widget på lock screen. En liten ekstra detalj i xml'en var alt som skulle til. Og slik ble det.

post-41438-0-89789300-1352897390_thumb.png

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Flasha factory image av 4.2 fra AOKP 4.1.2 og fikk sånn boot loop, da wipa jeg alt og flasha 4.2 på nytt. Det funka fint, men da så jeg at alt på "SD-kortet" var borte. Så minnet ble formatert og det er jo surt. Kan også nevne at jeg flasha nytt baseband.

Hvis du gjør noe lignende, ta backup av ALT og overfør til PC eller lignende.

Edit: Ehh, det dukka opp etter en god stund. Den måtte vel ta en index av det interne minnekortet. Nevermind!

På min lagde den nye mapper så det lå der fortsatt.. trodde også den hadde wipet minnekortet mitt men det legges tydeligvis i undermapper per flash eller wipe:/

Lenke til kommentar

Hva tror dere om Nexus 4 av LG?

Vet ikke om jeg skal oppgradere (blir etter jul), og om det er verdt det. Hvis de skjerper seg ang. oppdateringer (Galaxy Nexus med samsung-builds var jo helt på trynet treg) så tror jeg at jeg må ha en, hvis ikke lar jeg vær.

Google har lagt ut factory images til Nexus 4. Når du får telefonen kan du flashe med den med én gang og da er det som om du har kjøpt telefonen fra Google og du vil få alle oppdateringer like raskt som alle andre. Dette er offisiell software fra Google og påvirker ikke garanti.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Google har lagt ut factory images til Nexus 4. Når du får telefonen kan du flashe med den med én gang og da er det som om du har kjøpt telefonen fra Google og du vil få alle oppdateringer like raskt som alle andre. Dette er offisiell software fra Google og påvirker ikke garanti.

Ja det er sant, kommer til å gjøre det også. Burde ikke vært nødvendig da, men satser likevel på at LG er bedre enn Samsung (selv om LG ikke er kjent for å være rask med oppdateringer)

Lenke til kommentar

Ja det er sant, kommer til å gjøre det også. Burde ikke vært nødvendig da, men satser likevel på at LG er bedre enn Samsung (selv om LG ikke er kjent for å være rask med oppdateringer)

Når det blir min tur å skaffe meg ny mobil venter bestiller jeg heller denne evt. noe fra Samsung hvis de kommer med noe nytt rundt juletider. Holder meg heller hos kvalitetsleverandører som Samsung og HTC enn LG, som du sier: Ikke er kjent for å være rask med oppdateringer.

Google har jo lovt stock-androider til alle produsentene iløpet av året/nyåret, så da finnes det nok bedre alternativ. Hvis DNA ikke skulle bli stock (noe jeg tviler litt på) blir installerer jeg heller CM10 på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...