Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk selv en S3 når min Nexus havnet i vannet. Savner Nexus.

Jeg kaster meg på den, jeg savner min nexus med 4.1 helt siden juni! Sitter her med GSIII og den lugger/oppfører seg verre - ja den tar bedre bilder men hater følelsen av å sitte på en mobil med så "mye overdrevet kraft".

At chess kastet mobilen istedenfor å fikse den når skjermen knuste! : (

Lenke til kommentar

Har ikke tatt wipe av telefonen og startet helt fra scratch enda, nei. :)

Tror jeg har nevnt det en del ganger i tråden allerede (med linker), men det finnes flust av guider som viser deg hvordan du kan flashe uten å miste noe som helst. Og uten å roote mobilen.

Det er litt nervepirrende første gangen, men er ganske lett og tar ikke lange tiden.

Lenke til kommentar

Tror jeg har nevnt det en del ganger i tråden allerede (med linker), men det finnes flust av guider som viser deg hvordan du kan flashe uten å miste noe som helst. Og uten å roote mobilen.

Det er litt nervepirrende første gangen, men er ganske lett og tar ikke lange tiden.

Du sier at det er nevnt et flust av ganger, eneste linken jeg kjenner til er denne. Hadde vært fint om du kunne linket til en annen, da jeg hadde problemer med å komme i gang med denne... :)

Lenke til kommentar

Da er det vel 90% sikkert at LG blir å lage neste Nexus-telefon. Basert på Optimus G.

Ikke overbevist.

Jeg er overbevist for lenge siden. Hvis du tar deg en titt på r/android tror jeg at du også ville blitt det. Er postet utallige antall linker av telefonen. The Verge skriver blant annet en artikkel av det. Du finner også en link på en russisk side av en 360 graders view av telefonen.

Dog hadde det vært stilig om dette bare var en villeder som Google har betalt for!

Husk at det (ryktes) å komme nexus-enheter fra alle produsentene i år. Slik jeg har forstått det så venter de største produsentene til nyåret, slik at de kan få med seg "fremtidens-prosessorer". Håper at HTC lager en dødsfet nexus!

Bildene som har komt av LGs versjon av Nexusen er vanvittig kjedelig, ordentlig nedtur med en ny nexus som er prikk lik GNex!

Lenke til kommentar

Du sier at det er nevnt et flust av ganger, eneste linken jeg kjenner til er denne. Hadde vært fint om du kunne linket til en annen, da jeg hadde problemer med å komme i gang med denne... :)

For backup jobben gjorde jeg noe tilsvarende som den du linket til. Jeg brukte ADB for backup. Selve backupjobben kan ta veldig lang tid, avhengig av hvor mye du har på minne. Mener å huske at det var viktig at passord var satt av en eller annen grunn.

For flashing brukte jeg tilsvarende til denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1626895

Ellers tenker jeg at ved neste bytte kommer jeg ikke til å ta backup i forkant, da det egentlig ikke er så mye viktig jeg har lokalt på mobilen lenger uansett. "Alt" ligger jo i skyen nå for tiden. Greit, jeg mister info på en del spill, men det skal jeg kunne leve med.

Lenke til kommentar

For backup jobben gjorde jeg noe tilsvarende som den du linket til. Jeg brukte ADB for backup. Selve backupjobben kan ta veldig lang tid, avhengig av hvor mye du har på minne. Mener å huske at det var viktig at passord var satt av en eller annen grunn.

For flashing brukte jeg tilsvarende til denne: http://forum.xda-dev...d.php?t=1626895

Har problemer med starten av backupen, da hjelper det lite å begynne med rooting og flashing. Tenker på å installere CM på mobilen, slik at jeg får utvidet mulighetene litt! Men igjen, burde først få tatt backup av mobilen, er en del syke rekorder jeg gjerne skulle beholdt (sudoku, air control, fruit ninja, spirit og yatzy). Skulle gjerne også fått tatt en backup av SMSene, slik at det blir lettere å starte på nytt med Swiftkey x.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Har problemer med starten av backupen, da hjelper det lite å begynne med rooting og flashing. Tenker på å installere CM på mobilen, slik at jeg får utvidet mulighetene litt! Men igjen, burde først få tatt backup av mobilen, er en del syke rekorder jeg gjerne skulle beholdt (sudoku, air control, fruit ninja, spirit og yatzy). Skulle gjerne også fått tatt en backup av SMSene, slik at det blir lettere å starte på nytt med Swiftkey x.

Ja, backup er greit å få i orden først om rekordene skal beholdes. Hvilke problemer får du? Har du satt på passord både på mobil og ved kjøring av backup? Det glemte jeg en gang, og da fikk jeg ingen backup. Sjekk også at backup virkelig er tatt før du bestemmer deg for å flashe. Jeg mistet noen dager pga en backup som aldri ble tatt (brukerfeil :)).

Kan forøvrig anbefale SMS Backup + på det sterkeste for backup/restore av SMS/MMS. Jeg har satt opp min til å ta backup av alle SMS/MMS 3 min etter mottak. Ikke at SMS egentlig er så viktig, men bilder av ungene tilsendt fra besteforeldre vil jeg gjerne ha trygt lagret.

SMS Backup + benytter gmail kontoen, og legger alle meldinger med label "SMS" (du kan også selv angi hva den skal bruke) i arkivet slik at det ikke er støy for vanlig bruk av gmail. I vanlig trådet gmail-stil.

Swiftkey har visstnok spart meg for over 10.000 tastetrykk. :)

Lenke til kommentar

Ja, backup er greit å få i orden først om rekordene skal beholdes. Hvilke problemer får du? Har du satt på passord både på mobil og ved kjøring av backup? Det glemte jeg en gang, og da fikk jeg ingen backup. Sjekk også at backup virkelig er tatt før du bestemmer deg for å flashe. Jeg mistet noen dager pga en backup som aldri ble tatt (brukerfeil :)).

Kan forøvrig anbefale SMS Backup + på det sterkeste for backup/restore av SMS/MMS. Jeg har satt opp min til å ta backup av alle SMS/MMS 3 min etter mottak. Ikke at SMS egentlig er så viktig, men bilder av ungene tilsendt fra besteforeldre vil jeg gjerne ha trygt lagret.

SMS Backup + benytter gmail kontoen, og legger alle meldinger med label "SMS" (du kan også selv angi hva den skal bruke) i arkivet slik at det ikke er støy for vanlig bruk av gmail. I vanlig trådet gmail-stil.

Swiftkey har visstnok spart meg for over 10.000 tastetrykk. :)

Helt ærlig, jeg får ikke engang startet. Tror at problemet er at jeg ikke har/vet ikke hvilke drivere jeg skal installere i tillegg til SDK Manager.

You must have Android SDK and your Android phone drivers installed on your computer.
Hadde vært fint om du kunne hjulpet meg ut der :)

For meg er det først og fremst SMSer som er viktig, bilder og MMSer tar jeg jevnlig backup av på datamaskinen uansett.

Hvis du anbefaler SMS Backup, får jeg vel prøve det ut!

Vet ikke helt om Swiftkey er seriøse med statistikkene, jeg har iallefall usaklig høye statistikker der.

1293793.jpeg

Lenke til kommentar

Helt ærlig, jeg får ikke engang startet. Tror at problemet er at jeg ikke har/vet ikke hvilke drivere jeg skal installere i tillegg til SDK Manager.

You must have Android SDK and your Android phone drivers installed on your computer.

Jeg hadde litt problemer med det første gangen, så jeg installerte Samsung Kies, hvor riktige drivere fulgte med. Andre gangen fant jeg noen uoffisielle drivere (annen maskin), som virket fint. Har ikke noen lenker i skrivende stund, men tipper du finner det fort om du søker litt på google eller xda forumet.

Vet ikke helt om Swiftkey er seriøse med statistikkene, jeg har iallefall usaklig høye statistikker der.

Se der ja. Det var høye tall ja. Jeg har ikke hatt Swiftkey hele tiden, men brukte slideIT en stund. Begge er å anbefale, men Swiftkey oppleves hakket raskere. Spesielt hvor ord ikke blir gjenkjent.

Statistikk fra apper er uansett greit å ta med en klype salt. Et godt eksempel er JuiceDefender som fortalte meg at jeg hadde fordoblet batterikapasitet etter at jeg tok det i bruk, når jeg faktisk erfarte at jeg måtte lade oftere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt problemer med det første gangen, så jeg installerte Samsung Kies, hvor riktige drivere fulgte med. Andre gangen fant jeg noen uoffisielle drivere (annen maskin), som virket fint. Har ikke noen lenker i skrivende stund, men tipper du finner det fort om du søker litt på google eller xda forumet.

Tror du at denne skal duge eller?

Se der ja. Det var høye tall ja. Jeg har ikke hatt Swiftkey hele tiden, men brukte slideIT en stund. Begge er å anbefale, men Swiftkey oppleves hakket raskere. Spesielt hvor ord ikke blir gjenkjent.

Statistikk fra apper er uansett greit å ta med en klype salt. Et godt eksempel er JuiceDefender som fortalte meg at jeg hadde fordoblet batterikapasitet etter at jeg tok det i bruk, når jeg faktisk erfarte at jeg måtte lade oftere.

Bruker riktignok mobilen til å skrive veldig mye, både mail, sms og facebook messenger, men er fremdeles usaklig høye tall. Ikke det at statistikkene betyr noe for meg, jeg vet uansett at det er mer effektivt enn stock-tastaturet, dessuten har swiftkey finere layouter! SlideIT er uaktuelt for meg, da det er svært upraktisk når jeg kjører ski om vinteren og har problemer med å bevege på frosne fingertupper.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...