Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterte akkurat til 4.1.2 nå, og takket være geniale Root Keeper, er tlf. fortsatt rootet. :) Virker som den største nye greia er skjermrotasjon. Riktignok ikke på hjemskjerm, så jeg sliter vel egentlig litt med å se hva som var nytt...

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

Bare hos meg at Netflix-appen er treg?

Selve streaminga er grei, men menyene o.l. er helt sinnsykt trege. Ikke at det gjør noe, kommer bare til å bruke Netflix på PCen, men bare lurer.

Ikke bare er den treg, den er jaggu stygg også. De få designelementene som er Android-spesifikke er på Android 2.3 nivå og resten er bare kopiert fra iOS. Grusom port.

Lenke til kommentar

Fikk beskjed om oppdatering i dag tidleg. Eg valgte installer i god tru, tlf starta på nytt, installerte litt så døde androiden. Det la seg ein rød varseltrekant over. Eg har roota stock 4.1.1 Yakju frå før. Har dette skjedd med fleire og bør eg bli bekymra?

edit: etter masse reboots og knoting, den har våknet! Kjem ingen oppdatering lengre då. Brent barn skyr ilden ;)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Bare meg som opplever at telefonen avviser anrop når jeg skal svare? Jeg fører sirkelen bort på grønn, men i det jeg slipper hopper den over til rød... Tror det begynte etter oppdatering til 4.1.2, er hvertfall ikke lenge siden det startet.

Lenke til kommentar

Bare meg som opplever at telefonen avviser anrop når jeg skal svare? Jeg fører sirkelen bort på grønn, men i det jeg slipper hopper den over til rød... Tror det begynte etter oppdatering til 4.1.2, er hvertfall ikke lenge siden det startet.

Jeg har ikke opplevd det, og jeg har kjørt 4.1.2 siden dagen den først kom ut.

Lenke til kommentar

Det pleier også å skje med meg, men det er pga jeg brukte venstre hånda mi for å dra bortover. Da vil jo litt av håndoverflata mi treffe på venstre siden av skjermen mens jeg bruker tommelen til å dra mot høyre. Skjer ofte når jeg skal låse opp skjermen, men den åpner kameraappsen istedenfor.

Lenke til kommentar

Vil denne metoden fungere like bra som guiden om sikkerhetskopiering fra XDA? :)

Nei, det tror jeg ikke. Grunnen er at du ved filkopiering kun får over det som du har lov å se via exporer. I teksten nevnes det blant annet at World of Goo data ikke er tilgjengelig. Hvem hva annet du ikke får med. Med backup/restoe via adb kan jeg underskrive på at data for World of Goo også fungerer.

Lenke til kommentar

Vil denne metoden fungere like bra som guiden om sikkerhetskopiering fra XDA? :)

Nei, det tror jeg ikke. Grunnen er at du ved filkopiering kun får over det som du har lov å se via exporer. I teksten nevnes det blant annet at World of Goo data ikke er tilgjengelig. Hvem hva annet du ikke får med. Med backup/restoe via adb kan jeg underskrive på at data for World of Goo også fungerer.

Hmmm, ok. Jeg har problemer med adb. Etter at sikkerhetskopien har kjørt i 30-40 min, kommer det opp "backup fullført", og jeg finner en fil på 80 mb. Tviler litt på at backup-filen har blitt så mye komprimert. Kommandoen jeg skriver sier at "alt" skal bli kopiert. Har du en idé til hva jeg gjør feil? Forstår forresten ikke vitsen med å laste ned drivere. Kanskje du kan forklare grunnen, og hvordan jeg skal bruke de?

Lenke til kommentar

Hmmm, ok. Jeg har problemer med adb. Etter at sikkerhetskopien har kjørt i 30-40 min, kommer det opp "backup fullført", og jeg finner en fil på 80 mb. Tviler litt på at backup-filen har blitt så mye komprimert. Kommandoen jeg skriver sier at "alt" skal bli kopiert. Har du en idé til hva jeg gjør feil? Forstår forresten ikke vitsen med å laste ned drivere. Kanskje du kan forklare grunnen, og hvordan jeg skal bruke de?

Om du får kontakt med mobilen trenger du ikke drivere. Da skulle alt være ok.

Jeg fant frem en tidligere backup fil jeg tok i forbindelse med flashing, og den var på 750mb. Med andre ord synes jeg kanskje 80mb hørtes litt lite ut, men jeg aner ikke hva disse backup filene egentlig inneholder da. For alt jeg vet har den lagt hele Spotify biblioteket inn der.

Ellers har jeg nok ingen større ekspertise om hva som kan være feil, så lenge du ikke får noen feilmeldinger under sikkherhetskopieringen. Dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg fant frem en tidligere backup fil jeg tok i forbindelse med flashing, og den var på 750mb. Med andre ord synes jeg kanskje 80mb hørtes litt lite ut, men jeg aner ikke hva disse backup filene egentlig inneholder da. For alt jeg vet har den lagt hele Spotify biblioteket inn der.

Ellers har jeg nok ingen større ekspertise om hva som kan være feil, så lenge du ikke får noen feilmeldinger under sikkherhetskopieringen. Dessverre.

Men er det sannsynlig at jeg har fått kopiert alt jeg skulle kopiere? Kan nevne at appene tar 2-3 gb plass på mobilen min + jeg har omtrent 2 gb med musikk fra WiMP på mobilen. paramterene jeg bruker er

adb backup -apk -shared -all -f C:\backup.ab
Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Men er det sannsynlig at jeg har fått kopiert alt jeg skulle kopiere? Kan nevne at appene tar 2-3 gb plass på mobilen min + jeg har omtrent 2 gb med musikk fra WiMP på mobilen. paramterene jeg bruker er

adb backup -apk -shared -all -f C:\backup.ab

Ganske sikker på at det er nøyaktig samme parametre som jeg brukte. Det er fristende å si "kjør på", men vanskelig å være sikker. Tror jeg hadde gitt det et forsøk.

Lenke til kommentar

Noen av dere her som har eller har brukt den offisielle "car docken" til denne telefonen? Når jeg spiller musikk via docken så er det en forferdelig støy som gjør den ubrukelig. Om jeg tar telefonen ut av docken og kobler AUXen rett i telefonen så fungerer det helt fint. Og docken må ha strøm for å fungere, så jeg kan ikke spille musikk via docken uten ladekabelen i. Har søkt rundt på google, og ser det er flere som har samme problem. Er det noen som har funnet ut av hva som gjør det? Må si det er dårlig av originaltilbehør til 5-600,-.

EDIT:

Ser ut som at å kjøpe en "ground loop isolator" til AUX kabelen fra f.eks. eBay skal hjelpe.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Noen andre som ikke får Wi-Fi/Bluetooth-deling av nett til å fungere? Jeg vet det har fungert tidligere da jeg testet. Andre enheter får IP-adresse osv, men Internett fungerer ikke. Fungerer fintpå mobilen. Kjører stock 4.1.2 yakju. Usikker på hvilken versjon jeg kjørte når jeg testet sist og det virket. Er i Spania med spansk abb. Har brukt samme abb til å dele nett tidligere, da med HTC Desire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...